رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

جام جم آنلاین: استاندار مازندران با اشاره به اینکه براساس برنامه زمان بندی مراحل ساخت و آبگیری سد هراز تا سال 94 است اظهار داشت: درصورت تامین به موقع منابع اعتباری ملی سد هراز تا سال 93 تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

 

100901731417.jpg

 

به گزارش مهر، سید علی اکبرطاهایی امروز (جمعه) در جلسه هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع موانع پیشرفت اجرای سد هراز که در محل کارگاه این سد برگزارشد، افزود: به دستور رئیس جمهور کارگروهی به ریاست معاون راهبردی رئیس جمهور با عضویت وزرای نیرو، جهادکشاورزی و راه وترابری و برای پایش و بررسی روند زمان بندی سدها تشکیل شد که سعی خواهیم کرد استانداری مازندران نیز عضو این کارگروه شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه زمان بندی مراحل ساخت و آبگیری سد هرازتا سال 94 است ادامه داد: در صورت تامین به موقع منابع اعتباری ملی سد هراز تا سال 93 تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

استاندارمازندران تصریح کرد: با بهره برداری از سد هراز آمل حدود 96 هزارهکتار از اراضی کشاورزی و آب شرب شهرستانهای آمل، بابل، محمودآباد، فریدنکنار و بابلسر تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون فقط حدود 4 درصد از آب های سطحی این استان توسط سدهای موجود استان مهار می شود گفت: با بهره برداری از سد هراز که بزرگترین سد در شمال کشور است، با حجم مخزنی بالا، به تنهایی توان مهار آب های سطحی مازندران را تا 26 درصد خواهد داشت.

رمضان طهماسبی، افزود: هم اکنون قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار این سد با تجهیزات کامل و نیروهای متخصص ساخت سد هراز را با سرعت خوبی در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه ساخت دو تونل انحرافی آب سد به طول هزار و300 متراکنون با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، زمان بندی برای اجرای تونل های این سد را بیش از یک سال ونیم اعلام و اضافه کرد: امیدوارهستیم اجرا تونل ها در این مدت به پایان برسد تا مقدمات اجرای بدنه اصلی سد آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه امسال 65 میلیاردریال برای اجرای سد هراز آمل دولت اعتبار ملی اختصاص داده است تصریح کرد: درسال های آینده اعتبارات تخصیصی این سد که پروژه ملی است و در ردیف اعتبارات ملی دولت هم قراردارد افزایش دهیم تا طبق برنامه پیش برود.

طهماسبی اظهارداشت: برای اجرا و ساخت و جاده جایگزین سد هراز آمل که یکی از بزرگترین سدهای برقی، شربی و کشاورزی شمال کشور است بیش از 400 میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در خصوص مشخصات فنی سدهراز آمل تصریح کرد: سد هراز با ارتفاع 150متراز پی، ظرفیت تنظیم بیش از500 میلیون متر مکعب آب در پشت سد را دارد.

طهماسبی با اشاره به اینکه تولید 25 مگاوات برق در سد هراز آمل پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سد هراز حدود 96 هزارهکتار مشکلات تامین آب کشاورزی و آب شرب شهرستانهای آمل، بابل، محمودآباد ، فریدونکنار و بابلسر تامین خواهد شد.

سد هراز در فاصله حدود 20 کیلومتری شهر آمل در محور هراز بر روی روخانه پر آب هراز درحال ساخت است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...