رفتن به مطلب

خشکسالی بی سابقه در اصفهان


Astraea

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 11
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 8
لینک به دیدگاه
آخ واقعا حيف شده ديگه آب نداره:icon_pf (34):

دلم براي اصفهان تنگوليد:ws44:

:icon_gol:

بله واقعا برا ما دردناکه...هر وقت رد میشم از پیش زاینده رود دلم میگیره...بخصوص غروبا...:w821: قبلنا غروبای زاینده رود برا ما پراز شادی بود حالا پر از غم....:sigh::4564:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
کارون به اون بزرگی و عظمت خشکید شما نگران زاینده رود هستین:ws52:

چه فرقی داره؟؟محیط زیست ایران در هرجایی که باشه و از بین بره برای تمامی ایرانیان سنگین و دلخراشه.....

  • Like 3
لینک به دیدگاه

نه اصلا دلخراش نیست زاینده روند خشک شد این همه تبلیغات و داد و بیداد راه انداختن اما یه نفر هم نگفت چرا کارون اینطوری شد کارونی که تنها رودخانه قابل کشتیرانی ایران بود

  • Like 1
لینک به دیدگاه

درود

زاينده رود خشك نشد خشكش كردند

دليل خشكي زاينده رود كموبد منابع آبي نيست بلكه سياست است.سياستي كه شهرداري در پيش گرفته .

حفر تونل هاي مترو از زير زاينده رود و در خيابان هاي اطراف آن با مشكلات عديده اي مواجه بود كه در نهايت براي كم تر هزينه كردن بهترين راه را خشكاندن زاينده رود و در نتيجه سهولت در كار دانستند.

با اتمام بحث حفاري ها در حريم اين رود خانه بار ديگر آب در مسير ان جريان مي يابد.

سرچشمه هاي اين رودخانه ي زيبا خارج از استان است و خشكسالي هاي استان اصفهان تاثير چنداني در ميزان آب اين رودخانه ندارد.

متاسفانه در مديريت شهر اصفهان تنها چيزي كه اهميت دارد رسيدن به در وازه هاي نمادين توسعه س شهري است و حفظ آثار باستاني و فرهنگي و ططبيعي هيچ جايگاهي ندارد.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

در مورد رودخانه ي كارون :

عدم رعايت حق آبه رودخانه و برداشت بي رويه ي آب از اين رودخانه آن را در هنگامي كه وارد شهر اهواز مي شود با كمبود آب مواجه مي كند و رودخانه اي با دبي بيش از 300 متر مكعب آب در سال هاي خشكسالي را اينگونه خشك و نا زيبا مي كند.

سياست هاي غلط سد سازي به جاي آبخيز داري در سال هاي آينده مشكلاتي از اين دست را چند برابر مي كند

_كارون

_در ياچه ي اروميه

_تالاب گاوخوني

_تالاب هاي استان فارس

_درياچه ي هامون

_رودخانه ي كارون

_رودخانه ي اروند رود

_رودخانه هاي فلات مركزي

_رودخانه هاي حوزه ي آبخيز تهران و نابودي دشت هاي ري و ورامين

و.....

  • Like 3
لینک به دیدگاه
نه اصلا دلخراش نیست زاینده روند خشک شد این همه تبلیغات و داد و بیداد راه انداختن اما یه نفر هم نگفت چرا کارون اینطوری شد کارونی که تنها رودخانه قابل کشتیرانی ایران بود

زاینده رود و کارون فرقی نمیکنه همشون جز ایران هستند

چه ربطی به تبلیغات داره

 

خشک شدن جفتشون میتونه دلخراش باشه!!

  • Like 2
لینک به دیدگاه
درود

زاينده رود خشك نشد خشكش كردند

دليل خشكي زاينده رود كموبد منابع آبي نيست بلكه سياست است.سياستي كه شهرداري در پيش گرفته .

حفر تونل هاي مترو از زير زاينده رود و در خيابان هاي اطراف آن با مشكلات عديده اي مواجه بود كه در نهايت براي كم تر هزينه كردن بهترين راه را خشكاندن زاينده رود و در نتيجه سهولت در كار دانستند.

با اتمام بحث حفاري ها در حريم اين رود خانه بار ديگر آب در مسير ان جريان مي يابد.

سرچشمه هاي اين رودخانه ي زيبا خارج از استان است و خشكسالي هاي استان اصفهان تاثير چنداني در ميزان آب اين رودخانه ندارد.

