رفتن به مطلب

عبيد زاكاني(قابل تامل)!؟


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

یک نظریه از عبید زاکانی

خواب دیدم قیامت شده است. هرقومی را داخل چاله‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ی ایرانیان. خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما ایرانی ها اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏اند؟»

 

 

گفت:

«می‌دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.» خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...» نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یاد هندوستان کند خود ما بهتر از هر نگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله باز گردانیم!

 

حالا سوال بنده از شما اینه؟؟؟

این مرحله کجاست؟؟ زمان حال یا گذشته یا آینده!!!!

 

اصلا این نظریه درسته یا نه؟؟

  • Like 15
ارسال شده در
اصلا این نظریه درسته یا نه؟؟

 

مگه شکی هم در این حکایت هست!؟

 

تا بوده چنین بوده

 

بالارفتن از چاله همون خط قرمزست که صحبتش همه جاست ... و هر روز یه شکلیه :thk:

  • Like 4
ارسال شده در

دقیقا اینطوریه

 

هر روز حسودتر از دیروز:banel_smiley_4: تا یکی یه جا میرسه بقیه جایی اینکه بپرسن چیکار کردی میان زیر ابشو میزننو:banel_smiley_4: اما یه چی دیگه هم هستااا اینجا یکی به جایی میرسه نمیگه مبادا بقیه هم برسن:banel_smiley_4:

  • Like 3
ارسال شده در
مگه شکی هم در این حکایت هست!؟

 

تا بوده چنین بوده

 

بالارفتن از چاله همون خط قرمزست که صحبتش همه جاست ... و هر روز یه شکلیه :thk:

 

ولی واقعا داشتن بالا میرفتن یا فقط فکر میکردن دارن بالا میرن؟؟؟

این مشخص نیست !!!!

100 سال پیش فکر میکردن دارن از خط قرمز رد میشن ولی الان فهمیدیم که...........

  • Like 1
ارسال شده در
دقیقا اینطوریه

 

هر روز حسودتر از دیروز:banel_smiley_4: تا یکی یه جا میرسه بقیه جایی اینکه بپرسن چیکار کردی میان زیر ابشو میزننو:banel_smiley_4: اما یه چی دیگه هم هستااا اینجا یکی به جایی میرسه نمیگه مبادا بقیه هم برسن:banel_smiley_4:

 

دلیلش چیه؟؟؟ این یه اخلاقی که آموزش داده میشه یا عقل مردم ایران همین اندازه است از نظر نژادی یا چی؟؟

  • Like 1
ارسال شده در
ولی واقعا داشتن بالا میرفتن یا فقط فکر میکردن دارن بالا میرن؟؟؟

این مشخص نیست !!!!

100 سال پیش فکر میکردن دارن از خط قرمز رد میشن ولی الان فهمیدیم که...........

 

 

خط قرمز تو تفکر ماست ..... مثل ذهن انسان انتها نداره ..... یه خورده که ازش رد شدی دوباره واسه خودت جلوتر یه جدیدش رو درست میکنی

  • Like 3

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...