رفتن به مطلب

دانشگاه اراک


ارسال های توصیه شده

تاريخچه

 

 

Shahbaz-Mountain-Arak.jpg

 

در سال 1350 تعدادي از اساتيد دانشگاه تهران و دانشسراي عالي سابق، مقدمات تاسيس يك موسسه آموزش عالي خصوصي را در اراك ايجاد نمودند و در مهرماه همان سال، فعاليت اين واحد آموزشي در چهار رشته فيزيك، شيمي، زيست‏شناسي و زبان و ادبيات فارسي با پذيرش480 دانشجو با نام (مدرسه عالي مرجان) در محلي استيجاري آغاز شد.

اين موسسه در اواخر سال 1351 با نام مدرسه عالي علوم اراك وابسته به دانشگاه تربيت معلم تهران و با مديريت دولتي و با افزودن رشته رياضي به فعاليت خود ادامه داد. در آذرماه سال 1368 اين موسسه به طور مستقل و با عنوان دانشگاه تربيت معلم اراك فعاليت خود را پي گرفت.

 

اين دانشگاه در سال 1370 در رشته علوم تربيتي با گرايش تكنولوژي آموزشي و در رشته دبيري الهيات و معارف اسلامي و همچنين در سال 1371 و 1373 به ترتيب زبان انگليسي و رشته‏هاي دبيري ادبيات عرب و تربيت‏بدني اقدام به پذيرش دانشجو نمود.

همچنين با هدف توسعه تحصيلات تكميلي، كارشناسي ارشد شيمي با سه گرايش شيمي آلي، شيمي معدني و شيمي تجزيه در سال 1373 شروع به فعاليت نمود و پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد در رشته‏هاي فيزيك و ادبيات فارسي از سال تحصيلي 1378 آغاز گرديد.

علاوه بر اين به منظور استفاده بهينه امكانات آموزشي دانشگاه از سال 1369 در چهاررشته فيزيك، شيمي ، زيست‏شناسي و ادبيات فارسي نيز اقدام به پذيرش دانشجوي شبانه نمود.

در سال 1375 با تصويب طرح جامع (( دانشگاه تربيت معلم اراك)) تغيير نام يافت. با توجه به صنعتي بودن استان و نياز به وجود دانشكده فني ومهندسي اين دانشكده در سال 1379 با پذيرش دانشجو در رشته مهندسي شيمي آغاز به كار نمود.

 

همچنين در بهمن 1380 در رشته مهندسي عمران نيز دانشجو پذيرفته خواهد شد. از طرفي به دنبال سفررياست محترم جمهوري وبا عنايت ويژه به منظور راه‏اندازي دانشكده كشاورزي اقدام به خريد مزرعه‏اي به مساحت 160 هكتار گرديد و اخيراً مجوز تأسيس اين دانشكده از سوي شوراي آموزش عالي صادر شده و به زودي در رشته‏هاي وابسته به دانشكده كشاورزي نيز دانشجو پذيرفته خواهد شد.رشته كاشت و برداشت گياهان دارويي و معطر كارداني با پذيرش دانشجو از بهمن‏ماه سال جاري داير مي‏گردد. ضمناً موافقت اصولي براي ايجاد رشته‏هاي مهندسي كامپيوتر و تاريخ نيز اخذ و به زودي راه‏اندازي مي‏شود در حال حاضر دانشگاه اراك مجموعاً در قالب سه دانشكده و 28 رشته و گرايش در مقطع كارشناسي ودر دوره‏هاي شبانه و روزانه وسه رشته در مقطع كارشاسي ارشد فعاليت دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...