رفتن به مطلب

نحوه ایجاد افکت های نورانی


afa

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

● نحوه ایجاد افکت های نورانی

***** Lighting Effects چندین نور از رنگ های مختلف را در اطراف تصویر و بصورت سطحی صاف و هموار ترسیم می کند. ***** مزبور کنترل کاملی بر روی تمرکز و جهت نور، رنگ، سطح بافت و محدوده مشخصه نور به شما می دهد. با استفاده از این افکت می توانید به تصاویرتان بُعد و جذابیت بدهید یا با متمرکز کردن نور روی یک قسمت از تصویر باعث جلب توجه در آن قسمت شوید.

▪ باز کردن فایل

گزینه File\Open را برای باز کردن فایل مورد نظرتان انتخاب کنید.

▪ انتخاب افکت های نور

گزینه Filter\Render\Lighting Effects را برای باز کردن کادر محاوره ای Lighting Effects انتخاب کنید. عکس کوچکی از تصویر را در سمت چپ کادر محاوره ای به همراه یک نور که از قبل بر روی تصویر قرار گرفته است، مشاهده می کنید.

▪ تغییر موقعیت نور

برای تغییر موقعیت دایرة نورانی، در مرکز آن کلیک کرده و به اطراف بکشید. برای جابجائی منبع نور، روی نقطة تلاقی خط نور و دایرة نورانی کلیک کرده و به اطراف بکشید. سرانجام با استفاده از دستگیره های موجود در اطراف دایره نورانی می توانید شعاع نور تابیده شده به تصویر را عریض یا باریک نمائید.

▪ ساختاربندی نوع نور

نوارهای لغزنده Intensity و Focus را برای تنظیم شدت نور و میزان واگرایی شعاعهای نور، تغییر دهید. برای تغییر رنگ نور تابیده شده به تصویر، روی نمونه رنگ کلیک کنید و از پنجرة انتخابگر رنگ نمایان شده، رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمائید.

▪ ساختار بندی مشخصات نور

چهار نوار لغزنده قسمت Properties علاوه بر کنترل نمایش سطح تصویر، منظره روشنایی سراسری را نیز تعیین می کنند. برای تغییر سطح نور، نوارهای لغزنده Gloss و Material را تغییر دهید. نوار لغزنده Exposure نیز روشنایی تصویر را کنترل می کند. همچنین نوار لغزنده Ambience شدت نور محیطی را کنترل می کند. می توانید نمونه رنگ این قسمت از کادر محاوره ای را کلیک کرده و رنگ نور را تغییر دهید.

▪ افزودن نورهای دیگر

برای افزودن دیگر منابع نور، آیکون لامپ را کلیک کرده و به داخل تصویر کوچک بکشید. سپس آن را تغییر موقعیت داده و پارامترها را به شیوه توضیح داده شده در مراحل ۳ تا ۵ تغییر دهید. لیست کشویی Style در بالای کادر محاوره ای Lighting Effects شامل تعداد زیادی گزینه است که می توانید آنها را آزمایش کرده و مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که می خواهید منبع نوری را حذف کنید، آن را کلیک کرده و سپس به داخ

ل سطل زباله ای که در پائین کادر قرار دارد بکشید یا پس از انتخاب آن، کلید Delete را فشار دهید. به خاطر داشته باشید که در تصویر حداقل نیاز به یک منبع نور دارید.

▪ مشاهده نتایج

گزینه OK را کلیک کرده تا ***** اعمال شده و نتایج را مشاهده کنید.

● نحوه اعمال حالت Radial Blur

Radial Blur در واقع حالت محو شدن شعاعی تصویر است و افکتی است که تصویر را در جهت نقطه مرکزی یا در جهت چرخش آن در اطراف نقطه مرکزی محو می کند. در واقع همانند تکنیکهای عکاسی ایجاد یک لنز بزرگ کننده است که افکت تونلی به سمت موضوع ایجاد می کند. این شیوه روش مناسبی برای تأکید در یک موضوع خاص یا محیط تصویر و برای کنترل شیوه ترکیب آن با کل تصویر است.

▪ باز کردن فایل و انتخاب *****

گزینه File\Open را انتخاب کرده و سپس فایلی که قصد اعمال تغییر در آن را دارید انتخاب کنید. برای باز شدن کادر محاوره ای Radial Blur گزینه Filter\Blur\Radial Blur را انتخاب کنید.

▪ تعیین شدت افکت

نوار لغزنده Amount را برای کنترل میزان محوی که مایلید به تصویر اعمال شود تغییر دهید.

