رفتن به مطلب

نيمه پر‌ليوان يا نيمه خالي؟


peyman sadeghian

ارسال های توصیه شده

100843672669.jpg

ليوان شما چطور است؟ نيمي پر يا نيمي خالي؟ شايد فكر كنيد اين سوالي قديمي و تكراري است. اما پاسخش مهم است؛ در حقيقت شيوه جواب دادن به اين سوال نقش مهمي در زندگي و نگرش شما نسبت به آن دارد.پاسخ به اين سوال است كه نشان مي‌دهد شما فردي مثبت‌انديش و خوش بين هستيد يا آدمي بدبين. پس آن را ساده نگيريد و به جوابش فكر كنيد.

مثبت انديشي و سلامت

تفكر مثبت نه‌تنها مي‌تواند استرس و نگراني‌هاي ما را كاهش دهد، بلكه شيوه‌اي براي سالم‌تر زيستن و لذت بردن بيشتر از زندگي است. همه ما گاهي در زندگي با كلمات و جملاتي نااميدكننده مواجه مي‌شويم؛ جملاتي كه حتي ممكن است خودمان گوينده آنها باشيم، اما اگر بتوانيم اين مكالمات را تشخيص دهيم و آنها را كنار بگذاريم، به طور حتم بهتر زندگي خواهيم كرد.

جالب است بدانيد كه تحقيقات پژوهشگران نشان مي‌دهد، خوش بين بودن به زندگي و وقايع آن نه تنها بر سلامت روحي افراد تاثيرگذار است، كه حتي سلامت جسمي آنها را نيز تامين مي‌كند. البته بدبيني هم همين‌طور است. يعني هرچه بدبينانه‌تر به زندگي و وقايع آن نگاه كنيد، سلامت خود را نيز تهديد كرده‌ايد.ولي حواستان باشد، نبايد به اشتباه تصور كنيد كه خوش‌بيني به معناي ناديده گرفتن اتفاقات ناگوار زندگي و بي‌تفاوتي نسبت به آنهاست، بلكه خوش‌بيني يعني زندگي كردن به شيوه‌اي مثبت‌تر و بهتر در روزهاي سخت و دشوار.

بنابراين هميشه تنها به نكات مثبت زندگي بينديشيد و از هر آنچه منفي است دوري كنيد. در سختي‌ها و اتفاقات ناگوار زندگي هم در جستجوي نكات مثبت باشيد؛ مطمئن باشيد با كمك آنها بهتر و راحت‌تر اين روزها هم به پايان مي‌رسد.

Mayoclinic.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...