رفتن به مطلب

آشنایی با سیستم فاضلابی پوش فیت


ارسال های توصیه شده

پیشرفت وتکامل سریع در علوم متعدد موجب بروز تغییرات عمده در زمینه های مختلف به ویژه ساختمان و تاسیسات گشته است. امروزه به غیر از فعالیت در زمینه زیباسازی نوآوری دربنا برنکاتی همچون ایمنی وسبکترکردن بنا وتسریع وتسهیل نمودن عملیات اجرایی تاکید یشود. درسیستمهای فاضلابی محدودیت ها ومعایب سیستم های آلیاژی وپلیمری قبلی منجر به چاره اندیشی وابداع سیستم جدیدی بنام پوش فیت شده که علاوه بر دوام واستحکام بیشتر از لحاظ نصب واجرا هم بسیار ساده و سریع می باشد که اهل فن و دست اندرکاران آن راانتخاب و معرف کیفیت و اعتبار ساختمان خود می دانند. این سیتم متشکل از لوله و اتصالاتی است که از نظر کیفیت جنس ، طراحی ساخت و نحوه نصب و اجراء کاملا نسبت به دیگر انواع اتصالات فاضلابی موجود اعم از پلیمری و یا آلیاژی برتری داشته ومنطبق با استانداردهای DIN- 19560 و DIN- 4201 - B1 و DIN -4060 ساخته می شوند.

 

 

درفرایند تولید مراحل شکل گیری،جایگاه استقرارحلقه آب بندی واریب کردن قسمت هایانتهایی لوله هم زمان و به طور کاملا اتوماتیک انجام می شوند و بدین ترتیب برخلاف روش های رایج ضخامت دیواره لوله در بخش مرتبط با حلقه آب بندی هرگز نازک تر نشده و با استاندارد ذیربط کاملا منطبق می باشد .

مزایای سیستم پوش فیت :

1 - آب بندی کامل ودائمی:

نصب سیستم ساخته شده از پلی اتیلن مستلزم جوش دادن قطعات به یکدیگر است . فرآیند جوش کاری پلیمرها اصولاً نیاز به دقت بسیار زیاد دارد و محل های وصل نیز باید کاملاً عاری از گرد و غبار و چربی بوده والمنت حرارتی دستگاه جوش نیزمی باید کالیبره باشد . عدم کالیبره بودن می تواند جوش کاری را مختل ساخته و ضریب اطمینان کار را تا حد خطرناکی کاهش دهد .

در مقایسه ، سیستم پوش فیت نیازی به جوش کاری ندارد لوله ها واتصالات از طریق حلقه های آب بندی مخصوصی که در برابر ترکیبات شیمیائی مختلف بسیار پایدار می باشند به یکدیگر وصل شده و به طور کامل آب بند می شوند و لرزش ها تکان های متعارف و یا نشست ساختمان هرگز آب بندی سیستم را مختل نخواهد کرد.

2 - سرعت وسهولت باورنکردنی درنصب واجرا

وجود سوکت در تمامی اجزای سیستم پوش فیت نیاز به جوش کاری ، چسب و سایر عملیات مشابه را برطرف می سازد از طرفی تنوع بسیار زیاد ابعاد و زوایا در اتصالات و هم چنین در اختیار بودن لوله هایی با یک یا دو سوکت در طول های مختلف انجام کار را با سرعت و سهولت باورنکردنی میسر می سازد که طبعاٌ موجب صرفه جوئی بسیارزیاد در وقت و هزینه است .

3 - عدم نیاز به چسب ، جوش دادن ، ونظایر آن و کاسته شدن زمان وهزینه های اجرایی

4 - ایمن در شرایط آتش سوزی

5 - مقاومت بسیار زیاد در برابرآتش ، ضربه و انواع مواد

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت اجزای متشکله سیستم پوش فیت گرید خاصی از پلی پروپیلن می باشد که در مقایسه با پلی اتیلن دارای وزن مولکولی بالاتری بوده و دربرابر آب داغ و آتش سوزی مقاوم است و سبکتر بوده و ضربه پذیری به مراتب بالاتری هم دارد . پیدایش ترک های ناشی از تنش های دراز مدت

( stress cracking ) هرگز در قطعات ساخته شده از این ماده اولیه مشاهده نشده وبا توجه به ویژگیهای شیمیایی ، حرارتی ، و مکانیکی لوله و اتصالات سیستم های پوش فیت دارای دوام دائمی می باشند .

6 - دارای صاف ترین سطوح داخلی ، فاقد هرگونه مانع در برابر جریان

دارا بودن سطوح داخلی کاملاٌ صیقلی و نبود هیچ گونه زائده اضافی در مسیر جریان که منجر به برطرف شدن امکان گرفتگی و انسداد مجاری و کاسته شدن از هزینه های نگهداری وتعمیرات

7 - عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخش های پذیرنده بار در ساختمان

 

8 - قابلیت انطباق و متصل نمودن اجرا سیستم به لوله و اتصالات سایر سیستم های قدیمی اعم از پلیمری وآلیاژی

 

 

 

 

سیستم Push Fit با برخوردار بودن از مزایای منحصر به فرد دارای ضمانت دائمی بوده و تحولی اساسی را در مراحل طراحی و اجرای شبکه فاضلاب داخلی ساختمان ها پدید خواهد آورد .

لینک به دیدگاه

به نظرم باز هم بحث اجرا مهمترین مسئله در این سیستم به حساب میاد.

 

تو یه پروژه دیدم پوش فیت پلیران به مدت دو ماه در حال تست بود و آخرش هم چیز درست و حسابی ازش در نیومد. برای یه مجموعه 12 واحدی.

 

به نظرم چدن در حال حاضر قابل اعتمادتره. طول میکشه تا ایرادات کار دربیاد.

 

البته شنیدم برج میلاد پوش فیت اجرا شده. حالا تا چه حد موفق بوده نمیدونم.

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...