▪ تعیین نوع و شیوه محو شدن

گزینه Spin یا Zoom را برای تعیین اینکه آیا محوشدگی تصویر در اطراف نقطه مرکزی بچرخد یا بطور مستقیم به داخل تصویر زوم شود، انتخاب کنید.

▪ تعیین تنظیمات کیفیت

یکی از گزینه های Draft، Good یا Best را برای کنترل میزان کیفیت در قسمت Quality انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب کیفیت بالاتر در اندازه و حجم فایل مؤثر نیست و تنها نسبت به حالت های با کیفیت کمتر، زمان زیادتری برای اعمال شدن به تصویر احتیاج دارد.

▪ اعمال *****

برای اعمال ***** Radial Blur، دکمة OK را کلیک کنید.

● نحوه اعمال افکت موج دار

 

فتوشاپ مملو از افکت هایی است که تصاویر را تحریف کرده و خطوط مواج در آن ایجاد می کنند. در حقیقت یک زیرمنوی کامل با نام Distort در قسمت *****ها وجود دارد که پر از افکت هایی این چنین است. در این کار عملی از افکت مواج با استفاده از ***** ZigZag و برای ایجاد نمایی از موج متحدالمرکز دایروی در سراسر سطح تصویر استفاده شده است.

▪ باز کردن فایل

گزینه File\Open را برای باز کردن فایل مورد نظر انتخاب کنید.

▪ باز کردن ***** ZigZag

برای باز کردن کادر محاوره ای ZigZag گزینه Filter\Distort\ZigZag را انتخاب کنید.

▪ تعیین الگو

از لیست کشویی Style، یک الگوی تحریفی را انتخاب کنید. الگوی انتخابی شما در پنجره شبکه بندی پیش نمایش پائین کادر محاوره ای منعکس می شود و خود تصویر نیز در پنجره بالای کادر محاوره ای قابل مشاهده می باشد. در این مثال از الگوی Pond Ripples استفاده شده است.

▪ تعیین درصد تحریف

نوار لغزنده Amount را برای کنترل درصد تحریف تصویر جابجا کنید و تغییرات اعمال شده را در پنجره پیش نمایش مشاهده نمائید.

▪ تعیین میزان برآمدگی

نوار لغزنده Ridges را برای کنترل مقدار برآمدگی دوایری که در الگو اعمال می شود، تنظیم کنید.

▪ اعمال *****

دکمة OK را کلیک کنید تا پنجره کادر محاوره ای Zig Zag بسته شده و افکت به تصویر اعمال شود.

● نحوه افزودن پرتو نور ذره بینی (Lens Flare )

افزودن یک Lens Flare به تصویر باعث ایجاد یک یا چند نقطة نورانی روی تصویر می شود، درست مثل حالتی که عدسی یک دوربین رو به خورشید باشد.

▪ باز کردن فایل

گزینه File\Open را برای باز کردن فایلی که قصد اعمال تغییر در آن را دارید انتخاب کنید.

▪ انتخاب ***** Lens Flare

 

گزینه Filter\Render\Lens Flare را برای باز کردن کادر محاوره ای Lens Flare انتخاب کنید.

▪ جابجایی مرکز پرتو

یک پرتو نور کوچک در قسمت Flare Center کادر محاوره ای Lens Flare نمایان می شود. برای تغییر موقعیت آن، روی محل مورد نظر تصویر، در کادر پیش نمایش کلیک کنید تا نقطه نورانی به آنجا منتقل شود.

▪ تعیین میزان روشنایی

از نوار لغزندة Brightness برای کنترل شدت نور استفاده کنید و تغییرات ایجاد شده در تصویر را در قسمت پیش نمایش مشاهده کنید.

▪ انتخاب نوع لنز

یکی از سه گزینه پائین کادر محاوره ای را برای تعیین نوع لنز در افکت انتخاب کنید. هر کدام از این گزینه ها در واقع تقلیدی از افکت ایجاد شده در لنزهای مختلف را انجام می دهند.

▪ اعمال افکت

دکمة OK را برای بستن کادر محاوره ای Lens Flare و اعمال ***** به تصویر کلیک کنید.

● نحوه افزودن بافت خش دار

 

در تصاویر دیجیتالی، noise به الگو و طرح نقاشی نقطه نقطه و زبری اشاره دارد که برای ایجاد حس گرافیکی در یک تصویر استفاده می شود. خَش یا Noise اغلب در هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که تصویر محوی برای شروع در اختیار دارید که با *****های استاندارد فتوشاپ نمی توانید به نتیجه مناسبی برسید. در این مورد ممکن است افکت ایجاد شده در هنگام افزودن noise را بپسندید و نمای گرافیکی برای تصویر ایجاد کنید و کمبود دقت تصویر را بپوشانید.

