رفتن به مطلب

۷ توصیۀ مفید برای کم کردن وزن !


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

بسیاری از ما می‌خواهیم وزن کم کنیم. هیچ راه حل معجزه آسایی هم برای این کار وجود ندارد، اما با بهره بردن از یک سری توصیه‌های مفید می‌توانید در بلند مدت به این هدف برسید.

در اینجا ما ۷ توصیه برای داشتن اندامی زیبا در عین حفظ سلامتی‌تان ارائه می‌کنیم:

 

۱) برای خوب جویدن غذا وقت بگذارید

 

هرچه آهسته تر غذا بخورید، سریع تر به احساس سیری پایدار خواهید رسید. بالعکس، اگر تند غذا بخوریم، مغزمان پیام‌های سیری را به درستی دریافت نمی‌کند. در نتیجه بیشتر می‌خوریم. همیشه باید زمان کافی برای چشیدن طعم غذاها و جویدن طولانی مدت شان، اختصاص دهید.

 

۲) با محدود کردن چربی‌ها لاغر شوید

 

روغن آفتابگردان، روغن بادام زمینی، ماگارین و کره را کنار بگذارید. فقط از روغن‌های زیتون، کلزا و گردو استفاده کنید زیرا این روغن‌‌ها برای سلامتی شما بهترند. البته این روغن‌ها را هم باید به اندازۀ متعادل مصرف کنید.

 

 

 

3) غذا، سبزیجات و نشاسته‌ها را در برنامه غذایی هر روزتان قرار دهید

 

میوه‌‌ها، سبزیجات و نشاسته‌ها موادغذایی سالمی هستند که باید هر روز در غذایتان وجود داشته باشند. علاوه بر اینکه، ویتامین و فیبر دارند، سیرکننده هم هستند.

 

 

۴) بیش از یک واحد پروتئین حیوانی در روز نخورید

 

پروتئین‌های حیوانی عمدتاً در گوشت، ماهی و تخم مرغ وجود دارند، این موادغذایی سرشار از اسیدهای چرب اشباع اند.

بنابراین باید دقت داشته باشید که در روز بیش از یک وعده گوشت، تخم مرغ یا ماهی نخورید. در عین حال سعی کنید کمتر از گوشت قرمز استفاده کنید و به جای آن گوشت سفید خصوصاً ماهی را در الویت قرار دهید؛ ماهی باید ۲ بار در هفته در منوی غذایی‌ تان وجود داشته باشد.

 

5) خودتان را سرزنش نکنید

 

گاهی اوقات دلمان می‌خواهد که شیرینی، راکلت (نوعی غذای سویسی بر پایۀ پنیر)، همبرگر سرخ شده و… بخوریم، این کاملاً عادی و طبیعی است. مهم این است که این کار تکرار نشود و نتیجۀ نهایی را رها نکنید. بعد از خوردن این نوع غذاها، مجدداً عادت غذایی درست و مطابق رژیم تان را در پیش بگیرید.

 

 

۶) هرگز با شکم خالی خرید نکنید!

 

اگر در حالی که گرسنه هستید به خرید بروید، بیشتر خرید می‌کنید و خریدهایتان هم کالری بیشتری دارند. حتی می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل، قبل از خرید رفتن یک عدد میوه یا کمی ماست بخورید.

 

 

۷) فعالیت جسمی داشته باشید

 

خیلی اهمیت ندارد که فعالیتی که انجام می‌دهید چه قدر سنگین و شدید باشد، اما باید این فعالیت‌ها را به طور مرتب انجام دهید. حداقل ۲ بار در هفته ورزش کنید، و با انجام فعالیت‌های روزانه مانند کارهای خانه، باغبانی، پیاده روی در مسیرهای کوتاه، بالا رفتن از پله‌ها و… فعالیت‌هایتان را تکمیل کنید.

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...