کهربا 18089 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ خواننده مهربان، این ایمیل را به همه دوستان و آشنایانت ایرانی ات بفرست. گنبد و گلدسته های حرم امامین جوادین (ع) در شهر کاظمین عراق روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه رونمایی شد.فقط 110 کیلو طلا و 14 تن مس بصورت مجانی از طرف ایران صرف این گنبد ها و گلدسته ها شده و خدا می داند چند میلیارد دیگر از جیب مردم ایران صرف این تشکیلات در عراق شده است.ما مسلمان هستيم و شيعه اما برای امامانمان مقبره طلا بسازیم و همنوعان و هموطنان و همدینان ما در فقر و بدبختی دست و پا بزنند آيا امامان ما به اين امر راضي هستند؟ خودمون خیلی درد داریم ولی وقتی داستان زنی را میشنویم که بچه اش توی بیمارستان مرده ولی پول نداره هزینه بیمارستان را بده تا جسد بچه اش را بهش بدن و شب تا صبح پشت دیوار سردخانه گریه و ناله میکنه که فقط بتونه بچه اش را دفن کنه، بدجوری دردمون میاد. یا وقتی خانم محترمی را می بینیم که توی آشغالهای میوه فروشی، دنبال کاهو و سیب زمینی و میوه می گرده، شب که میخواهیم شام بخوریم، بغض میشه یه قلوه سنگ و جلوی اشتهامون را میگیره. ایمیل هایی را که فقر و بدبختی مردم را نشون میده برای غریبه ها نمی فرستیم که آبرومون نره. آزادی خوبه. اینکه تو اجازه داشته باشی هر جوری دوست داری فکر کنی و بتونی حرف بزنی، نوشته هات را کتاب کنی. مقاله هات را توی روزنامه چاپ کنی. رنگ لباست را خودت انتخاب کنی (توی ایران بیشتر رنگها ممنوعند). و خیلی آزادی های دیگه. ولی وقتی نمی تونی از پس مخارج خونه ات بر بیای، زنت بهت نمیگه یک ماهه گوشت نداریم ولی تو از غذاهایی که میخوری خودت خوب میدونی. بچه ات میگه دوستام رفتن شهر بازی چرا ما نمی ریم و تو وعده سر خرمن میدی و توی دلت غوغا به پا میشه، و در کنار همه این دغدغه ها بهت گفتن توی محل کار تعدیل نیرو داریم چون باید افراد سپاه را استخدام کنیم، .......... دیگه یادت میره آزادی چیه. شب که سرتو میذاری روی بالش، به اون بالا نگاه میکنی شاید کمکی از غیب برسه. فقر توی ایران بیداد میکنه. یکی بدادمون برسه. دیگه بسه انقدر تاوان اشتباه پدرانمون را پس دادیم. 22 لینک به دیدگاه
کهربا 18089 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ بیست و هفتم تیر ماه هم یکی از آن روزهای متفاوت بود. از خیابان طالقانی، تقاطع بهار رد میشدم که دیدن منظرهای برای نخستین بار، همه باورهایم را زیر سوال برد. بیشتر که دقت کردم دیدم حقیقت دارد. خانوادهای ایرانی, همجنس خودمان از همانهایی که خون ایرانی در رگ هایشان جاری است. پدر و مادر و نازنینی 9 ساله در فرورفتگی یک شرکت آرمیده بودند. با خودم فکر کردم آیا اینها خوابند یا تمام ما آدمهایی که بر روی تختهای آن چنانی با تشکهای خارجی طبی زیر هوای مطبوع کولرهای گازی مشغول استراحتیم؟ مجال رفتن نبود. قدم از قدم نمیتوانستم بردارم؛ وظیفه حرفهایم اقتضا میکرد که تلاش کنم به این خانواده نزدیک تر شوم با آنها گفت وگو کنم و از زجرهایی که از روزگار میکشند، بپرسم. از داستان آدمهای نامردی که برای تنها اندکی کرایه در محله پامنار تهران اینها را از سقفی که داشتند محروم کردهاند. برای ارگانهای حمایتی که نعرههایشان گوش فلک را کر کرده است و دم از کمک و همیاری مستضعفین میدهند. هر یک به نوعی و هر یک به شکلی! ارگانهایی که با تشکیلات عریض و طویل، امکانات فراوان و بودجههای آن چنانی و تبلیغات فراوان سعی میکنند نشان دهند که ما کاملا در خدمت محرومین و مستضعفین هستیم. با اینکه در سفرهای گوناگون به مناطق جنوبی، شرقی، غربی و شمالی کشور گوشههای فراوانی از درد و رنجی که محرومین سرزمین من میبینند، دیده بودم