رفتن به مطلب

شگفتی های خداوند در بدن انسان


Moment

ارسال های توصیه شده

بر پهلوی راست خوابیدن

 

زمانی که انسان به رختخواب می‌رود و دقت نماید که چگونه بخوابد، برخی بر روی شکم و برخی بر پشت و یا بر سمت چپ و راست می‌خوابند، آنانی که بر روی شکم می‌خوابند احساس نفس تنگی می‌نمایند، چون سنگینی پشت و اندام استخوانی بر روی شش‌ها واقع می‌گردد، علاوه بر آن، این نوع خواب نامناسب است.

اما آنانی که بر پشت می‌خوابند یکی از دقیق‌ترین دستگاه‌ها دستگاه تصفیه و گرمایی را تعطیل می‌نمایند، در بینی لایه‌های داخلی با رگ‌های ماهیچه‌ای وجود دارند، که هرگاه ماهیچه‌ها توسعه یابند با جاری شدن خون فراوانی [از بینی] همراه می‌گردند، و چون هوا در این لایه‌های میانی حلزونی شکل وارد گردد، و با خون که به وسیله عضله شریان‌ها جاری است - تماس پیدا نماید، و به محض وصول آن به اولین سوراخ (لایه) گرچه قبل از ورود به بینی در دمای صفر درجه بوده باشد به دمای 38 درجه می‌رسد، علاوه بر آن این لایه دارای ماده‌ای چسبناک می‌باشند، تا از ورود گرد و غبار و سایر مواد جلوگیری نماید، و چنانچه مواد دیگری به هر دلیل با ماده چسبان تماسی پیدا نکنند و به بینی وارد شوند، خداوند در بینی موهایی آفریده است تا اینکه مواد ناآشنا و اشیاء آویزان در هوا را صید نمایند، بی‌گمان لایه‌های بینی بهترین و عالی‌ترین دستگاه گرمایی و تصفیه برای وصول هوای پاک و تصفیه شده به ذات‌الریه می‌باشند.

و هرگاه انسان بر پشت بخوابد و از طریق دهان تنفس نماید، گویا که این دستگاه‌های بسیار پیچیده را تعطیل نموده است، و لذا بینی فرد هنگام سرمای شدید سرخ عقابی می‌شود، و اگر انسان از دهان تنفس می‌نمود چه روی می‌داد؟ بیش از هر چیز دیگر در معرض زکام و سرماخوردگی قرار می‌گرفت، و لثه وی خشک می‌گردید، و به بیماری (شایع لب شکری) مبتلا می‌شد و علاوه بر این خر و پُف‌های غیرقابل تحمل، نیز ناشی از تنفس از طریق دهان می‌باشد، همانطور که گفته شد خوابیدن بر پشت و شکم تندرستی به بار نمی‌آورد، اما خوابیدن بر سمت چپ باعث می‌شود که هضم غذا که در حالت طبیعی در مدت دو الی چهار ساعت انجام گیرد هضم غذا پنج تا هشت ساعت به طول بیانجامد، زیرا شش راست - که بزرگ‌تر است - بر قلب فشار می‌آورد و کبد که بزرگترین اعضاء می‌باشد حالت معلق به خود می‌گیرد، اما هرگاه انسان بر سمت راست بخوابد، و شش چپ کوچک‌تر و سبک‌تر است، و کبد هم در جسم بر جهت زمین استقرار می‌یابد و هضم با سرعت انجام می‌گیرد.

از ابوهریره روایت است که گفته است : پیامبر مردی را با حالت درازکش بر روی شکم دید، فرمود : «این درازکشی است که خداوند آن را دوست نمی‌دارد».

[/url]

عده‌ای هم [از اهل حکمت و نکته‌سنج] گفته‌اند بر پشت خوابیدن خواب فرمانروایان است، و خوابیدن بر شکم، خواب شیاطین است، و خوابیدن بر سمت چپ، خواب ثروتمندان است، زیرا آنان به علت پرخوریشان بر سمت چپ می‌خوابند تا استراحت نمایند، اما خوابیدن بر سمت راست خواب دانشمندان و آگاهان می‌باشد.

لینک به دیدگاه

سرانگشتان انسان ثبت، شناسایی و امضاء است

 

چنانچه دوقلویی از یک تخمدان واحد آفریده شوند، سرانگشت اولی با دیگری تفاوت دارد، و قران به این واقعیت اشاره می‌نماید، و می‌فرماید :

‚اَلَن نَجْمَعَ عِظامَه* بلی قادرین عَلی اَن نسوی بنانه ƒ

(قیامه : 3-4)

دانشمندان توانسته‌اند از این سرانگشت صد نشانه و علامت کشف کنند، و اگر دوازده نشانه از صد نشانه در دو سر انگشت با هم تطابق داشتند، هر دو متعلق به یک نفر می‌باشند و احتمال تشابه دو سرانگشت با هم به طور تصادفی و چنانچه در زمین 64 میلیاردم است انسان وجود داشته باشد در آن حال یک احتمال وجود دارد. که دو سر انگشت شبیه یکدیگر باشند، و حال تعداد ساکنین زمین شش میلیارد نفر می‌باشد.

سرانگشت دارای، شکل، قوس‌ها، منحنی‌ها، کجی‌ها، زاویه‌ها، شاخه‌ها، خطوط و صورت‌های خاص خود می‌باشد. در برخی پزشک‌قانونی‌ها اثر انگشتی نشان داده شده است و در زیر آن پانزده هزار نوع اثر انگشت دیگر نشان داده شده است، که دو اثر از آنها با هم تشابه ندارند.

هنگامی که کودک در رحم مادر در ماه ششم بارداری می‌باشد سر انگشت وی شکل گرفته، و تا مرگ باقی می‌ماند، و هر گاه این تکه گوشت کاملاً از بین رود، گوشت جدیدی که دارای همان سر انگشت زایل شده باشد، دوباره می‌روید. چنانچه عمل جراحی (پیوند) برای فردی انجام شود، و سر انگشت وی به کلی از بین رود و این پوست برداشته شود و از جایی دیگر پوست دیگری آورده، و کاشته و با آن پیوند زده شود، بعد از چند ماهی علائم سر انگشت برگشته و بر گوشت جدید که از جایی دیگر برداشته شده است ظاهر می‌گردد.

سر انگشت، شناسنامه، کارت شناسایی و امضاء می‌باشد آفریده خداوند است، و نیروهای بشری توانایی محو و نابودی آن را ندارند.

برخی مجرمین عمل‌های جراحی بر سر انگشتان خویش انجام دادند و پوست دیگری از نقطه‌ای دیگر را با آن پیوند زدند، اما بعد از چند ماه این سرانگشتان دوباره نمایان گشتند، بی‌گمان امضای الهی است، که به انسان ارزانی داشته است، و نیروی بشر توانای محو آن را ندارد.

هنگامی که خداوند ما را زنده می‌نماید، این امضاء، خطوط، شاخه‌ها و شطرنج‌ها همانطور که بوده‌اند بر می‌گردند. و قرآن به این اعجاز علمی اشاره نموده و می‌فرماید :

‚بلی قادرین علی اَن نسوی بنانه ƒ

این نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند است، این سرانگشت چگونه خلق می‌شود؟ و انسان هنوز در رحم مادر می‌باشد؟ و چگونه خداوند پس از مرگ دوباره آنرا برمی‌گرداند؟!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...