Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ رئیس اتحادیه تاکسی سرویسهای اهواز گفت، در صورت درخواست مسافر، راننده موظف به روشن کردن کولر خودرو است که به این ترتیب ۱۵ درصد به نرخ کرایه افزوده می شود. مهدی قاطع همچنین با انتقاد از سهمیه کم بنزین تاکسی سرویسها تاکید کرده است که این سهمیه برای خودروهای فعال در آژانس ها فقط ۳۰۰ لیتر در ماه است. وی افزود، کارتهای سوخت بسیاری از تاکسی سرویسها از تعداد خودروهای فعال در آژانس کمتر است. حالا چرا این خبر در تالار مکانیک زده شد. متاسفانه خیلی از مردم نمیدونن استفاده از کولر همه جا باعث افزایش مصرف سوخت نمیشه، بلکه در خیلی از حالت ها مقرون به صرفه و منطقی تره. مثلا استفاده از کولر در جاده های کفی تاثیر چندانی روی مصرف سوخت نداره. و حتی با بالا رفتن سرعت از یه حدی (با توجه به آیرودینامیک ماشین) و پایین ماندن شیشه ها مصرف سوخت بیشتر از حالت کولر روشن هست. من بارها دیدم این ماشین های خطی دارن 120 تا تو جاده میرن ولی جفت شیشه هاشون پائینه. :icon_pf (34): 10 لینک به دیدگاه
EOS 14528 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ فکر کنم از چند وقته دیگه هم محدودیت و .... در نظر بگیرن برای تعداد دم و بازدم روزانه :icon_pf (34): 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ :icon_pf (34)::icon_pf (34): منم مثل عوام فکر میکردم،روشن کردن کولر باعث مصرف بیشتر سوخت میشه.این مطلب رو که خوندم خیلی تعجب کردم 5 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ :icon_pf (34)::icon_pf (34): منم مثل عوام فکر میکردم،روشن کردن کولر باعث مصرف بیشتر سوخت میشه.این مطلب رو که خوندم خیلی تعجب کردم ای مهندس، ای متخصص، ای سیالات. خدایا ممنون که توفیق نجات بشریت از گمراهی رو به من عطا کردی. 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ ای مهندس، ای متخصص، ای سیالات. خدایا ممنون که توفیق نجات بشریت از گمراهی رو به من عطا کردی. میشه یکم در این مورد اطلاعات بدید و ما را از گمراهی نجات بدین 4 لینک به دیدگاه
poor!a 15130 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ che jaleb nemidonestam:icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۰ میشه یکم در این مورد اطلاعات بدید و ما را از گمراهی نجات بدین چشم. باشد که رستگار شوید. ببنید وقتی شما شیشه اتومبیل رو در سرعت های بالا میدی پایین کل آیرودینامیک اتومبیل به هم میخوره. چون طراحی بر پایه بسته بودن سیستم انجام شده و با پایین اومدن شیشه در واقع داریم گلوگاه ایجاد میکنیم در اطراف این گلوگاه جریان سیال به شدت دچار اغتشاش میشه. اغتشاش ناشی از وجود یه ورودی ناخواسته و نا مطلوب علاوه بر بالا بردن نیروی لیف و درگ سیال باعث ایجاد جریان های گردابه ای میشه که خودش با ایجاد بی نظمی مانع از شکاف منظم هوا و پیشروی اتومبیل با کمترین درگ یا لیفت میشه. از طرفی شما داری سطحی که باید در برابر هوا قرار بگیره رو با پایین دادن شیشه افزایش میدی (یعنی فضای داخل کابین هم اضافه میشه). ضمن اینکه هر چقدر خودرو از آیرودینامیک بهتری برخوردار باشه این تاثیر بیشتره. مثلا تو پیکان فرقی نمیکنه. چون اصولا شما تو فرم خودرو چیزی نمیبینی که نشان از آیرودینامیک باشه. 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده