رفتن به مطلب

تمام چیزهایی که لازم است درباره مهندسی مکانیک بدانیم


ارسال های توصیه شده

هنوز هم مهندسی مکانیک یکی از رشته‌های پرطرفدار مهندسی در کشور ماست؛ از همان رشته‌هایی که تقریبا تمام دانشجوها هنگام انتخاب رشته، آن را جزو اولویت‌های اولشان به شمار می‌آورند. مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سر و کار دارد. این تعریف، خیلی از پدر و مادرها را درباره آینده شغلی فرزندانشان نگران می‌کند. آن‌ها فکر می‌کنند مهندسان مکانیک در نهایت، مکانیک اتومبیل خواهند شد و از صبح علی‌الطلوع با روغن سر و کار دارند و گریس و آچار. در واقع آن‌ها مهندسی مکانیک را با رشته اتومکانیک اشتباه می‌گیرند.

به جرئت می‌توان ادعا کرد چه در سرزمین ما و چه در بقیه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه عالم، مهندسی مکانیک، گسترده‌ترین رشته مهندسی از نظر دامنه فعالیت‌ها و کاربرد است. مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را می‌آموزند و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرایندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. به همین دلیل، تسلط آن‌ها به ریاضیات و فیزیک از نان شب برایشان واجب‌تر است. شاید به همین دلیل باشد که دانشجویان، همیشه از مهندسی مکانیک به عنوان یکی از دشوارترین رشته‌ها یاد می‌کنند.

مهندسان مکانیک، گستره وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرایندها را تولید می‌کنند؛ از قالب ساخت سوزن ته‌گرد تا مدل‌سازی حرکت ماهواره‌ها در فضای خارج از جو، موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی و اجزا و قطعه‌های گوناگون موتورهایی با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا چرخ‌دنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، طراحی و ساخت دستگاه‌های تهویه تا رایانه‌های شخصی و تجهیزات ورزشی و دستگاه‌های پیچیده پزشکی، همه و همه گوشه‌ای از محصولاتی‌اند که از تلاش و دانش مهندسان مکانیک سرچشمه می‌گیرند.

 

ادامه در لینک ( ادامه مطلب) ...

آموزش مهندسی مکانیک

می‌توان گفت تقریبا همه جنبه‌های زندگی، با مهندسی مکانیک ارتباط دارند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف کند، احتمالا در طول دوره طراحی و ساخت یا تعمیر و نگهداری، با یک مهندس مکانیک سر و کار داشته است. در حال حاضر در کشور ما، گرایش‌های «طراحی جامدات»، «حرارت و سیالات» و «ساخت و تولید» در مقطع کارشناسی به عنوان زیر مجموعه مهندسی مکانیک تعریف می‌شوند و امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا وجود دارد. البته می‌توان شاخه «مهندسی پزشکی» و «هوافضا» را نیز به عنوان اعضای دیگر این مجموعه در نظر گرفت. بسیاری از این گرایش‌ها تقریبا در تمامی دانشگاه‌های مهندسی کشور تدریس می‌شوند و دانشجویان برای تحصیل در داخل کشور از این حیث مشکلی نخواهند داشت.

مبحث‌ها و موضوع‌های اساسی مهندسی مکانیک عبارت‌اند از: ایستایی‌شناسی (استاتیک)، پویایی‌شناسی (دینامیک)، مکانیک ماده‌ها (مقاومت مصالح)، ترمودینامیک مهندسی، مکانیک شاره‌ها (مکانیک سیالات)، دینامیک سیالات، انتقال گرما (انتقال حرارت)، ارتعاشات، طراحی اجزا، طراحی ماشین، مدارهای الکتریکی و الکترونیکی، دینامیک ماشین، سیستم‌های اندازه‌گیری، نظریه کنترل و سیستم‌های کنترل شامل سیستم‌های هیدرولیکی کنترل، سیستم‌های پنوماتیکی کنترل، سیستم‌های ارتعاشی کنترل و سیستم‌های مکاترونیکی کنترل.

