رفتن به مطلب

تکنولوژی سوئیچینگ مداری Circuit Switching


ارسال های توصیه شده

دراین روش به محض برقراری ارتباط بين دو نفر ، در تمام مدت زمان مکالمه يک مدار اختصاصی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. بدين ترتيب برای دو نقطه مربوطه يک ارتباط دو سويه ايجاد می گردد.

در يک مکالمه تلفنی اکثر داده های ارسال شده بيهوده می باشند. زمانی که شما حرف می زنيد ، مخاطب صرفا" گوش می دهد . اين بدان معنی است که در هر مقطع زمانی ، ازنصف خط ارتباطی بيشتر استفاده نمی گردد.

شبكه تلفن با داده‌های آنالوگ (صوت ) سرو كار دارد. محدوده فركانسی سيگنال تلفن 0 تا 4Khz می‌باشد كه تقريبا محدوده فركانسی صوت انسان را پوشش می‌دهد.برای انتقال صدا در بسياری موارد، سيگنال آنالوگ تلفن را به داده‌های ديجيتال تبديل می‌كنند. (در قسمتی به نام PCM، سيگنال آنالوگ به دیجیتال تبديل شده، و درمقصد عكس اين عمل انجام می‌شود و سيگنال آنالوگ دوباره به دست می‌آيد) برای تبديل سيگنال آنالوگ تلفنی به ديجيتال، مطابق با قضيه نايكوييست حداقل فركانس 8KHz نياز است كه با توجه به استاندارد نمونه‌برداری 8 بيتی در هر بازه زمانی، برای انتقال هر خط آنالوگ تلفنی به 64Kbps پهنای باند ديجيتال نياز است. در حقيقت اكثر استانداردهای مخابراتی همچون E1 و T1 و حتی استانداردهای فيبر نوری STM1 بر اساس تعداد كانال‌های 64Kbps تعريف شده‌اند. اما تخصيص 64Kbps برای انتقال هر كانال صوتی هزينه بالايی می‌طلبد، با پيشرفت تكنولوژی راه‌ حل‌های جديد برای كم‌كردن پهنای باند مورد نياز انتفال تلفنی میسر شد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...