رفتن به مطلب

نقش باکتریها در بروز چاقی...


ارسال های توصیه شده

ایسکانیوز: محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در صد و دهمین همایش انجمن میکروب شناسی امریکا در سن دیگو اعلام کردند که باکتری ها در افرادی که مستعد چاقی هستند بیشتر از آنچه که پیشتر تصور می کردند تأثیر دارد.138903081620_IM_0329560138.jpgبه گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، به نقل از medicalnewstoday، به گفته محققان تقابل میان عوامل ژنتیکی و ترکیبی از باکتری‌های موجود در معده آدمی، برخی افراد مستعد را در معرض خطر چاقی قرار می دهد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که مکانیسم های ژنتیکی که افراد را در معرض چاقی قرار می دهند در آینده با بررسی‌ های دقیق تر و همراه با درمان های ‌مناسب می تواند به افراد چاق در به دست آوردن سلامتی آن ها کمک کند.

محققان اجتماعات باکتریایی معده افراد لاغر و چاقی را که از لحاظ ژنتیکی و سبک زندگی‌ مشابه بودند را مورد بررسی‌ قرار دادند در ابتدا محققان ارتباطی را میان ترکیب باکتری های معده و چاقی نیافتند ولی با اشتراک دادن آرایش ژنتیکی، الگوهای خاصی شروع به ایجاد شدن کرد. یکی از الگوهای‌ ایجاد شده شامل ایجاد ژن متفاوتی ‌به نام FTO بود که با چاقی و حضور گروه های خاص باکتریایی در مجاری گوارشی در ارتباط بودند و نیز محققان دریافتند در افرادی ‌که دچار تغییرات ژنتیکی در ژن های گیرنده طعم و مزه می‌شوند، سطح پایین تنوع باکتریایی در معده با بروز احتمال چاقی در ارتباط بوده و برعکس، میزان بالای تنوع باکتری های معده با احتمال پایین چاقی مرتبط است.

اگر چه این کشف هنوز در مراحل ابتدایی به سر می‌برد ولی به واسطه آن محققان درمان هایی چون استفاده از باکتری‌های‌ زیستی ‌محرک و درمان های بر پایه آنتی‌بیوتیک را برای‌ چاقی ایجاد کرده اند که در مورد هر فرد بر اساس ژنتیک و آرایش میکروبی او متفاوت است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...