دانشجویان مکانیک در تمام مقاطع تحصیلی به شدت با مباحث تخصصی ریاضیات و فیزیک و در برخی موارد، شیمی درگیرند. به همین دلیل، تحصیل در این رشته به افرادی که خود را در این حوزه‌ها دچار ضعف مفرط می‌دانند، توصیه نمی‌شود. ضمن اینکه دروسی مانند «مقاومت مصالح»، «ترمودینامیک»، «مکانیک سیالات» و... نیز دقیقا مانند همان دروس ریاضی، پیچیدگی‌های تحلیلی دارند. از سوی دیگر این رشته مهندسی، مخصوصا در کشور ما، نسبت مستقیمی با تجربه کار عملی دارد؛ مهندس مکانیک موفق کسی است که بتواند در طول دوران تحصیلش برای کسب تجربه‌هایی از این دست نیز تلاش کند. اتفاقا فعالیت در حوزه مهندسی مکانیک در بسیاری موارد نیاز به کسب تجربه و دانش در سایر حوزه‌ها دارد. مثلا مهندسان ساخت و تولیدی که به حرفه قالب‌سازی گرایش پیدا می‌کنند، حتما باید با متالورژی و خواص مواد آشنایی کاملی داشته باشند. آن‌ها حتما باید بتوانند به خوبی از هندبوک‌های علم مواد یا منابع و مراجعی مثل«کلید فولاد»، استفاده کنند.

اشاره به یک نکته ضروری است که فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک، امکان خوبی برای دسترسی به آموزش‌های پس از فارغ‌التحصیلی و صنفی دارند. انجمن مهندسان مکانیک که در یکی از شماره‌های همین هفته‌نامه به معرفی آن پرداختیم، فضای بسیار مناسبی برای آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان برای جذب در بازار کار فراهم آورده است.

 

نرم‌افزارهای مهندسی مکانیک

آشنایی با نرم‌افزارهای مهندسی یکی از الزامات موفقیت در مهندسی مکانیک است. در اوایل دهه هفتاد شمسی، حتی ابتدایی‌ترین فعالیت‌های این عرصه نیز صرفا با استفاده از قلم و کاغذ و ماشین‌حساب انجام می‌شد. اما با فراگیر شدن استفاده از رایانه و ظهور نرم‌افزار «اتوکد»، اولین گام‌ها برای پیشرفت نرم‌افزاری حوزه مهندسی مکانیک برداشته شد. حالا دیگر دانشجویان می‌توانستند نقشه‌های مهندسی‌شان را با استفاده از این نرم‌افزار طراحی کنند و به همین دلیل، تولد اتوکد نقطه عطفی در فعالیت دانشجویان و کارشناسان این حوزه بود. پس از اتوکد بود که نرم‌افزارهای تحلیلی و محاسباتی به یاری مهندسان مکانیک آمدند. امروز اما کار به جایی رسیده که مهندس مکانیک بودن بدون تسلط کامل به حداقل سه یا چهار نرم‌افزار تخصصی، ادعایی بیش نیست. برخی از نرم‌افزارهای شناخته شده در این عرصه عبارتند از:

Nisa (نرم‌افزار طراحی قطعات)، pro-engineer (نرم‌افزار طراحی قطعات)، Marc (نرم‌افزار تحلیل نیروها و تنش‌ها)،

Ansys (نرم‌افزاری برای تحلیل مهندسی قطعات در تحلیل‌های دینامیکی)، Catia (نرم‌افزار طراحی قطعات)،

Fluent (نرم‌افزار تحلیل و بررسی حرکت سیالات)،

Matlab (نرم‌افزاری برای نوشتن برنامه و محاسبات ریاضی در مهندسی)، Solidworks (نرم‌افزار طراحی قطعات)، C-Mold (نرم‌افزار طراحی قالب‌های صنعتی)، Power shape (نرم‌افزار مدل‌سازی)، Power mill (نرم‌افزار شبیه سازی تولید قطعات)، Cosmos (نرم‌افزار تحلیل نیروها و تنش‌ها).