متاسفانه در مديريت شهر اصفهان تنها چيزي كه اهميت دارد رسيدن به در وازه هاي نمادين توسعه س شهري است و حفظ آثار باستاني و فرهنگي و ططبيعي هيچ جايگاهي ندارد.

 

ببخشید مستندات شما چیه ؟

 

شما اخرین بار کی به سد زاینده رود رفتید ؟

 

من 12 فروردین همین سال 90 رفتم

 

ذخیره ی اب به یک سوم سال قبل رسیده بود

 

ایا این هم سیاست شهرداری اصفهانه ؟

اینکه باران نمیباره سیاست شهرداری اصفهانه ؟

 

اینکه مترو از زیر زاینده رود رد شده پس شهردار کاری کرده تا باران نباره و رودخونه بخشکه !!!

 

شما ساکن اصفهان هستید ؟

 

میشه بفرمایید برای اتصال شمال و جنوب اصفهان بوسیله ی مترو باید چجور اقدام کرد طوری که از زاینده رود عبور نشه ؟

 

ببخشید پس علاج قفل ترافیک اصفهان چیه ؟

 

فکر کنم فراموش کردید ایران در ناحیه ای خشک در اب و هوای کره ی زمین قرار گرفته ...

 

شما با سیاست مشکل دارید چرا بیخود به چیزای دیگه ربطش میدید ؟

 

زمینهای کشاورزی بالا دست اصفهان به خاطر عدم بارش باران خشک شده

 

اینهم از سیاستهای شهرداریه ؟

 

شهردار اصفهان اقای دکتر سقاییان نژاد رو میشه بفرمایید چه سالی منصوب شدن ؟

 

بزارید من بگم

 

سال 82

 

سال هشتاد دو کدوم دولت سر کار بود ؟

 

لطفا بدون مستندات افاضه ی فضل نفرمایید

  • Like 4
لینک به دیدگاه
ببخشید مستندات شما چیه ؟

 

شما اخرین بار کی به سد زاینده رود رفتید ؟

 

من 12 فروردین همین سال 90 رفتم

 

ذخیره ی اب به یک سوم سال قبل رسیده بود

 

ایا این هم سیاست شهرداری اصفهانه ؟

اینکه باران نمیباره سیاست شهرداری اصفهانه ؟

 

اینکه مترو از زیر زاینده رود رد شده پس شهردار کاری کرده تا باران نباره و رودخونه بخشکه !!!

 

شما ساکن اصفهان هستید ؟

 

میشه بفرمایید برای اتصال شمال و جنوب اصفهان بوسیله ی مترو باید چجور اقدام کرد طوری که از زاینده رود عبور نشه ؟

 

ببخشید پس علاج قفل ترافیک اصفهان چیه ؟

 

فکر کنم فراموش کردید ایران در ناحیه ای خشک در اب و هوای کره ی زمین قرار گرفته ...

 

شما با سیاست مشکل دارید چرا بیخود به چیزای دیگه ربطش میدید ؟

 

زمینهای کشاورزی بالا دست اصفهان به خاطر عدم بارش باران خشک شده

 

اینهم از سیاستهای شهرداریه ؟

 

شهردار اصفهان اقای دکتر سقاییان نژاد رو میشه بفرمایید چه سالی منصوب شدن ؟

 

بزارید من بگم

 

سال 82

 

سال هشتاد دو کدوم دولت سر کار بود ؟

 

لطفا بدون مستندات افاضه ی فضل نفرمایید

درود

سپاس از خطابه ي تند شما

بنده اصالتا بختياري هستم و سرچشمه هاي زاينده رود خاك پر گهر بختياري است و نه اصفهان .

بيش از 6 سال ساكن اصفهان بوده ام به منظور تحصيل و كار و رفت و آمد مداوم به شهر اصفهان دارم به خاطر اقوامي كه پس از فتح اصفهان در زمان مشروطه توسط قواي بختياري در اين شهر ساكن شدند و تا مدت ها زمام امور اين شهر و شهرستان هاي اطرافش را در دست داشتند.

 

ببينيد دوست من:

بنده نه مخالف احداث مترو هستم و نه مخالف پيشرفت شهر اصفهان اما پيشرفت و مدرن كردن شهر هايي كه داراي بافت هاي تاريخي هستند اصول خاصي دارد و متفاوت از شهري مانند تهران است كه بيش از 90 درصد بافت آن را بافت هاي جديد تشكيل مي دهد.