▪ باز کردن فایل

گزینه File\Open را انتخاب کرده و سپس تصویر مورد نظرتان را که قصد اعمال تغییر در آن را دارید باز کنید.

▪ انتخاب ***** Noise

گزینه Filter\Noise\Add Noise را برای باز کردن کادر محاوره ای Add Noise انتخاب کنید.

▪ تعیین مقدار شدت افکت

نوار Amount را برای کنترل مقدار خش تصویر جابجا کنید. افکت به هر دو تصویر اصلی و تصویر موجود در پنجره پیش نمایش اعمال شده و قابل مشاهده است.

▪ تعیین پراکندگی Noise

گزینه Uniform یا Gaussian را برای کنترل نحوه اعمال افکت انتخاب کنید. انتخاب گزینة Gaussian تقلید از حالتی است که محلول عکاسی حاوی چربی باشد.

● انتخاب افکت Monochromatic

گزینة Monochromatic را فعال یا غیرفعال کرده و تأثیر این گزینه در تصویر را مشاهده کنید. بطور پیش فرض خش ها با استفاده از پیکسلهای رنگی تصادفی به تصویر اعمال می شوند. گزینه Monochromatic، خش را با استفاده از پیکسلهای سیاه سفید به تصویر اعمال می کند.

▪ اعمال افکت

دکمة OK را برای بسته شدن کادر محاوره ای Add Noise و اعمال افکت کلیک کنید.

***** Fibers مفاهیم یک لایه یا یک قسمت انتخابی را به بافت رشته ای سیاه و سفید تبدیل می کند که همانند بافت پارچه است. در اولین نگاه این ***** محدود به نظر می رسد زیرا هیچ نیازی برای رشته ای کردن تصویری سیاه و سفید بافت عکس وجود ندارد. اما همانطور که در این کار عملی مشاهده خواهید کرد می توانید از ترکیب بافت پارچه ای با لایه ها و حالت های ترکیب نمایی از یک طرح نقاشی بر روی پارچه را ایجاد کنید.

▪ باز کردن فایل

فایلی که قصد اعمال تغییرات بر روی آن را دارید با انتخاب فرمان File\ Open باز کنید.

▪ ایجاد کپی تکراری از لایه پس زمینه

پالت Layers را باز کرده و لایه پس زمینه را روی آیکون New Layer بکشید تا کپی تکراری از لایه ایجاد شود. این مراحل را تکرار کنید، بطوریکه دو کپی دیگر از لایه پس زمینه ایجاد شود.

▪ چرخش تصویر

CW را انتخاب کنید تا تصویر ۹۰ درجه در جهت عقربه های ساعت بچرخد.۶۱۶۱۶;از آنجا که ***** Fibers بصورت عمودی اعمال می شود و ما می خواهیم افکت پارچه ای افقی و عمودی در روی تصویر ایجاد کنیم، باید هر تصویر را بچرخانیم. از این رو گزینه Image\Rotate Canvas\۹۰

● اعمال ***** Fibers

در پالت Layers بر روی لایه Background Copy ۲ کلیک کرده و سپس برای باز شدن کادر محاوره ای Fibers گزینه Filter\Render\Fibers را انتخاب کنید. مثلاً مقدار ۵ را در فیلد Variance و مقدار ۱۱ را در فیلد Strength وارد کنید تا یک کنتراست نرم ایجاد شود. OK را کلیک کنید تا افکت به لایه انتخاب شده اعمال شود.

▪ چرخش تصویر و اعمال مجدد ***** Fibers

CCW را برای چرخش ۹۰ درجه ای تصویر در جهت خلاف عقربه های ساعت انتخاب کنید، تا تصویر به حالت اصلی اش برگردد. Background Copy را انتخاب کنید و سپس برای باز شدن کادر محاوره ای Fibers گزینه Filter\Render\Fibers را انتخاب کنید. از همان تنظیمات مراحل ۴ برای ایجاد یک لایه دیگر با افکت پارچه استفاده کنید. دکمة OK را کلیک کنید تا ***** به تصویر اعمال شود.۶۱۶۱۶;گزینه Image\Rotate Canvas ۹۰

▪ تنظیم حالت های ترکیبی و شفافیت

حالت ترکیبی هر دو لایه کپی شده را بصورت Multiply تنظیم کنید و تنظیمات Opacity را تغییر دهید تا اینکه لایه ها با یکدیگر ترکیب شوند. در این مثال، شفافیت لایه ها ۱۰۰% و ۶۱% هستند. نتیجه آن نیز تصویری است با بافت پارچه ای با رشته های عمودی و افقی.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...