و علت آن را در هزاران بهانهای که مسئولین برای آن میتراشند، برای خود توجیه میکردم شاید دیدن علی و همسرش و نازنین کوچولو خط بطلانی باشد به همه شعارهایی که مسئولین و ارگانهای حمایتی در راستای حمایت از محرومین سر میدهند. بشاگرد، نیک شهر و خیلی از مناطق محروم دور افتاده کشورم پیش کش! این اتفاق همین جا، در همین نزدیکی، در تهران بزرگ، دو سه کوچه آن طرف تر، درست بغل گوش من و شما افتاده است. آیا انسانی که در نزد قادر متعال خود به جانی میارزد، برای ما آدمهای متمدن به نانی نمیارزد؟! علی بچه آبادان است؛ جنگ را حس کرده است. مدتی همدوش رزمندگان و شهدای جنگ بوده است. به هزار دلیل که من و تو میدانیم، کوچ کرده و به تهران آمده است. کارمند قراردادی یکی از فرهنگسراهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شده و حالا با چوب تعدیل، چند صباحی است که کارش را از دست داده که البته مدیریت فعلی می گوید سال 74 تعدیل شده است. اجاره خانه ندارد که بدهد. صاحب خانه محترم! با استفاده از تمام ابزارهای قانونی ـ همان ابزاری که برای دفاع از حقوق انسانها به وجود آمدهاند ـ علی، همسرش و نازنین کوچک را با تمامی اثاثیه شان از خانه بیرون کرده است. امرار معاش علی از پسماندهای فلزی زبالههایی است که شاید چند هزار تومنی را روزانه نصیبش کند تا بتواند با یک وعده غذای بسیار ساده، شکم همسر و بچه خود را سیر کند. ظاهر نازنین نشان میدهد که مدتی است روی آب را ندیده است. از علی علت را که جویا میشوم، میگوید پول ندارم. از وضعیت تحصیل نازنین میپرسم و با آهی پاسخ میدهد: نازنین مجبور است برای مدرسه به پامنار بازگردد. به مدارس نزدیک به اصطلاح همین محل سکونت که مراجعه کردهاند آنها را راندهاند تنها به علت وضع ظاهری! در حال صحبت با علی هستم که یکی ازکارکنان شرکت که تو رفتگی آن، محل اسکان و زندگی علی شده، قصد خروج دارد. علی مجبور است که همسرش را از خواب بیدار کند تا راهی برای عبور فرد باز شود. از ایشان میپرسم علی چند ماه است که اینجاست؟ میگوید تقریبا هشت ـ نه ماهی است که این خانواده در این مکان زندگی میکنند. میپرسم برای رفع مشکل اینها کاری کردهاید؟ مرد در پاسخم میگوید که بله با همه جا تماس گرفتیم. با کمیته امداد، سازمان بهزیستی، شهرداری و... اما هیچ نتیجهای نگرفتیم!؟ همه این سازمانها با یدک کشیدن متولی بودن و رسیدگی در امور محرومین کارها را به همدیگر پاس میدهند. هر یک میگوید این در شرح وظایف و اختیارات ما نیست و به ارگان دیگری مربوط میشود و ارگان دیگری نیز میگوید به عهده سازمان دیگری است و این دور باطل همچنان ادامه دارد. اما آنچه واقعیت دارد نازنین کوچک است که روی یک تکه کارتن بر سنگفرش سیمانی خیابان پر ازدحام ماشینهای مدل بالا خوابیده است و امشب را نیز مانند صدها شب دیگری که گذشته به صبح خواهد رساند. قصه آنجا دردناکتر میشود که علی میگوید به دفتر رهبری نیز مراجعه کردهام و آنها نیز پولی برای تهیه سرپناهی در اختیار کمیته امداد قرار دادهاند؛ اما هنوز پس از گذشت ماهها هیچ اتفاقی نیفتاده است به عنوان یک روزنامه نگار خاضعانه از تمام آزادمردانی که میتوانند سرپناهی هر چند کوچک برای نازنین و خانوادهاش فراهم کنند، تقاضا میکنم سخاوتمندی خویش را از آنان دریغ نکنند و دستان یاری آنان را بفشارند. راههای ارتباط با این خانواده دردمند برای «تابناک» محفوظ است. لطفا برای همیاری و کمک، از طریق نظرات کاربران همین خبر یا «تماس با ما»ی سایت «تابناک» دردی از این هم نوع خود دوا کنید که خداوند خود وعده اجر عظیم را به محسنین داده است شبهای تهران را بیخیال، بچسبیم به همون شبهای بیروت! پول نفت را بدهیمتا دخترانشونرا بفرستند فرنگتا امثال برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ! شبهای تهران را بیخیال! بچسبیم به شبهای کاراکاس! پول نفت را بدهیم تا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و به ریش همه ما بخندد! شبهای تهران، زنجان؛ سمنان،کرج، ارومیه، تبریز، سنندج، کرمانشاه، مشهد و در کل شبهای ایران را بیخیال!!! بچسبیم به همون برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و امام جواد و الباقی! خداوکیلی اگرامام حسین الان زنده بود، اجازه میداد با وجود چنین مسائلی، با وجود این همه فقر و بدبختی، باز هم بیش از دو هزار کیلو طلا و نقره، برای ساخت ضریح استفاده بشود؟ آیا با وجود برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ؛ باز هم امام موسی کاظم؛ راضی است که برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در عراق بشود؟ 17 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ 1- این طلا ها و پولها رو به زور از مردم نگرفتن که خودشون دادن. 2- مگه رفع فقر و کمک به فقرا فقط وظیفه قشر محدودی از جامعه است. بیشترین کمک به فقرا را معمولا همین افراد پولدار مذهبی میکنند .( برخی از این کمکها هم از طرف فقرا ی مذهبی شده ) وگرنه خیلی پولدارهم داریم که اصلا به فکر فقرا نیستند. 3- مسئله گدایی و فقر یه مسئله اساسی توی کشور ماست که هم به مسئولین مربوطه و هم احتاج به فرهنگ سازی داره ( گدا پروری - درآمد بیشتر گدایی از کارگری - عدم توجه به مبانی اخلاقی ٰ زندگی اجتماعی و همسایه داری و .... ) ٰ 4- البته که ائمه این کار رو واجب نمی دونن و تاکید نمی کنن ولی این علاقه خود مردم است . ( احتیاج به فرهنگ سازی داره) 5- مگه شما خودت تو خونه تون رو با برخی اشیاء لوکس و زینتی تزیین نمیکنی . کلی هم بابتشون پول میدی . چطور اونجا نمیگی به فقیر کمک کنم بهتره .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئله اصلی اینه 2 لینک به دیدگاه
Peyman 16150 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ 1- این طلا ها و پولها رو به زور از مردم نگرفتن که خودشون دادن.2- مگه رفع فقر و کمک به فقرا فقط وظیفه قشر محدودی از جامعه است. بیشترین کمک به فقرا را معمولا همین افراد پولدار مذهبی میکنند .( برخی از این کمکها هم از طرف فقرا ی مذهبی شده ) وگرنه خیلی پولدارهم داریم که اصلا به فکر فقرا نیستند. 3- مسئله گدایی و فقر یه مسئله اساسی توی کشور ماست که هم به مسئولین مربوطه و هم احتاج به فرهنگ سازی داره ( گدا پروری - درآمد بیشتر گدایی از کارگری - عدم توجه به مبانی اخلاقی ٰ زندگی اجتماعی و همسایه داری و .... ) ٰ 4- البته که ائمه این کار رو واجب نمی دونن و تاکید نمی کنن ولی این علاقه خود مردم است . ( احتیاج به فرهنگ سازی داره) 5- مگه شما خودت تو خونه تون رو با برخی اشیاء لوکس و زینتی تزیین نمیکنی . کلی هم بابتشون پول میدی . چطور اونجا نمیگی به فقیر کمک کنم بهتره .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئله اصلی اینه ائمه این کار رو واجب نمی دونن یعنی مستحب میدونن ؟ این جمله از زبان ائمه داره نقل میشه یا از جانب مفسرین شیوه زندگی ائمه ؟ این کار مصداقه بارز بت پرستیست یک سازه ای رو خودمون بنا میکنیم و بعد جلوش تعظیم میکنیم ۱۴۰۰ سال پیش هم مجسمه میساختند و تعظیم میکردند در عمل خیلی از مردم شفا و حاجت شون رو از مقبره امام رضا میخوان نه از خودش در این صورت ۱۰۰۰ کیلو طلا کمه, بیش از این باید خرج بشه حالا سوال اینه که چه کسی به موضوع عدم آگاهی مردم دامن میزنه و چه نفعی براش داره ? 14 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ ائمه این کار رو واجب نمی دونن یعنی مستحب میدونن ؟این جمله از زبان ائمه داره نقل میشه یا از جانب مفسرین شیوه زندگی ائمه ؟ این کار مصداقه بارز بت پرستیست یک سازه ای رو خودمون بنا میکنیم و بعد جلوش تعظیم میکنیم ۱۴۰۰ سال پیش هم مجسمه میساختند و تعظیم میکردند در عمل خیلی از مردم شفا و حاجت شون رو از مقبره امام رضا میخوان نه از خودش در این صورت ۱۰۰۰ کیلو طلا کمه, بیش از این باید خرج بشه حالا سوال اینه که چه کسی به موضوع عدم آگاهی مردم دامن میزنه و چه نفعی براش داره ? ائمه کدوم کارو مستحب میدونن ؟ اینکه ائمه قبر شون خاکی باشه یا بارگاه داشته باشه براشون فرقی نمیکنه ( ائمه بقیع بارگاه ندارند.) ولی برای ما که خودمون رو ارادت مند به اونها میدونیم هرچه هنر داریم برای تکریم و بزرگداشت مقام اونها به کار میگیریم ( برخی در عمل به دستورات آنها و برخی در امور ظاهری ) پس همه مردم رو باید به جنون متهم کرد چون یک موبال میگیرن دم گوششون و باخودشون حرف میزنن .!!!!!!!!!!!! شما خودتون از همه زائرای امام رضا اینو پرسیدید که دارید این ادعا رو میکنید. البته که مقصود موبایل نیست بلکه ارتباطی است که موبایل با طرف مقابل شما برقرار میکنه . و مقصود ضریح و گلدسته و قبر ائمه و امام زادگان و افراد صالح نیست بلکه خود آنها و روح آنها و ارتباطی است که بین فرد وآنها برقرار میشه وگرنه اگه بین گنبد طلا و درخواست مردم رابطه منطقی بود خوب باید این گنبد رو هر جای دیگری هم بسازند مردم ازش شفا بگیرند. 1 لینک به دیدگاه
سیندخت 18786 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ ائمه کدوم کارو مستحب میدونن ؟ اینکه ائمه قبر شون خاکی باشه یا بارگاه داشته باشه براشون فرقی نمیکنه ( ائمه بقیع بارگاه ندارند.) ولی برای ما که خودمون رو ارادت مند به اونها میدونیم هرچه هنر داریم برای تکریم و بزرگداشت مقام اونها به کار میگیریم ( برخی در عمل به دستورات آنها و برخی در امور ظاهری )پس همه مردم رو باید به جنون متهم کرد چون یک موبال میگیرن دم گوششون و باخودشون حرف میزنن .!!!!!!!!!!!! شما خودتون از همه زائرای امام رضا اینو پرسیدید که دارید این ادعا رو میکنید. البته که مقصود موبایل نیست بلکه ارتباطی است که موبایل با طرف مقابل شما برقرار میکنه . و مقصود ضریح و گلدسته و قبر ائمه و امام زادگان و افراد صالح نیست بلکه خود آنها و روح آنها و ارتباطی است که بین فرد وآنها برقرار میشه وگرنه اگه بین گنبد طلا و درخواست مردم رابطه منطقی بود خوب باید این گنبد رو هر جای دیگری هم بسازند مردم ازش شفا بگیرند. موبایل رو که از فاصله ای دورتر بگیری صدات رد نمی شه. دو طرفش دو تا انسانن. اما این ضریحا چی؟ اونا رو هم اگه تا نری خودت رو بهشون بچسبونی و ازشون بالا بری، صدات رو نمی شنون؟ اگه فکر می کنی که کسی قراره صدات رو بشنوه و البته خیلی ها هم این طور فکر می کنن و فکرشون هم قابل احترام، از کیلومترها فاصله هم باید بتونه صدات رو بشنوه. 7 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ 1- این طلا ها و پولها رو به زور از مردم نگرفتن که خودشون دادن.2- مگه رفع فقر و کمک به فقرا فقط وظیفه قشر محدودی از جامعه است. بیشترین کمک به فقرا را معمولا همین افراد پولدار مذهبی میکنند .( برخی از این کمکها هم از طرف فقرا ی مذهبی شده ) وگرنه خیلی پولدارهم داریم که اصلا به فکر فقرا نیستند. 3- مسئله گدایی و فقر یه مسئله اساسی توی کشور ماست که هم به مسئولین مربوطه و هم احتاج به فرهنگ سازی داره ( گدا پروری - درآمد بیشتر گدایی از کارگری - عدم توجه به مبانی اخلاقی ٰ زندگی اجتماعی و همسایه داری و .... ) ٰ 4- البته که ائمه این کار رو واجب نمی دونن و تاکید نمی کنن ولی این علاقه خود مردم است . ( احتیاج به فرهنگ سازی داره) 5- مگه شما خودت تو خونه تون رو با برخی اشیاء لوکس و زینتی تزیین نمیکنی . کلی هم بابتشون پول میدی . چطور اونجا نمیگی به فقیر کمک کنم بهتره .