 

آینده شغلی مهندسی مکانیک

در کشور ما چشم‌انداز شغلی مهندسان مکانیک، امیدبخش و پایدار است. اما این مسئله مختص کشور ما نیست. برای مثال، در ایالات متحده امریکا، رشد شغل‌ها و حرفه‌های مربوط به مهندسی مکانیک، هر سال حدود ۱۶ درصد (۳۵ هزار شغل) است و انتظار می‌رود این آهنگ رشد تا پایان سال 2010 میلادی، حفظ شود.

مهندسان مکانیک از روزگاران گذشته تا به امروز، اغلب در بخش‌های صنعتی زیر نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند: هوا فضا، خودروسازی، صنعت نفت، واحدهای شیمیایی، پتروشیمی، تولید لوازم خانگی، فناوری نانو، رایانه و الکترونیک، ساختمان‌سازی، تولید انواع فرآورده‌های مصرفی، انرژی، مشاوره مهندسی و کلیه فعالیت‌هایی که نیاز به راه‌اندازی خط تولید یا اتوماسیون دارند.

در کشور ما صنعت نفت، صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و صنعت هوافضا، مهم‌ترین زمینه‌های شغلی را برای مهندسان مکانیک فراهم آورده‌اند. اتفاقا برخلاف تصور بسیاری افراد، همه ساله بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان مکانیک جذب صنایع وابسته به نفت و پتروشیمی می‌شوند. کافی است اتفاقی نگاهی به آگهی‌های استخدام در این حوزه بیندازید. با نکته جالبی مواجه می‌شوید؛ نیاز صنایع نفتی به مهندسان مکانیک به هیچ وجه کمتر از نیازشان به مهندسان شیمی، پلیمر و حتی نفت نیست. همین حالا هم منطقه عسلویه که مهمترین میدان گازی کشور ماست، بهشت فرصت‌های شغلی مهندسان مکانیک محسوب می‌شود. از سوی دیگر، عده بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته جذب وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی فعال در عرصه صنعت و انرژی می‌شوند. شاید برایتان عجیب باشد که بسیاری از کارشناسان خبره مکانیک در حال حاضر، به استخدام قوه قضائیه درآمده‌اند و در آنجا مشغول به کارند.

صنعت پزشکی و داروسازی هم فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی برای مهندسان مکانیک به وجود آورده‌اند تا نیروها و دانش‌های زیستی را در هم‌آمیزند. کافی است این ‌بار که به دندانپزشکی رفتید، نگاهی به یونیت اصلی پزشک و ابزارهای اصلی او بیندازید تا اهمیت و جایگاه این رشته را در صنایع مرتبط با پزشکی دریابید. فرصت شغلی این رشته در ایران نسبت به رشته‌های دیگر، بسیار مناسب است و با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه نانوتکنولوژی، راه برای مهندسان مکانیک هموارتر از قبل شده است.

 

زمینه‌های فعالیت در مهندسی مکانیک

در یک تقسیم‌بندی کلی، زمینه‌های فعالیت‌های مهندسان مکانیک را می‌توان در شاخه‌های زیر دسته‌بندی کرد:

طراحی: ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر نوع محصولی را ساخته و بسته‌بندی می‌کنند، تجهیزات گردنده مانند پمپ‌ها، فشرده‌سازها (کمپرسورها)، دمنده‌ها، توربوماشین‌ها (توربین‌ها و ...)، موتورهای درون‌سوز، مخزن‌های تحت فشار، رآکتورها، مبادله‌کن‌های گرمایی، دیگ‌های بخار، سامانه‌های لوله‌کشی، وسیله‌های نقلیه مانند خودرو، کامیون، اتوبوس، هواپیما، قطار وغیره، تجهیزات حمل مواد مانند تسمه‌نقاله‌ها، روبات‌ها و طراحی کنترلر برای سیستم‌های دینامیکی.

