p mehdi q 6226 ارسال شده در 13 شهریور، 2011 بازم سلام :JC_thinking: خوبین؟ انسان موجودی ست کمال طلب و همیشه وقتی راضی میشه که ببینه خودش در جای قابل قبولی قرار داره خیلی ها میگن که ما در عصر حاضر پیشرفت کردیم و قوه ی تعقلمون خیلی بالا رفته .... دیگه آموزه هایی که مثلا در n سال پیش برای مردم آورده شده به درد عصر حاضر نمی خوره .... من میخوام با هم یه مقایسه ای بین الان و قدیم انجام بدیم و ببینیم آیا ما واقعا پیشرفت کردیم؟؟!!! اعراب در 1400 سال پیش دختران را زنده بگور میکردند .... ما الان این کار را نمی کنیم . اما آنچنان بر روح انسان ها خنجر میزنیم که آنها حاضرند خودشون رو زنده به گور کنند راهزنان در قدیم افراد بدی بودند نامرد ها مال مردم را در وسط بیابان تاراج میکردند ..... ما الان در یک جامعه ی مدنی زندگی میکنیم و دیگر راهزنی در کار نیست .... اما به صورت کاملا مدنی همه ی اموال و داراییه یک خانواده رو به تاراج میبریم به طوری که آنها دوست دارند خودشان را زنده به گور کنند مردم در قدیم نمی دانستند جامعه ی مدنی چیست به همین دلیل نمی توانستند با هم بسازند و همش جنگ میکردند ... ما الان پیشرفت کردیم و در یک دهکده جهانی زندگی میکنیم و همه با هم دوست هستیم .... اما ما یک مشکل کوچک داریم ...ما حتی سر سفره ی غذا هم باهم نمی نشینیم تا به صورت پدر و مادرمان نگاه کنیم ... من بازم فک میکنم و میگم ... شما چی دارید بگید؟؟؟:icon_pf (44): 8
Ehsan 112349 ارسال شده در 30 شهریور، 2011 اونیکه میگه گذشته را باید کامل دور ریخت سخت در اشتباه است. اونیکه میگه همه چیز در گذشته تکمیل شده هم سخت در اشتباه است. گذشته اسبابی است برای تفکر در حال برای ساخت آینده ای بهتر. مردم در عصر جدید به نظر من نامردتر شده اند. شاید چون نامردی دیگران را به دلیل گسترش رسانه ها بیشتر میتوانند حس کنند. 4
p mehdi q 6226 سازنده ارسال شده در 30 شهریور، 2011 گذشته اسبابی است برای تفکر در حال برای ساخت آینده ای بهتر. . اینکه دقیقا درسته اما من بیشتر بحثم سر اخلاق هست . من فکر میکنم که اخلاق اصلا یک موضوع نسبی نیست . و یک موضوع کاملا مطلقه .. به طوری که همه ی مردم در همه ی قرون میتونن اون رو تشخیص بدن . خیلی ها در عصر حاضر فکر میکنن که پیشرفت های علم باعث شده که در جای متعالی تر از نظر اخلاق هم قرار بگیرند چیزی که اونها رو نسبت به مردم گذشته متمایز تر میکنه ... اما به اعتقاد من هیچ چیز عوض نشده . فقط ظاهر کار ها تغییر کرده 4
Ehsan 112349 ارسال شده در 30 شهریور، 2011 اما من بیشتر بحثم سر اخلاق هست . من فکر میکنم که اخلاق اصلا یک موضوع نسبی نیست . و یک موضوع کاملا مطلقه .. به طوری که همه ی مردم در همه ی قرون میتونن اون رو تشخیص بدن . خیلی ها در عصر حاضر فکر میکنن که پیشرفت های علم باعث شده که در جای متعالی تر از نظر اخلاق هم قرار بگیرند چیزی که اونها رو نسبت به مردم گذشته متمایز تر میکنه ... اما به اعتقاد من هیچ چیز عوض نشده . فقط ظاهر کار ها تغییر کرده اخلاق در معنای عام نسبی نیست،اما در معنای خاص ممکنه نسبی باشه. مثلا صداقت و امانت داری،میتونه همیشه یک اخلاق و ارزش باشه. اما پوشش چادر با روبنده،ممکنه یک زمانی اوج اخلاق و ارزش باشه،اما در زمانی تحجر محسوب بشه. اما آیا میشه صداقت در کارها را حتی 10 هزار سال دیگر ، تحجر محسوب کرد؟ 3
