رفتن به مطلب

نکاتی مربوط به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه یو تی ام مالزی


ارسال های توصیه شده

phd3.jpg

دوره تحصیل:

حداقل دوره تحصیل دوره دکتری بصورت تمام وقت 3 سال که معادل 6 ترم تحصیلی است و برای دوره های پاره وقت 4 سال می باشد. برای دانشجویان دکتری هر سال تحصیلی شامل دو ترم می باشد که طبق دستور العمل جدید دولت مالزی در ابتدای سال 2011 میلادی، تاریخ شروع ترم ها در سپتامبر و ژانویه هر سال می باشد.

متقاضیان دوره دکتری در هر زمان از سال که تمایل داشته باشند می توانند برای دانشگاه یو تی ام مالزی اقدام کرده و درخواست پذیرش دهند.

تمامی دانشجویان دکتری موظف به گذراندن 2 دوره فشرده به نام های روش تحقیق و آشنایی با فرهنگ مالزی می باشند.

 

phd2.jpg

پیشنهاد می شود کارگاه روش تحقیق را در ترم اول گذرانده تا با مبنای روش تحقیق علمی بیشتر آشنا شوید. در این دوره شما را با فنون و اصطلاحات روش تحقیق علمی آشنا می کنند. اساتید این دوره تماما از اساتید برجسته دانشگاه و دارای مقالات علمی در ژورنال های بین المللی انتخاب می شوند. کارگاه آموزشی روش تحقیق به مدت 3 روز و هر روز به مدت 4 ساعت در هر دو کمپ کوالالامپور و جوهور برگزار می شود. در انتها از شما آزمونی گرفته نمی شود و در عوض جزوه های کاملی از این مبحث به دانشجویان عزیز ارائه می شود.

phd1.jpg

دوره آموزشی آشنایی با فرهنگ مالزی نیز در سه روز برگزار می شود و در طی آن شما را با فرهنگ، سبک زندگی و آداب و رسوم و جشن ها و اعیاد مذهبی و غیر مذهبی مالزی آشنا می کنند. در پایان از دانشجویان، آزمونی گرفته خواهد شد. همچنین در اواسط دوره، هر دانشجو می بایست در مورد یکی از موضوعات در حدود 5 دقیقه یافته های خود را به زبان انگلیسی ارائه کند. گذراندن این دوره را در ترم های دوم و سوم پیشنهاد می کنیم تا کمی دانشجو خود را با شرایط وفق داده و سپس در کلاس ها حضور یابد.

دانشجویان دکتری تا انتهای ترم تحصیلی، دوره ی دیگری را نخواهند گذراند و صرفا می بایست بر روی پروژه خود متمرکز شوند.

 

دانشجویان دکتری موظفند طبق تقویم دانشگاهی، گزارشی ار کار خود را به دانشگاه ارائه دهند. شیوه کار بدین صورت است که می بایست فرم گزارش را از وبسایت دانشگاه در زمان مقرر دانلود کرده و آن را با کمک استاد راهنمای خود پر نمایند. استاد راهنما به روند کار و پشتکار شما در طور دوره امتیاز داده و در فرم یاد داشت می کند. سپس می بایست فرم پر شده را تا موعد مقرر به دفتر دانشگاه تحویل دهند. تکمیل این فرم اجباری است و در صورت عدم انجام این کار، می بایست دلایل خود را به دانشگاه اعلام کنند.

 

شما می توانید اطلاعات کامل در مورد تحصیل در دانشگاه یو تی ام را از لینک زیر دانلود کنید :

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...