تحلیل: شکست و فرسودگی دستگاه‌ها، بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان قطعات، سیستم‌های انتقال حرارت، ارتعاشات مکانیکی، آکوستیک و پیزوالکتریک.

ساخت: ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک، قالب‌های فلزی پرس، فرج و سمبه ماتریس، ساخت قطعات صنعتی و ساخت ماشین‌آلات در ابعاد کوچک و بزرگ.

کنترل کیفیت: آزمایش کیفیت، امنیت و قابلیت اطمینانِ فرآورده‌ها، دستگاه‌ها و فرایندها، در زمینه فرایندهای ساخت و تولید، فرایندهای ماشین‌کاری سنتی، فرایندهای ماشین‌کاری غیر سنتی، فرایندهای شکل‌دهی شامل شکل‌دهی ورقی و حجمی، طراحی و ساخت قالب‌ها و قیود، روش‌های اتصال و جوشکاری، عملیات حرارتی، روش‌های ریخته‌گری، مترولوژی و سیستم‌های اندازه‌گیری، فناوری نانو، سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (حسگری و عملگری)، سیستم‌های دارو‌رسانی در ابعاد نانو، سیستم‌های میکرو و نانو سیالاتی، نانو‌روبات‌ها و همکاری با مهندسان دیگر رشته‌ها (مانند مهندسی عمران، برق، شیمی و...) به منظور طراحی واحدهای تولیدکننده انواع گوناگون فرآورده‌ها.

 

مهندسان مکانیک معروف

با نگاهی گذرا به تاریخ صنعت، به راحتی می‌توان با چهره‌های مشهوری آشنا شد که در حوزه مهندسی مکانیک تحصیل و فعالیت کرده‌اند:

کارل فردریش بنز (۱۸۴۴-۱۹۲۹): مخترع موتور‌های دیزلی و بنیان‌گذار موتور‌های احتراق داخلی (هم‌دوره دایملر و می باخ) و سازنده اولین خودروی تجاری، مبدع پدال گاز در خودرو و سیستم جرقه‌زنی با استفاده از شمع و باتری، مخترع کلاچ و مکانیزم تعویض دنده. کاربراتور و رادیاتور نیز از اختراعات اوست.

گوتلیب ویلهلم دایملر (۱۸۳۴-۱۹۰۰): مهندس و طراح صنعتی، به همراه می باخ مخترع اولین موتور‌سیکلت (دوچرخه موتور‌دار) و پیشرو در گسترش موتور‌های احتراق داخلی و پدر‌بزرگ موتور‌های احتراق داخلی.

چستر کارلسون (۱۹۰۶-۱۹۶۸): دستگاه زیراکس از نو‌آوری‌های اوست.

ساموئل کولت (۱۸۱۴-۱۸۶۲): سازنده اسلحه کولت.

آیزاک سینگر (سینجر) (۱۸۱۱-۱۸۷۵): سازنده نخستین چرخ خیاطی خانگی.

آلفرد برنارد نوبل: پایه‌گذار اندیشه جایزه نوبل.

رودولف دیزل: سازنده موتورهای معروف دیزل که با گازوئیل کار می‌کنند.

ویلیس کریر: مخترع تهویه مطبوع.

دونالد کرن: در زمینه مبدل‌های حرارتی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و مولف کتاب heat exchanger design هم نیز است.

می‌باخ ویلهلم(1846-1929): مهندس و طراح صنعتی، صاحب نشان می‌باخ، همکاری با دایملر در ساخت موتور‌های احتراق داخلی و موتور‌های چهار زمانه،دارنده دکترای افتخاری از دانشگاه اشتوتگارت، عضو افتخاری انجمن مهندسان آلمان.

