رفتن به مطلب

چگونه خانه را ميكروب‌زدايي كنيم


afa

ارسال های توصیه شده

لباس‌ها

 

براي جلوگيري از كپك زدن و از بين بردن باكتري و بوي بد لباس‌ها مي‌توانيد هر چند وقت يك بار آنها را در تشتي پر از آب كه به آن يك ليوان الكل اضافه كرده‌ايد براي 20 دقيقه نگه داريد و بعد آنها را در آفتاب پهن كنيد. مواظب باشيد مقدار الكل زياد نباشد تا باعث آسيب به رنگ لباس‌ها نشود.

 

 

سينك آشپزخانه

 

بعد از اين‌كه مواد‌غذايي در ظرفشويي مي‌مانند، ظرفشويي بوي بدي مي‌گيرد. براي رفع اين مشكل همه ظرف‌ها و ظرفشويي را بشوييد و بعد آن را از آب داغ پركنيد. يك پرتقال، ليمو يا گريپ‌فروت را به‌تدريج همراه آب داغ در سينك بچكانيد تا بوي بد از بين برود.

 

 

ظروف پلاستيكي

 

ظرف‌هاي پلاستيكي كه باقي‌مانده غذا را در آنها نگه مي‌داريد بعد از مدتي رنگ يا بوي بدي مي‌گيرند. براي رفع اين مشكل آنها را از شب تا صبح در مخلوطي از آب گرم و كمي جوش شيرين نگه داريد و بعد بشوييد. بوي بد از بين خواهد رفت.

 

 

يخچال و فريزر

 

اگر يخچال و فريزر شما بوي بد گرفته و يخ‌ها طعم بدي مي‌دهند، مي‌توانيد آب و سركه سفيد را با هم مخلوط كنيد و بعد از تميز كردن يخچال، ديواره‌هاي آن را با اين محلول ضدعفوني كنيد.

 

 

فرش

 

اگر در جايي زندگي مي‌كنيد كه دوده زياد است، فرش‌ها بعد از مدتي بوي دود مي‌گيرند. براي رفع اين مشكل، كمي جوش شيرين روي فرش‌ها بپاشيد و بعد از يك ساعت با جاروبرقي آنها را جارو كنيد. بوي دود از بين خواهد رفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...