رفتن به مطلب

ورزش احتمال بروز مجدد سرطان سینه را کاهش می دهد


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

مسوول گروه تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی گفت:آخرین یافته های پزشکی و پژوهش های علمی نشان می دهد ورزش کردن ضمن حفظ سلامت روان بیمار،احتمال بروز مجدد سرطان سینه را کاهش می دهد.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، دکتر’سید علی آذین’ صبح امروز پنجشنبه در سومین همایش بهبود یافتگان سرطان پستان افزود:همانطور که در گذشته بیماری های عفونی مثل وبا و سل به عنوان بیماری های ‘پدیده گذار اپیدمیک’، سلامت جامعه بشری را تهدید می کردند،امروزه بیماری های مزمن همچون سرطان به صورت خاموش در جامعه رواج دارد.

وی خطاب به بیماران بهبودیافته از سرطان سینه گفت:بسیاری از این افراد تصور می کنند با از بین رفتن ریشه سرطان و بهبودی نسبی،مبارزه با این بیماری به پایان رسیده است،در حالیکه چنین نیست.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم بهداشتی با بیان اینکه بیماران بهبود یافته سرطانی باید تحت کنترل و مداوا باشند،افزود:اگر چه سرطان سینه جزو انواع سرطان های درمان پذیر است،اما لازم است این بیماران ارتباط خود را با کادر درمانی حفظ کنند، چرا که عدم ارتباط با پزشک،بیماران بهبودیافته سرطان را دچار نوعی احساس ناامنی و ترس می کند.

آذین خاطرنشان کرد:الگوی تغذیه سالم ازدیگر مواردی است،که افراد مبتلا به سرطان با وجود بهبودی باید به آن توجه داشته باشند.سوءتغذیه به معنی مصرف غذاهای پرکالری و بدون پروتئین می تواند در بروز این بیماری موثر باشد.

این استاد دانشگاه،وزن متناسب را از عوامل مهم و تاثیرگذار در سلامت افراد دانست و بیان داشت:با تنوع غذایی و تغذیه سالم زیر نظر پزشک ،بیماران سرطانی می توانند بدون نیاز به مصرف داروهای مکمل ،نیاز بدن را تامین کرده و سلامت خود را حفظ کنند.

مسوول گروه تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی درباره مسائل روانی بیماران مبتلا به سرطان گفت:برخی از افراد پس از ابتلا به بیماری، با توجه و دلسوزی اعضای خانواده و اطرافیان روبرو می شوند و خوشایندی از این امر، این افراد در نقش ‘بیمارهمیشگی’ فرو می برد که این امرآسیب روانی جدی به این افراد وارد می کند.

مدیر مرکز مشاوره بیماری سرطان،اشتغال ،تحرک و فعالیت بیشتر را از جمله عواملی دانست که نگرانی از آینده و احساس عدم امنیت را در این افراد از بین برده و بازگشت به زندگی عادی را برای آنها میسر می کند.

در ادامه این همایش که با حضور جمعی از بیماران بهبود یافته در تالار ابن سینای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر ‘آسیه الفت بخش’مدیرگروه پژوهش سرطان سینه و جراح عمومی در خصوص بازسازی بافت آسیب دیده سخن گفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...