نیکلاس اتو(1832-1891): مهندس و مخترع اولین موتور احتراق داخلی با بازدهی مطلوب، تعمیم دهنده مفهوم چهار زمانه به موتورهای احتراق داخلی.

جیمز وات‌: تکمیل‌کننده موتور بخار و پدر انقلاب صنعتی.

اما شاید بی‌انصافی باشد که در این میان، یادی از مهندسان مکانیک مشهور خودمان نکنیم که همین حالا در داخل و خارج از کشور مشغول فعالیتند؛ کسانی چون مرحوم سید محمد نبوی که سال‌ها در دانشگاه علم ‌و ‌صنعت مشغول تدریس و پژوهش بود و اولین کسی بود که برای نخستین بار در کشور ما، موتوری باکیفیت و کارآمد برای خودرو طراحی کرد و ساخت. یادش گرامی و تلاشش چراغ راه همه کسانی که در این عرصه، به فعالیت مشغولند.

لینک به دیدگاه

معرفی کامل کارشناسی ارشد و دکترای مکانیک

 

همه چیز درباره طراحی کاربردی(گرایش کارشناسی ارشد مکانیک)

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

mech1.jpg

 

و دکترای مهندسی مکانیک ...

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

Students have several options to apply their engineering knowledge, skills and talents: One example is to work on a Capstone Senior Design Project. See the video at left for examples as featured at the University-wide Undergraduate Research Expo 2009:

Industry support of Mechanical Engineering Senior Design Student Projects enables small teams of highly dedicated students to explore and solve real industry challenges throughout their senior year. Our program is more like a ‘first job’ than a ‘last class’, connecting students and industry through open-ended, industrial projects. Our projects enable teams to follow the complete design process from ideation to realization. Access to extensive design, analysis, fabrication, and test facilities on campus allows a broad range of projects to be completed.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Michigan Tech Mechanical Engineering students are involved in international engineering competition.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
"
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
" video contest! The winning video can be seen at left or at link (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Michigan Tech's Supermileage Systems Enterprise team surprised everyone last weekend by wringing a whopping 1,140 miles per gallon out of their low, sleek, custom-made vehicle in the 2009 SAE Supermileage competition

These are just a couple examples of the many diverse enterprise teams that students can join such as EcoCAR Enterprise, Clean Snowmobile Challenge Enterprise, Blizzard Baja Enterprise.

B0102P3170027.jpg

Mechanical engineers may design a component, a machine, a system or a process.

IMG_9269-300.jpg

Mechanical engineers use special equipment to analyze their designs.

 

What is Mechanical Engineering?

 

Mechanical engineers design and develop everything you think of as a machine - from supersonic fighter jets to bicycles to toasters. And they influence the design of other products as well - shoes, light bulbs and even doors. Many mechanical engineers specialize in areas such as manufacturing, robotics, automotive/transportation and air conditioning. Others cross over into other disciplines, working on everything from artificial organs to the expanding field of nanotechnology. And some use their mechanical engineering degree as preparation for the practice of medicine and law. The mechanical engineer may design a component, a machine, a system or a process. Mechanical engineers will analyze their design using the principles of motion, energy, and force to insure the product functions safely, efficiently, reliably, and can be manufactured at a competitive cost.

Mechanical engineers work in the automotive, aerospace, chemical, computer, communication, paper, and power generation industries. Mechanical engineers will be found in virtually any manufacturing industry. Increasingly, mechanical engineers are needed in the environmental and bio-medical fields. Indeed virtually every product or service in modern life has probably been touched in some way by a mechanical engineer.