در شهر رم هنگام احداث خط 3 مترو وقتي به يك منطقه ي باستاني بر خورد كردند كل پروژه ي مترو در خط 3 را متوقف كردند اما در شهري مانند اصفهان به عمد و از روي لجاجت مشتي خرفت به سر كردگي آقاي حاج رسولي ها رييس شوراي شهر در پي نابودي اثار ان شهر هستند .(ماه ها پس از عبور مترو از ابتداي چهاباغ بالا اعلام كردند كه در زمان حفاري به استخر و سر دري برخورد كردند كه ورودي باغ هزار جريب بوده و براي آنكه ميراث فرهنگي مانع از ادامه ي كار نشود آن را تخريب و به مسير ادامه دادند و حالا كه كار از كار گذشته آن را عالام مي كنند)

اميدوارم فراموش نكرده باشيد انحراف دستگاه حفاري و برخورد آن با پي يكي از ستون هاي 33 پل را كه از نظر علمي امكان پذير نبوده مگر با دستكاري و خرابكاري عمدي در دستگاه حفاري.و يا لجاجت بي معني شوراي شهر براي عبور مترو از زير چهارباغ كه در دراز مدت موجب تخريب آثار باستاني مي شود (به طور مشابه عبور مترو از حريم عمارت مسعوديه تهران .كه بنا به گفته ي كارشناسان با عبور هر قطار به مانند اين است كه زلزله اي 3 ريشتري اين بنا را مي لرزاند و اين در 10 سال اينده موجب ريزش كامل بنا مي شود)

و نيز اگر توجه كنيم به توصيه ي اكيد كارشناسان براي مرطوب نگه داشتن پايه هاي 33 پل و پل خواجو به منظور جلوگيري از خشك شدن كامپوزيت به كار رفته شده در پايه هاي اين بنا ها كه در مجاورت آب مستحكم مي شود و در خشكي پودر مي شود.و نديده انگاشتن اين توصيه از سوي شهرداري(حد اقل با احداث حوضچه هاي موقتي در پاي پل) همه و همه نشان از عزمي راسخ براي نابودي وجه ي تاريخي اين شهر دارد(اگر طالب بيشتر دانستن اقدامات تخريبي هستيد آدرس مي دهم مراجعه كنيد به كانون هاي هواداران تاريخ و ابنيه ي تاريخي تا از ريز اين اقدامات مطلع گرديد)

اما علت خشكاندن رودخانه:

اصفهان در منطقه اي نيمه خشك بنا شده و خاك آن به شدت نفوذ پذير است وجود حجم عظيمي آب به عنوان رودخانه باعث نفوذ آب در لايه هاي پاييني مي شود كه اين امر حفاري را با مشكل مواجه مي كند .براي اين منظور يا مي بايست عمق حفاري را زياد كرد و به لايه هاي زيرين رفت و يا مي بايست جلوي نفوذ آب را گرفت.

براي جلوگيري از نفوذ آب يا مي بايست منبع را خشكاند( راه حل ساده تر) و يا مي بايست عمليات بتن ريزي را به طور هم زمان با حفاري انجام داد.(كه به علت نوسان بازار سيمان و الزام شهرداري ها به تامين سيمان مورد نياز خود از بازار آزاد پروژه ي كند مترو را بيش از پيش كند مي كند)

در بين 3 راه حل راه حل ساده تر خشكاندن منبع انتخاب و عملياتي شد.اين راه حل يم مزيت ديگر هم دارد و آن منحرف كردن توجه عموم مردم اصفهان از مسايل و فجايعي است كه بر سر آثار باستاني شهر مي آيد به سمت خشكي رودخانه كه در واقع روح شهر است.

 

 

اما اين كه آب زاينده رود چه شد:

در كليه كشور ها صنايع پر مصرف از لحاظ مصرف اب در شهر هاي ساحلي ساخته مي شوند .

صنايع فولاد.نيروگاه هاي حرارتي .صنايع سيمان...و اگر به مانند شهر اصفهان در منطقه ي نيمه خشك و كم آب ساخته شود آنها را ملزم به تصفيه و باز به كار گيري آب مصرفي مي كنند.امري كه در اصفهان فعلا اتفاق نمي افتد.