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئله اصلی اینه دوست عزیز ببینید اگر من نوعی به تزئین منزلم بپردازم ادعایی بر اخروی و معنوی بودن کارم ندارم. و همچنین ادعای صالح بودن و پاک بودن یا پاک شدن نمیکنم. اون یک مسئله کاملا دنیوی و شخصیه. ولی در اینجا عموما افرادی که هزینه میکنن ادعای راستین بودن و با خدا بودن دارن. به نظرت یک آدم با ایمان و با خدا بهتره این آجرها رو تبدیل به طلا کنه یا به خلق خدا خدمت کنه؟ از نظر شما تاثیر این دو کار داری ارزش یکسان است؟ 10 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ موبایل رو که از فاصله ای دورتر بگیری صدات رد نمی شه. دو طرفش دو تا انسانن.اما این ضریحا چی؟ اونا رو هم اگه تا نری خودت رو بهشون بچسبونی و ازشون بالا بری، صدات رو نمی شنون؟ اگه فکر می کنی که کسی قراره صدات رو بشنوه و البته خیلی ها هم این طور فکر می کنن و فکرشون هم قابل احترام، از کیلومترها فاصله هم باید بتونه صدات رو بشنوه. مبایل اگه مخابرات آنتن نده ارتباطی نیست . ولی این مثال بود یعنی اون ارتباطه مهمه نه وسیله. چگونگی استفاده از وسیله هم مهمه . حسابشو بکن اینایی که از ضریح میرن بالا پا رو گردن مردم میزارن. اگه قبر ضریح نداشت چه میکردن. به نظر شما اونهایی که اینجوری زیارت میرن آداب صحیح زیارت رو که توی کتب ادعیه نوشتن میدونن و بجا میارن . من که فکر نکنم . بعضیها فکر میکنن اینجوری ارادتشون رو بیشتر نشون میدن . ( باید فرهنگشون رو درست کرد ) لینک به دیدگاه
Peyman 16150 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ ائمه کدوم کارو مستحب میدونن ؟ اینکه ائمه قبر شون خاکی باشه یا بارگاه داشته باشه براشون فرقی نمیکنه ( ائمه بقیع بارگاه ندارند.) ولی برای ما که خودمون رو ارادت مند به اونها میدونیم هرچه هنر داریم برای تکریم و بزرگداشت مقام اونها به کار میگیریم ( برخی در عمل به دستورات آنها و برخی در امور ظاهری )پس همه مردم رو باید به جنون متهم کرد چون یک موبال میگیرن دم گوششون و باخودشون حرف میزنن .!!!!!!!!!!!! شما خودتون از همه زائرای امام رضا اینو پرسیدید که دارید این ادعا رو میکنید. البته که مقصود موبایل نیست بلکه ارتباطی است که موبایل با طرف مقابل شما برقرار میکنه . و مقصود ضریح و گلدسته و قبر ائمه و امام زادگان و افراد صالح نیست بلکه خود آنها و روح آنها و ارتباطی است که بین فرد وآنها برقرار میشه وگرنه اگه بین گنبد طلا و درخواست مردم رابطه منطقی بود خوب باید این گنبد رو هر جای دیگری هم بسازند مردم ازش شفا بگیرند. البته [/url]که ائمه این کار رو واجب نمی دونن ائمه براشون فرقی نمیکنه شما سوال دوم من رو جواب ندادید و مجدد از طرف ائمه سخن گفتید. خیر من ادعایی نکردم اینکه مردم رو هم سوار بشن و هم دیگه رو له کنن برای اینکه دستشون رو به ضریح بزنن و به صورتشون بمالن کجای داستان ارادت عملی و ارادت ظاهری قرار میگیره ؟ چیزی غیر از پرستش ضریح نیست و نه ارادت به صاحب ضریح 6 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ [/color] دوست عزیز ببینید اگر من نوعی به تزئین منزلم بپردازم ادعایی بر اخروی و معنوی بودن کارم ندارم. و همچنین ادعای صالح بودن و پاک بودن یا پاک شدن نمیکنم. اون یک مسئله کاملا دنیوی و شخصیه. ولی در اینجا عموما افرادی که هزینه میکنن ادعای راستین بودن و با خدا بودن دارن. به نظرت یک آدم با ایمان و با خدا بهتره این آجرها رو تبدیل به طلا کنه یا به خلق خدا خدمت کنه؟ از نظر شما تاثیر این دو کار داری ارزش یکسان است؟ منظور تاکید این عمل نیست ولی وقتی یه مهمون برای شما میاد سعی میکنی توی ظروف بهتر و گران قیمت تری پذیرایی کنی یا توی اتاق مخصوص میبریش . کلا هرچی به یک مهمان ارادتت بیشتر باشه بیشتر براش هزینه میکنی هرچند که برای مهمان این مسائل مهم نباشد. منظورم از اون جمله اینه که اول باید از خودمون شروع کنیم . خودمون چقدر به کمک به فقرا اهمیت میدیم . چرا همش میگیم دیگران پولشون رو هزینه اینجا و اونجا نکنن بدن به فقرا.چرا به اونیکه میره دبی و اروپا پول خرج میکنه نمیگیم ولی اگه یکی بره زیارت حال کنه و برای تمیزی و زیبایی اون زیارت یه مقداری پول کمک کنه بهش اشکال میگیریم. مثلا جاهای تفریحی دنیا که میریم یا حتی ایران اونقدر تمیز و قشنگن . پولش از کجا تامین میشه غیر از اینه که به عنوان بلیط یا ... ازمون پول میگیرن و براشون درآمد داره. تازه زیارتها که بلیطی نیست اگه خواستی میتونی کمک کنی . به قضایا یک طرفه نگاه نکنیم. 2 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ من تو یک تاپیک دیگه هم عرض کرده بودم... اکثریت انسان های دنیا همون بت پرست های سابق هستند و در دنیا بت پرستی نه تنها ریشه کن نشده،بلکه گسترش هم پیدا کرده... در واقع بُت ها از روی زمین رفته اند در ملکوت. بهتر که نشده بدتر هم شده،اونموقع در راه بت سنگی ممکن بود یک نفر را سر ببرند،الان دسته دسته در راه بت بزرگ و نمایندگانش در آسمان آدم میکشند.... 9 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ شما سوال دوم من رو جواب ندادید و مجدد از طرف ائمه سخن گفتید. خیر من ادعایی نکردم اینکه مردم رو هم سوار بشن و هم دیگه رو له کنن برای اینکه دستشون رو به ضریح بزنن و به صورتشون بمالن کجای داستان ارادت عملی و ارادت ظاهری قرار میگیره ؟ چیزی غیر از پرستش ضریح نیست و نه ارادت به صاحب ضریح منم جوابتون رو دادم . خودتون از اون زائر ها این مطلب رو پرسیدید که اینطور قاطعانه جواب میدید. لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ من تو یک تاپیک دیگه هم عرض کرده بودم... اکثریت انسان های دنیا همون بت پرست های سابق هستند و در دنیا بت پرستی نه تنها ریشه کن نشده،بلکه گسترش هم پیدا کرده... در واقع بُت ها از روی زمین رفته اند در ملکوت. بهتر که نشده بدتر هم شده،اونموقع در راه بت سنگی ممکن بود یک نفر را سر ببرند،الان دسته دسته در راه بت بزرگ و نمایندگانش در آسمان آدم میکشند.... جملات دو پهلویی می گویید ولی تعریف شما از بت پرستی مشخص نیست که اینگونه اکثریت را بت پرست می نامید. لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ منظور تاکید این عمل نیست ولی وقتی یه مهمون برای شما میاد سعی میکنی توی ظروف بهتر و گران قیمت تری پذیرایی کنی یا توی اتاق مخصوص میبریش . کلا هرچی به یک مهمان ارادتت بیشتر باشه بیشتر براش هزینه میکنی هرچند که برای مهمان این مسائل مهم نباشد. منظورم از اون جمله اینه که اول باید از خودمون شروع کنیم . خودمون چقدر به کمک به فقرا اهمیت میدیم . چرا همش میگیم دیگران پولشون رو هزینه اینجا و اونجا نکنن بدن به فقرا.چرا به اونیکه میره دبی و اروپا پول خرج میکنه نمیگیم ولی اگه یکی بره زیارت حال کنه و برای تمیزی و زیبایی اون زیارت یه مقداری پول کمک کنه بهش اشکال میگیریم. مثلا جاهای تفریحی دنیا که میریم یا حتی ایران اونقدر تمیز و قشنگن . پولش از کجا تامین میشه غیر از اینه که به عنوان بلیط یا ... ازمون پول میگیرن و براشون درآمد داره. تازه زیارتها که بلیطی نیست اگه خواستی میتونی کمک کنی . به قضایا یک طرفه نگاه نکنیم. ببنید شما دارید یک عمل دنیایی و شخصی رو با یه کار معنوی مقایسه میکنید. مثل اینکه من بگم اونایی که میرن خرج عمل و دوا درمون میکنن چرا نمیرن به فقرا کمک کنن؟ اونی که میره دبی پی عشق و حال ادعایی نداره. ازش بپرسی برای چی رفتی میگه برای تفریح. شاید دوست نداشته باشه اصلا یه کار معنوی برای چیزی غیر از خودش انجام بده. ولی اون شخصی که به بهانه زیارت میخواد وجهه معنوی پیدا کنه یا با هزینه کردن تو این بناهای زیارتی شمایل موجه و شخصیت مذهبی از خودش بسازه بهتره بره دنبال کارهای خیر دیگری که تاثیرش ارزشمند باشه. اون بنا اگر از خشت باشه یا طلا فرقی نمیکنه. ولی اینکه چند نفر هر شب دارن سر گرسنه زمین میزارن مهمه. 9 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ جملات دو پهلویی می گویید ولی تعریف شما از بت پرستی مشخص نیست که اینگونه اکثریت را بت پرست می نامید. اکثریت انسان های در دنیا امروز بت پرست هستند،بت پرستی رابطه مستقیمی با بدبختی و فقر فکری دارد. هر چه بدبخت مالی و بدبخت فکری در یک جامعه بیشتر باشد،بت پرست هم بیشتر میشود. بدبخت لزوما بدبخت گدا نیست،یک ثروتمند حریص هم بدبخت است و ممکن است اسکناس بت او باشد. بت پرستی یعنی توسل و چنگ زدن به موجودات بی جان یا توهمی،برای رهایی از گرفتاری ها. این بُت ها هم توسط اجداد یک قومیت بُت میشوند. 9 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ ببنید شما دارید یک عمل دنیایی و شخصی رو با یه کار معنوی مقایسه میکنید. مثل اینکه من بگم اونایی که میرن خرج عمل و دوا درمون میکنن چرا نمیرن به فقرا کمک کنن؟اونی که میره دبی پی عشق و حال ادعایی نداره. ازش بپرسی برای چی رفتی میگه برای تفریح. شاید دوست نداشته باشه اصلا یه کار معنوی برای چیزی غیر از خودش انجام بده. ولی اون شخصی که به بهانه زیارت میخواد وجهه معنوی پیدا کنه یا با هزینه کردن تو این بناهای زیارتی شمایل موجه و شخصیت مذهبی از خودش بسازه بهتره بره دنبال کارهای خیر دیگری که تاثیرش ارزشمند باشه. اون بنا اگر از خشت باشه یا طلا فرقی نمیکنه. ولی اینکه چند نفر هر شب دارن سر گرسنه زمین میزارن مهمه. خرج دوا و درمان ضروریه ولی آیا دبی و عشق و حال هم ضروریه؟ مگه فقرا مال متدینین هستند که همه گرفتاریاشون هم مال اونا باشه؟ ارادت به یک مهمان هم معنوی است پس اون جا چی باید بگیم مهمان بیا رو زیلو بشین و توی کاسه گلی آب بخور چون میخوام به فقرا کمک کنم.؟ بله اگه کسیکه میخواد خودشو مذهبی نشون بده و کارهاشو اعلام کنه و روزنامه کنه یعنی ریا کنه که به لحاظ دینی هیچ ارزشی نداره حتی اگه ریا در کمک به فقرا باشه. درضمن اگه نگاه کنیم میبینیم که معمولا مراکز خیریه ای که به فقرا کمک میکنن تقریبا همشون توسط متدینین تامین میشن چه مسلمان و چه غیر مسلمان . اونیکه به یاد خداست به یاد بنده خدا هم هست. اما اونهمه سرمایه دار و کارخونه دار ( مذهبی نما و غیر مذهبی) که به هیچ وجه حاضر نیستند به فقیری کمک کنن چه ؟ آیا فقرا بر آنها حقی ندارند؟ نه تنها سرمایه داران بلکه ما که از قشر متوسط به پایین هستیم چه ؟ نباید به فکر فقرای محله و شهر مان باشیم ؟ باید بگیم ما که نداریم دیگران که دارن برن کمک کنن؟ 1 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ اکثریت انسان های در دنیا امروز بت پرست هستند،بت پرستی رابطه مستقیمی با بدبختی و فقر فکری دارد. هر چه بدبخت مالی و بدبخت فکری در یک جامعه بیشتر باشد،بت پرست هم بیشتر میشود. بدبخت لزوما بدبخت گدا نیست،یک ثروتمند حریص هم بدبخت است و ممکن است اسکناس بت او باشد. بت پرستی یعنی توسل و چنگ زدن به موجودات بی جان یا توهمی،برای رهایی از گرفتاری ها. این بُت ها هم توسط اجداد یک قومیت بُت میشوند. با این تعریفی که شما داری خود شما هم بت پرست هستی . بلکه همه انسانها بت پرست هستند. وطبق این تعریف هر انسانی به محض پیدایش تفکر در او بت پرست تلقی می شود و بت پرستی یک امر ذاتی انسان است نه یک امر عرضی . 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ با این تعریفی که شما داری خود شما هم بت پرست هستی . بلکه همه انسانها بت پرست هستند. وطبق این تعریف هر انسانی به محض پیدایش تفکر در او بت پرست تلقی می شود و بت پرستی یک امر ذاتی انسان است نه یک امر عرضی . نه کجا شامل حال همه میشود. میگم بت پرستی یعنی توسل جستن به موجودات بی جان یا توهمی برای رهایی از مشکلات. الان بنده به کدامیک از اینها برای رهایی از گرفتاری هایم توسل میجویم و خودم خبر ندارم؟ :JC_thinking: 7 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ خرج دوا و درمان ضروریه ولی آیا دبی و عشق و حال هم ضروریه؟مگه فقرا مال متدینین هستند که همه گرفتاریاشون هم مال اونا باشه؟ ارادت به یک مهمان هم معنوی است پس اون جا چی باید بگیم مهمان بیا رو زیلو بشین و توی کاسه گلی آب بخور چون میخوام به فقرا کمک کنم.؟ بله اگه کسیکه میخواد خودشو مذهبی نشون بده و کارهاشو اعلام کنه و روزنامه کنه یعنی ریا کنه که به لحاظ دینی هیچ ارزشی نداره حتی اگه ریا در کمک به فقرا باشه. درضمن اگه نگاه کنیم میبینیم که معمولا مراکز خیریه ای که به فقرا کمک میکنن تقریبا همشون توسط متدینین تامین میشن چه مسلمان و چه غیر مسلمان . اونیکه به یاد خداست به یاد بنده خدا هم هست. اما اونهمه سرمایه دار و کارخونه دار ( مذهبی نما و غیر مذهبی) که به هیچ وجه حاضر نیستند به فقیری کمک کنن چه ؟ آیا فقرا بر آنها حقی ندارند؟ نه تنها سرمایه داران بلکه ما که از قشر متوسط به پایین هستیم چه ؟ نباید به فکر فقرای محله و شهر مان باشیم ؟ باید بگیم ما که نداریم دیگران که دارن برن کمک کنن؟ دوست عزیز چرا یک مسئله به این سادگی و روشنی رو میپیچونی؟ ببین خیلی واضح دارم توضیح میدم. بحث من بر سر این نیست که کی باید کمک کنه و کی نباید کمک کنه. ما که نمیتونیم برای مردم تکلیف تعیین کنیم چطور ثروت و اندوخته خودشون رو هزینه کنن. هر کسی اختیار مال خودشو داره. بحث بر سر انجام دو عمل در صرف هزینه برای امور خیره. یکی برای آلایش یک بنا و شی بی جان و دیگری برای برطرف کردن نیازهای یک انسان که دارای روح و شخصیت است. ولی به دلیل ناملایمات روزگار داره زیر سنگینی بار زندگی همه چیزش رو از دست میده. حالا این آقا یا خانم خیر بهتر نیست برای ساخت کاخ بیاد گره از کار انسانها باز کنه؟ نمیدونم چرا متوجه منظور بنده نمیشید. اونی که به قول شما ثروتمند کارخونه دار تلقی میشه اصلا در حیطه بحث ما نیست. اون اساسا نمیخواد کار خیر انجام بده. به کسی هم ربطی نداره. ولی اونی که ادعای انجام کار خیر داره موضوع این تاپیکه. 6 لینک به دیدگاه
Anarchist 1419 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ از طرف شرکت رفتیم مشهد، با خودم گفتم اگه غلامیم رو به امام رضا نشون بدم حتما اونم کمک میکنه آخه رئیس شرکت هم اومده بود. یدونه 5000 تومنی دستم گرفتم و شیرجه ردم تو جمعیت که بدمش به امام رضا، زیر لب با صدای بلند زکر میگفتم که رئیس ببینه چقدر به امام رضا ارق دارم و چاکرشم، بعد از کلی آدم نوردی و فحش دادن و فحش شنیدن رسیدم به مرقد! زیر چشمی رئیس رو نگا کردم از عشق من به امام خر کیف شده بود، دم امام رضا گرم از اون موقع هم ترفیع گرفتم، هم مدل ماشین رفت بالاتر هم خونمون رفت فرمانیه! بقیه امام هارو هم با رئیسمون رفتیم و زن و بچم رو هم بردم و همه با هم به درجه ی بالایی از معرفت رسیدیم، تا بنده ی حقیر از اوج انسانیت این داستان را برایتان تعریف کنم! 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده