رفتن به مطلب

اجبار نصب موتورخانه مرکزی در ساختمان‌ها


ارسال های توصیه شده

عضو کمیته تخصصی تاسیسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: به منظور تامین ایمنی و آسایش مردم، نصب و استفاده از سیستم موتورخانه مرکزی در ساختمان‌های بیش از 10 واحد اجباری است.

TInstallation1.jpg

علی غضنفری با اشاره به این‌که ساختمان‌های بیش از 10 واحد، جزو ساختمان‌های عمومی تلقی می شوند و استفاده از پکیج و بخاری در این ساختمان‌ها ممنوع است، اظهار کرد: در صورتی می توان از پکیج و بخاری در واحدهای ساختمانی استفاده کرد که امکان تهویه هوا در این ساختمان ها وجود داشته باشد. وی تصریح کرد: با اجباری شدن استفاده از پنجره های دو جداره در ساختمان، امکان تامین و تهویه هوا برای بخاری و پکیج وجود ندارد. به همین منظور در ساختمان‌های بیش از 10 واحد، استفاده از سیستم موتورخانه مرکزی اجباری شده است.

این کارشناس ساختمان، کاهش میزان لوله کشی در ساختمان، تجمیع دودکش‌های ساختمان و رعایت موارد ایمنی و بهداشت را از مزایای سیستم موتورخانه مرکزی عنوان کرد و گفت: در سیستم موتورخانه مرکزی، امکان تنظیم دمای ساختمان به صورت هوشمند وجود دارد و سیستم موتورخانه با در نظر گرفتن دمای محیط، دمای ساختمان را تنظیم می کند.

غضنفری افزود: با وجود این‌که تعبیه سیستم موتورخانه مرکزی در ساختمان‌های بیش از 10 واحد اجباری است، اما شاهد هستیم که برخی مالکین ساختمان‌ها به خاطر تفکیک کنتور واحدهای ساختمانی، تمایلی به استفاده از سیستم موتورخانه مرکزی ندارند. وی با اشاره به این‌که تامین آسایش و بهداشت از ملزومات ساخت ساختمان است، خاطر نشان کرد: استفاده از سیستم موتورخانه مرکزی، ایمنی و بهداشت ساختمان‌ها را افزایش خواهد داد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

امیدوارم آن نظام محترم علاوه بر اجباری کردن نصب موتورخانه بقیه الزامات موتورخانه وتجهیزات احتراقی را که در جوامع پیشرفته اجباری گردیده را نیز اجرا نمایند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...