رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پیترهال، نظریه پرداز برجسته انگلیسی در زمینه برنامه ریزی شهری، مولف کتابی است با عنوان برنامه ریزی شهری و منطقه ای که در آن تمام تجارب برنامه ریزی شهری و منطقه ای را در غرب، با دقتی کم نظیر و بیانی شیوا و گویا مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است. فصل نهم و آخر این کتاب به جمع بندی و ارزیابی نهایی این بررسی اختصاص داده شده است، که تحلیلی عمیق و فشرده، به ویژه از تجارب رویکرد سیستمی در برنامه ریزی شهری و مسائل کنونی آن، به دست می دهد. با توجه به غنای پشتوانه نظری و عملی این کتاب از یک طرف، و ایجاز و وضوح فصل یاد شده از طرف دیگر، به نظر می رسد که آگاهی از آن برای علاقه مندان و دست اندر کاران برنامه ریزی شهری در ایران بسیار ارزشمند و آموزنده خواهد بود.

نوشته حاضر ترجمه همین فصل از کتاب است. در این نوشتار سعی شده است که در عین رعایت سادگی و روشنی مطلب، به اصل محتوای آن خدشه ای وارد نشود. فقط به منظور کمک به درک بهتر موضوع، برخی از عنوان های فرعی به مباحث مختلف متن اضافه شده و برخی موارد نیز خلاصه گردیده است.

 

نویسنده: پیترهال

ترجمه: محمد تقی زاده مطلق

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...