p mehdi q 6226 سازنده ارسال شده در 30 شهریور، 2011 اما پوشش چادر با روبنده،ممکنه یک زمانی اوج اخلاق و ارزش باشه،اما در زمانی تحجر محسوب بشه. به نظر من همیشه اخلاق مطلقه ... این مثالی که زدی فقط ابزاری برای پوشش هست اما اینکه پوشیده بودن زن در همه ی زمانها یک اخلاق و ارزشه هیچ شکی توش نیست 2
Ehsan 112349 ارسال شده در 30 شهریور، 2011 به نظر من همیشه اخلاق مطلقه ...این مثالی که زدی فقط ابزاری برای پوشش هست اما اینکه پوشیده بودن زن در همه ی زمانها یک اخلاق و ارزشه هیچ شکی توش نیست ببین،اگر سقفی برای این موارد اخلاق در نظر بگیریم از 100 نمره. وقتی میتونیم بگیم این ویژگی اخلاقی مطلق است که همیشه 100 باشد. اگر مثلا چادر شد روسری،روسری شد بدون روسری و بدون روسری شد معمولی مثل یک مرد،یعنی این ارزش،اون ارزش مد نظر شما برای خیلی ها نیست. اما من هنوز معتقدم بعضی اصول،همیشه در ذهن انسان ها همون 100 نمره اش ارزشمنده،حتی اگر به آن عمل نکنند. 1
p mehdi q 6226 سازنده ارسال شده در 30 شهریور، 2011 ببین،اگر سقفی برای این موارد اخلاق در نظر بگیریم از 100 نمره.وقتی میتونیم بگیم این ویژگی اخلاقی مطلق است که همیشه 100 باشد. اگر مثلا چادر شد روسری،روسری شد بدون روسری و بدون روسری شد معمولی مثل یک مرد،یعنی این ارزش،اون ارزش مد نظر شما برای خیلی ها نیست. اما من هنوز معتقدم بعضی اصول،همیشه در ذهن انسان ها همون 100 نمره اش ارزشمنده،حتی اگر به آن عمل نکنند. حرفت کاملا درسته من الان میتونم اخلاقیات رو به دو بخش تقسیم کنم 1- اون خصوصیاتی که در ذات مورد پسند بشر هست 2- خصوصیاتی که برای آسایش بیشتر اجرای اون با ارزش هست اون دسته اول مطمئنا همیشه در 100 نمره خود باقی میمونن. چون درکش ذاتی هست اما دسته دوم ممکنه دچار نوسان بشه . چون درکش تحلیلی هست... 3
sweetest 4756 ارسال شده در 30 شهریور، 2011 اینکه دقیقا درسته اما من بیشتر بحثم سر اخلاق هست . من فکر میکنم که اخلاق اصلا یک موضوع نسبی نیست . و یک موضوع کاملا مطلقه .. به طوری که همه ی مردم در همه ی قرون میتونن اون رو تشخیص بدن . خیلی ها در عصر حاضر فکر میکنن که پیشرفت های علم باعث شده که در جای متعالی تر از نظر اخلاق هم قرار بگیرند چیزی که اونها رو نسبت به مردم گذشته متمایز تر میکنه ... اما به اعتقاد من هیچ چیز عوض نشده . فقط ظاهر کار ها تغییر کرده من کاملا با نظر موافقم . . میدونم شما میخوایید یه مقایسه کلی انجام بدید بین زمانهای خیلی قدیم با الان و منظورتون کل جامعه بشریه . ولی من یه مثال کوچک میزنم از جامعه خودمون زیاد هم قدیم نمیرم ....... خاله من حدود 40 سال پیش سپاه دانش بود خودش میگه دخترای جوون با امنیت کامل به دورترین روستاها میرفتن برای درس دادن به بچه های مناطقی که واقعا از تمدن دور مونده بودن و کمترین امکانات رو هم نداشتن ...........