رفتن به مطلب

خودروی هیبریدی 4 نفره به زودی ساخته می شود


ارسال های توصیه شده

تین نیوز: افزایش ظرفیت خودروی هیبریدی از برنامه‌‌های کلان کشوری بوده که در حال حاضر گروه آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را بر روی 4 نفره کردن این خودرو متمرکز کرده است.

 

حامد سلطان نبی سرگروه تیم خودروی آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت گروه آپادانای دانشگاه صنعتی در زمینه طراحی و ساخت خودروی هیبریدی، گفت: در خودروهای هیبریدی از دو بیشینه قدرت استفاده می‌شود به گونه‌ای که در کنار استفاده از موتور بنزینی به موتور دیگری مجهز بوده که این خودرو از قابلیت ترکیب این دو نوع موتور در مواقع اظطراری برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه موتور بنزینی این نوع از خودروها در پشت چراغ قرمز خاموش می‌شود، تصریح کرد: در واقع این خودرو از نوعی سیستم هوشمند برخوردار بوده به گونه‌ای که در مکان‌هایی که به قدرت موتور نیازی نمی‌باشد می‌توان موتور بنزینی را خاموش کرد و از موتور دوم استفاده نمود.

 

سرگروه تیم خودروی آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: در ماشین‌های معمولی کل انرژی ماشین در زمان ترمز گیری و بر اثر اصطحکاک از بین می‌رود، اما در خودروهای هیبریدی از انرژی حاصل از ترمز به عنوان ذخیره انرژی و در نهایت قابلیت استفاده در موتور الکتریکی بهره برد.

 

وی با اشاره به خودروی هیبریدی ساخته شده در گروه آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان، بیان داشت: این خودروی به صورت تک سرنشین بوده و برای شرکت در مسابقات مالزی تدارک دیده شده است.

 

سلطان نبی در رابطه با این مسابقات گفت: این مسابقات به صورت بین‌المللی برگزار شده و تاکنون رکورد مسابقات به وسیله یک خودرو با طی کردن 350 کیلومتر مسیر با استفاده از 1 لیتر بنزین صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه گروه خودروی آپادانای دانشگاه صنعتی فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده است، تصریح کرد: این گروه با تلاش‌های پیگیر و مستمر موفق شد تا در سال 87 اولین خودروی هیبریدی- الکتریکی خود را ساخته و آن را به نام خود ثبت کند.

 

سرگروه تیم خودروی آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به مشکلات متعدد در زمینه طراحی و ساخت خودروی هیبریدی، گفت: در ابتدای ساخت این خودرو در زمینه مشکلات کارآیی خودروی هیبریدی و انرژی آن روبرو بودیم که با به کارگیری سنسور و استفاده از ups این مشکلات مرتفع گردید و با مرتفع شدن این مشکلات در آینده‌ای نزدیک خودروی هیبریدی دانشگاه صنعتی اصفهان رونمایی خواهد شد.

 

وی در مورد رکورد خودروی هیبریدی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: رکورد به دست آمده از این خودروی طی کردن 100 کیلومتر از مسیر با 1 لیتر سوخت بوده که امیدوارم در این زمینه نیز ارتقا یابد.

 

سلطان نبی با بیان اینکه به علت وجود مشکلات اداری و مالی موفق به حضور در مسابقات مالزی نشدیم، اظهار داشت: در حال حاضر برای عقد قرارداد با شرکت ساپکو فعالیت کرده تا در آینده‌ای نزدیک پروژه‌های بعدی را با همکاری ایران خودرو انجام دهیم.

 

سلطان نبی با اشاره به اینکه خودروهای هیبریدی به صورت‌های مختلف موازی، سری و موازی- سری ساخت می‌شوند، خاطرنشان کرد: خودروی هیبریدی دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت موازی طراحی شده به گونه‌ای که به هرکدام از موتوزهای بنزینی و الکتریکی به صورت جداگانه می‌توانند فعالیت خود را انجام داده و کار کردن یکی مستلزم عدم استفاده از دیگری نیست.

 

وی افزود: این در حالی است که در خودروهای سری در ابتدا موتور بنزینی فعالیت کرده و برق حاصل از فعالیت موتور الکتریکی موجب تامین انرژی موتور الکتریکی و آغاز فعالیت آن خواهد شد.

 

سرگروه تیم خودروی آپادانای دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: برنامه آینده این گروه افزایش ظرفیت این خودرو از تک سرنشین دار به 4 نفره بوده، در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شده و به زودی این خودرو که جزئی از برنامه‌های کلان کشور است به مرحله اجرایی خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: موتور حاصل از خودروی هیبریدی به راحتی بر روی موتور خودروهای عادی نصب شده و در نهایت در سوخت مصرفی خودروها صرفه‌جوبی خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...