رفتن به مطلب

کاشت درختان در معابر عمومی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

مکانیابی کاشت درختان

مکانیابی مناسب کاشت درختان در معابر و فضاهای عمومی تأثیر بسزایی در بهبود محیط زیست شهری دارد. پیش از کاشت درخت در معابر سطح شهر باید به نکات زیر توجه نمود: عرض پیاده رو و باغچه، فاصله ساختمان های مجاور و کاربری آنها، مسیر کابل های هوایی و فواصل آنها از سطح زمین، گونه غالب درختان موجود در محل، تراکم جمعیت و خودرو، دسترسی به آب و نحوه تأمین آب برای آبیاری درختان، فرهنگ عمومی منطقه، مدارس موجود در محل، طرح های اصلاحی معابر و غیره. مزایای یک فضای سبز شهری سالم عبارتند از: افزایش ارزش املاک، بهبود کیفیت هوا، بهبود زیستگاه حیات وحش، بهبود آرامش روحی و روانی، بهبود زیباشناختی محیط زیست و کاهش سر و صدا.

 

انتخاب نوع درخت

درختان عناصر اصلی در طراحی منظر و پایدارترین و با دوام ترین گیاهانی هستند که پرورش می دهیم. برخی از آنها طول عمرشان به صد سال یا بیشتر می رسد. به خاطر ماندگاری درختان و اهمیت آنها در زیبایی محیط، باید انتخاب بهترین گونه ها برای هر موقعیت دقت کرد. درخت نامرغوب و یا درختی که در محل نامناسبی کاشته شده باشد، در واقع از ارزش و اعتبار فضای سب می کاهد. زمانی متوجه این اشتباه می شویم که پنج تا ده سال از عمر گرانبهای درخت می گذرد.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...