بخش اعظم آب رودخانه ي زاينده رود فعلا صرف فولاد مباركه و سپاهان و چندين كارخان هي نورد ديگر كه در استان اصفهان بنا گرديده مي شود .آب مصرفي اين كاخانجات در پروسه ي توليد با آلاينده هاي صنعتي و حراراتي (آب مرده) آلوده مي شود و سپس در بيابان ها رها مي شود .اين اب از آنجا كه فاقد اكسيژن است آب مرده محسوب مي شود و به درد كشاورزي نيز نمي خورد.

اصول بر اين است كه اين آب در طي يك چرخه تصفيه و مجدد به خط توليد باز گردد كه فعلا سياست بر اين است كه چنين نشود .

سياست ديگري كه اعمال شد و فاز دوم آن نيز در دست اجراست انتقال آب از زاينده رود به شهر يزد است .كدام عقل سليمي مي پذيرد كه رودخانه اي را كه در حال مرگ است هزينه كني تا بخشي از آبش را به كيلومتر ها آن طرف تر انتقال دهي؟

اين كار صورت نمي گيرد مگر به اين دليل :

-كم كردن از سر ريز سد كه در طي 7-8 سال اخير گهگاه مجبور به گشودن دريچه هاي سد مي شدند و ما شاهد جريان يافتن حيات در اين رودخانه ي خشك بوديم. و جلوه دادن كمبود آورد آب توسط رودخانه

 

دوست من

سياست بسيار پيچيده تر از چيزي است كه به نظر مي رسد و اگر وارد آن نشوي و تنها به پوسته ها نگاه كني ممكن است برداشتي 180 درجه متفاوت از چيزي كه به واقع در جريان است داشته باشي.

من هر گز نگفتم كه اين سياست مربوط به دوره ي اين رياست جمهوري است و يا قبل تر از ايشان.سياست هاي كلان با رفت و آمد آدم ها عوض نمي شود و يك خط سير مشخص دارد.

سياست اين نظام نابود سازي هر آن چيزي است كه شما را ه قبل از سال 57 پيوند مي دهد. و رسيدن به جايي كه بگويند ايران قبل از سال 57 بربر بود و بعد از 57 دريچه هاي تمدن بر روي آن گشوده شد.

تمامي ترميم هايي كه در اين سال ها صورت مي گيرد در واقع تخريب است و آثار آن در چند سال آينده معلوم مي شود.تمامي پروژه هاي عمراني در راستاي نابود سازي يكي از منطقه هاي تاريخي ايران است.

مثال مي زنم:سد كارون 3 كه موجب خشك شدن رودخانه ي كارون نيز شده عمر مفيدش تنها 15 سال است و بعد از 15 سال بخاطر آوردبالاي رودخانه در اين منطقه از گل و لاي و سنگ انباشت مي شود .اما احداث اين سد بيش از 50 منطقه ي باستاني ما قبل از ماد ها را از بين برد و براي هميشه مدفون ساخت و اين دستاورد اصلي اين سد است.

و مثا هاي فراون ديگر كه اگر ليست كنم و تنها نام ببرم خود كتاب قطوري مي شود

اين ها بر خلاف آنچه فرموديد افاضه ي فضل نيست و تنها دادي است كه از گلويي خسته و عاشق بلند مي شود و مي داند كه گوش شنوايي براي شنيدن آن نيست زيرا گوش ها به مانند گوش شما بسته است و آدميان كر اند و كور اند و لال

  • Like 4
لینک به دیدگاه
درود

سپاس از خطابه ي تند شما

بنده اصالتا بختياري هستم و سرچشمه هاي زاينده رود خاك پر گهر بختياري است و نه اصفهان .

بيش از 6 سال ساكن اصفهان بوده ام به منظور تحصيل و كار و رفت و آمد مداوم به شهر اصفهان دارم به خاطر اقوامي كه پس از فتح اصفهان در زمان مشروطه توسط قواي بختياري در اين شهر ساكن شدند و تا مدت ها زمام امور اين شهر و شهرستان هاي اطرافش را در دست داشتند.

 

ببينيد دوست من:

بنده نه مخالف احداث مترو هستم و نه مخالف پيشرفت شهر اصفهان اما پيشرفت و مدرن كردن شهر هايي كه داراي بافت هاي تاريخي هستند اصول خاصي دارد و متفاوت از شهري مانند تهران است كه بيش از 90 درصد بافت آن را بافت هاي جديد تشكيل مي دهد.