میگه مردم روستا حتی یه نگاه زیر چشمی هم به این دخترا نمینداختن که خیلی هاشون بدون حجاب و حتی با دامن های کوتاه بودن....و همه مردم روستا مثل خونواده خودشون مراقبشون بودن.... ولی الان من با چادر هم جرات نمیکنم تنهایی از شهر برم بیرون......... . . درسته ما ادعا میکنیم که امنیت مخصوصا برای خانم ها با حجاب بیشتر شده و جامعه ما متمدن تر ولی من به عنوان یه دختر هیچ وقت تو جامعه حس آرامش و امنیت کامل رو نداشتم.... 3
p mehdi q 6226 سازنده ارسال شده در 30 شهریور، 2011 من کاملا با نظر موافقم . . میدونم شما میخوایید یه مقایسه کلی انجام بدید بین زمانهای خیلی قدیم با الان و منظورتون کل جامعه بشریه . ولی من یه مثال کوچک میزنم از جامعه خودمون زیاد هم قدیم نمیرم ....... خاله من حدود 40 سال پیش سپاه دانش بود خودش میگه دخترای جوون با امنیت کامل به دورترین روستاها میرفتن برای درس دادن به بچه های مناطقی که واقعا از تمدن دور مونده بودن و کمترین امکانات رو هم نداشتن ...........میگه مردم روستا حتی یه نگاه زیر چشمی هم به این دخترا نمینداختن که خیلی هاشون بدون حجاب و حتی با دامن های کوتاه بودن....و همه مردم روستا مثل خونواده خودشون مراقبشون بودن.... ولی الان من با چادر هم جرات نمیکنم تنهایی از شهر برم بیرون......... . . درسته ما ادعا میکنیم که امنیت مخصوصا برای خانم ها با حجاب بیشتر شده و جامعه ما متمدن تر ولی من به عنوان یه دختر هیچ وقت تو جامعه حس آرامش و امنیت کامل رو نداشتم.... این موضوع رو قبول دارم . خیلی هم بحثش گسترده ست که چرا اینجوری شده یکی از دلایلیش این بود که مردم در اون زمان یه ترسی داشتن که هر کاری رو انجام ندن . و این به این خاطر بود که مساله غیرت و ناموس پر رنگ تر بود.... همون طور که فیلم های قدیمی همش تو همین موضوع هاست که یکی در مورد یکی دیگه غیرتی میشه(فردین دیگه)... اما الان اگر تو خیابون یکی به دختر تعرض کنه خیلی هم مردم راغب نیستن که به خودشون زحمت بدن و از اون حمایت کنن دلیلی دیگرش اینه که در اون زمان مردم زیاد چشم و گوششون باز نشده بود و زیاد فانتزی و خیالات در سرشون نداشتند... اما الان در جامعه متاسفانه خیلی فکر های پلید و شومی در ذهن افراد تحرک داره .... خیلی دلایل دیگه هم میتونم نام ببرم.... 3
Ehsan 112349 ارسال شده در 14 مهر، 2011 من الان میتونم اخلاقیات رو به دو بخش تقسیم کنم 1- اون خصوصیاتی که در ذات مورد پسند بشر هست 2- خصوصیاتی که برای آسایش بیشتر اجرای اون با ارزش هست به نظرت ارزش های اخلاقی برای بار اول چگونه به وجود آمدند؟ یعنی انسان ها خودشان ارزش های اخلاقی را پی ریزی کردند،یا از آسمان و توسط واسطه ها این ارزش های اخلاقی به انسان ها آموزش داده شد؟
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری