رفتن به مطلب

آسیب های ناشناخته مغزی نوجوانان فوتبالیست


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

برخی از نوجوانان فوتبالیست با این که علائمی از آسیب مغزی نشان نمی دهند، از تغییراتی در عملکرد مغزی خود رنج می بردند و بدون این که مشکل آن ها تشخیص داده شود به بازی خود ادامه می دهند.

به نقل از medicalnewstoday، بررسی ها نشان می دهد که آسیب های مغزی مکرر باعث آسیب مغز می شود. اگر چه ممکن است فرد در ضربات مکرر علامتی از ضربه مغزی مشاهده نکند، باید برای به حداقل رساندن آسیب های آتی، تشخیص و شناسایی آسیب های مغزی را باید سریعاً انجام داد.

آسیب های وارده به مغز صدمات مغزی هستند باعث بروز کاهش عملکرد گذرا می شود. این افراد علائمی چون اختلالات شناختی، جسمی و احساسی را تجربه می کند و بر اثر ضربه وارده معمولاً فرد هوشیاری خود را از دست نمی دهد. بسیاری از نوجوانان فوتبالیست امریکایی از آسیب های مغزی خود اطلاعی ندارند.

شناسایی علائم این ضربات دشوار بوده و معمولاً افراد با همان آسیب های مغزی به بازی های خود ادامه می دهند و علامتی وجود ندارد که به واسطه آن فرد آسیب دیده را از بقیه جدا کرد و تحت درمان قرار داد.

محققان ۲۱ بازیکن فوتبال را مورد بررسی قرار دادند و کلاه هایی را که مجهز به سنسورهای ویژه ای بود روی سر آن ها قرار دادند.

این سنسورها اطلاعات دریافتی مانند ضربه های وارده را به طور بی سیم به ابزارهای قرار گرفته در کنار زمین ارسال می کند.

سپس از مغز هر فرد اسکن گرفته شد و تست های شناختی را قبل و بعد از هر جلسه ورزش از آن ها به عمل آوردند.

جلسات ورزشی را نیز ضبط کردند تا ضربات را مشاهده کنند. سپس اسکن های گرفته شده را با اطلاعات ضربه ای که به دست آورده بودند، مقایسه کردند.

نتایج به دست آمده نشان داد که ضربه مغزی در ۱۱ نفر از آن ها توسط یک پزشک تشخیص داده شد، و تعداد ضربات زیادی به سر آن ها وارد شد و یک ضربه سنگین داشتند.

ضربه مغزی در ۳ نفر از آن ها طی جلسات ورزش تشخیص داده شد، در ۴ نفر تغییری مشاهده نشد در حالی که در ۴ نفر دیگر تغییراتی در عملکرد مغزی ان ها مشاهده شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...