در شهر رم هنگام احداث خط 3 مترو وقتي به يك منطقه ي باستاني بر خورد كردند كل پروژه ي مترو در خط 3 را متوقف كردند اما در شهري مانند اصفهان به عمد و از روي لجاجت مشتي خرفت به سر كردگي آقاي حاج رسولي ها رييس شوراي شهر در پي نابودي اثار ان شهر هستند .(ماه ها پس از عبور مترو از ابتداي چهاباغ بالا اعلام كردند كه در زمان حفاري به استخر و سر دري برخورد كردند كه ورودي باغ هزار جريب بوده و براي آنكه ميراث فرهنگي مانع از ادامه ي كار نشود آن را تخريب و به مسير ادامه دادند و حالا كه كار از كار گذشته آن را عالام مي كنند)

اميدوارم فراموش نكرده باشيد انحراف دستگاه حفاري و برخورد آن با پي يكي از ستون هاي 33 پل را كه از نظر علمي امكان پذير نبوده مگر با دستكاري و خرابكاري عمدي در دستگاه حفاري.و يا لجاجت بي معني شوراي شهر براي عبور مترو از زير چهارباغ كه در دراز مدت موجب تخريب آثار باستاني مي شود (به طور مشابه عبور مترو از حريم عمارت مسعوديه تهران .كه بنا به گفته ي كارشناسان با عبور هر قطار به مانند اين است كه زلزله اي 3 ريشتري اين بنا را مي لرزاند و اين در 10 سال اينده موجب ريزش كامل بنا مي شود)

و نيز اگر توجه كنيم به توصيه ي اكيد كارشناسان براي مرطوب نگه داشتن پايه هاي 33 پل و پل خواجو به منظور جلوگيري از خشك شدن كامپوزيت به كار رفته شده در پايه هاي اين بنا ها كه در مجاورت آب مستحكم مي شود و در خشكي پودر مي شود.و نديده انگاشتن اين توصيه از سوي شهرداري(حد اقل با احداث حوضچه هاي موقتي در پاي پل) همه و همه نشان از عزمي راسخ براي نابودي وجه ي تاريخي اين شهر دارد(اگر طالب بيشتر دانستن اقدامات تخريبي هستيد آدرس مي دهم مراجعه كنيد به كانون هاي هواداران تاريخ و ابنيه ي تاريخي تا از ريز اين اقدامات مطلع گرديد)

اما علت خشكاندن رودخانه:

اصفهان در منطقه اي نيمه خشك بنا شده و خاك آن به شدت نفوذ پذير است وجود حجم عظيمي آب به عنوان رودخانه باعث نفوذ آب در لايه هاي پاييني مي شود كه اين امر حفاري را با مشكل مواجه مي كند .براي اين منظور يا مي بايست عمق حفاري را زياد كرد و به لايه هاي زيرين رفت و يا مي بايست جلوي نفوذ آب را گرفت.

براي جلوگيري از نفوذ آب يا مي بايست منبع را خشكاند( راه حل ساده تر) و يا مي بايست عمليات بتن ريزي را به طور هم زمان با حفاري انجام داد.(كه به علت نوسان بازار سيمان و الزام شهرداري ها به تامين سيمان مورد نياز خود از بازار آزاد پروژه ي كند مترو را بيش از پيش كند مي كند)

در بين 3 راه حل راه حل ساده تر خشكاندن منبع انتخاب و عملياتي شد.اين راه حل يم مزيت ديگر هم دارد و آن منحرف كردن توجه عموم مردم اصفهان از مسايل و فجايعي است كه بر سر آثار باستاني شهر مي آيد به سمت خشكي رودخانه كه در واقع روح شهر است.

 

 

اما اين كه آب زاينده رود چه شد:

در كليه كشور ها صنايع پر مصرف از لحاظ مصرف اب در شهر هاي ساحلي ساخته مي شوند .

صنايع فولاد.نيروگاه هاي حرارتي .صنايع سيمان...و اگر به مانند شهر اصفهان در منطقه ي نيمه خشك و كم آب ساخته شود آنها را ملزم به تصفيه و باز به كار گيري آب مصرفي مي كنند.امري كه در اصفهان فعلا اتفاق نمي افتد.

بخش اعظم آب رودخانه ي زاينده رود فعلا صرف فولاد مباركه و سپاهان و چندين كارخان هي نورد ديگر كه در استان اصفهان بنا گرديده مي شود .آب مصرفي اين كاخانجات در پروسه ي توليد با آلاينده هاي صنعتي و حراراتي (آب مرده) آلوده مي شود و سپس در بيابان ها رها مي شود .اين اب از آنجا كه فاقد اكسيژن است آب مرده محسوب مي شود و به درد كشاورزي نيز نمي خورد.

اصول بر اين است كه اين آب در طي يك چرخه تصفيه و مجدد به خط توليد باز گردد كه فعلا سياست بر اين است كه چنين نشود .

سياست ديگري كه اعمال شد و فاز دوم آن نيز در دست اجراست انتقال آب از زاينده رود به شهر يزد است .كدام عقل سليمي مي پذيرد كه رودخانه اي را كه در حال مرگ است هزينه كني تا بخشي از آبش را به كيلومتر ها آن طرف تر انتقال دهي؟

اين كار صورت نمي گيرد مگر به اين دليل :

-كم كردن از سر ريز سد كه در طي 7-8 سال اخير گهگاه مجبور به گشودن دريچه هاي سد مي شدند و ما شاهد جريان يافتن حيات در اين رودخانه ي خشك بوديم. و جلوه دادن كمبود آورد آب توسط رودخانه

 

دوست من

سياست بسيار پيچيده تر از چيزي است كه به نظر مي رسد و اگر وارد آن نشوي و تنها به پوسته ها نگاه كني ممكن است برداشتي 180 درجه متفاوت از چيزي كه به واقع در جريان است داشته باشي.

من هر گز نگفتم كه اين سياست مربوط به دوره ي اين رياست جمهوري است و يا قبل تر از ايشان.سياست هاي كلان با رفت و آمد آدم ها عوض نمي شود و يك خط سير مشخص دارد.

سياست اين نظام نابود سازي هر آن چيزي است كه شما را ه قبل از سال 57 پيوند مي دهد. و رسيدن به جايي كه بگويند ايران قبل از سال 57 بربر بود و بعد از 57 دريچه هاي تمدن بر روي آن گشوده شد.

تمامي ترميم هايي كه در اين سال ها صورت مي گيرد در واقع تخريب است و آثار آن در چند سال آينده معلوم مي شود.تمامي پروژه هاي عمراني در راستاي نابود سازي يكي از منطقه هاي تاريخي ايران است.

مثال مي زنم:سد كارون 3 كه موجب خشك شدن رودخانه ي كارون نيز شده عمر مفيدش تنها 15 سال است و بعد از 15 سال بخاطر آوردبالاي رودخانه در اين منطقه از گل و لاي و سنگ انباشت مي شود .اما احداث اين سد بيش از 50 منطقه ي باستاني ما قبل از ماد ها را از بين برد و براي هميشه مدفون ساخت و اين دستاورد اصلي اين سد است.

و مثا هاي فراون ديگر كه اگر ليست كنم و تنها نام ببرم خود كتاب قطوري مي شود

اين ها بر خلاف آنچه فرموديد افاضه ي فضل نيست و تنها دادي است كه از گلويي خسته و عاشق بلند مي شود و مي داند كه گوش شنوايي براي شنيدن آن نيست زيرا گوش ها به مانند گوش شما بسته است و آدميان كر اند و كور اند و لال

 

 

ممنون از نظرات شما دوست عزیز و قدیمی :icon_gol:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
نه اصلا دلخراش نیست زاینده روند خشک شد این همه تبلیغات و داد و بیداد راه انداختن اما یه نفر هم نگفت چرا کارون اینطوری شد کارونی که تنها رودخانه قابل کشتیرانی ایران بود

 

دوستانم میگفتن یه سری غیر اصفهانیا خوشحالند و میگن دیگه اصفهان چیزی نداره که بهش بنازید باورم نمیشد...میگفتم مگه میشه!!!!!!!!

اما میبینم نه راست بود...شماها مشکلتون یه چیز دیگه است....وگرنه ما هم از بلاهایی که سر کارون،خلیج فارس،تالاب انزلی،دریاچه ارومیه،جنگلای شمال و هرجای دیگه میاد متاسف میشیم....این محیطای طبیعی و زیبا متعلق به همه ایرانیانه....ولی درکش برا شماها سخته...

  • Like 1
لینک به دیدگاه
امیدوارم دوباره به حالت اولش برگرده... :icon_gol:

 

86424_744.jpg

 

سپاس از شما پیانیست عزیز...w139.gif.به امید اون روز که هر سال زاینده رود دچار بحران نشه....:a030:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...