In the ME-EM department these activities are reflected in the way we organize our teaching and research efforts. Faculty are organized in the following technical areas:

IMG_1125.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
--This area emphasizes modeling and control of dynamic processes in engineering systems. Current research activity is in engineering acoustics and noise control, NVH, vibrations and modal analysis, system modeling and identification, control systems, system dynamics, computer simulation of material-forming processes, off-line programming of robots, automobile crashworthiness, computer-aided strain analysis, software sensor development, optimal control of automated manufacturing, application of artificial intelligence in interactive design software, environmentally conscious design, and design of orthotic devices for gait rehabilitation.

RM603P4080014.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
--Emphasizes thermodynamics, heat transfer, and fluid mechanics. Current research activity is in combustion processes, internal combustion engines, transmissions, heat and mass transfer, fluid mechanics, computational fluid dynamics, and emissions and air quality control.

PRCM04P3170053.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
--Current research activity is in metal cutting, metal forming (with specific thrusts in sheet metal deformation), grinding, tribological aspects of forming and machining, computer-aided design of dies for forming metals and polymers, robotics and automation, metrology, data-dependent system analysis, industrial engineering, and environmentally conscious manufacturing. The manufacturing systems engineering program emphasizes the integration of design, materials, computers, and manufacturing with an exposure to business and engineering administration, and is particularly suitable for those who have a bachelor's degree in mechanical, electrical, metallurgical, or chemical engineering.

B0205P3170048.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
--Emphasizes topics in mechanics and materials science. Current research activity is in mechanics of materials with microstructure, experimental mechanics, plasticity, wave propagation and dynamic fracture, biomechanics, micromechanics, ceramics, crashworthiness, polymer matrix composites, and computational mechanics.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

What do Mechanical Engineers do?

 

148-IMG_1785a.jpg

Up-Sized Tractor Variant Prototype: Elmer’s Crane & Dozer was formed in 1956. They currently have 15 locations in Michigan’s Lower Peninsula. They have built 20 current Du-More tractor models. The current Du-More has a 1.5 yard bucket and 115 HP engine. Our team is designing a larger, more powerful and more capable tractor for Elmer’s Crane and Dozer, based on the current Du-More model. The new machine will incorporate existing components while preserving the functions of the existing model.

SD2nd_SD_117b.jpg

This Senior Design Team won 2nd place in the Undergrad Research Expo. They developed an automatically Indexing Insert Toolholder design project that focused on the design, prototyping, and testing of a toolholder for turning operations. The key feature that separates this toolholder from others on the market is its ability to automatically rotate an indexable insert from a dull to fresh edge via an electrically actuated mechanism. Doing so saves significant machining downtime associated with the current method of manually indexing an insert. The projected savings in time allow the end user to reduce the costs related to machining parts, especially if the components being turned are made from hard materials that wear the insert rapidly.

 

Mechanical Engineers study:

 

 

  • Statics: How are forces transmitted to and throughout a structure?
  • Dynamics: What are the velocities,accelerations and resulting forces for a system in motion?
  • Kinematics: How does a mechanism behave as it moves through its range of motion?
  • Strength of Materials: Is the component strong enough to support the loads? Is it stiff enough?
  • Materials Science: Which material has the optimum properties?
  • Thermodynamics : How does energy get converted to useful power? What are the losses?
  • Fluid Mechanics: What is the pressure drop due to the fluid flow? What are the aerodynamic drag forces?
  • Heat Transfer: How do you calculate heat transfer rates from temperature data? How do you predict the temperature distributions?
  • Manufacturing: What manufacturing processes do you select?
  • Machine Design: How do you synthesize all of the above?
  • Electrical Circuits: How do you integrate electronic controls into your design?
  • Laboratory Methods: How do you make and interpret both thermal and mechanical measurements?
  • Vibrations: How do you predict and control vibrations?
  • Engineering Economics: How do you estimate manufacturing costs?

 

Mechanical Engineers can take the following career paths:

 

 

  • Industry (the most common)
  • Graduate School
  • Entrepreneur/Business Owner
  • Research Labs
  • Military
  • Government
  • Preparation for other Professions (law, medicine, teaching, etc.)

 

Mechanical Engineers are engaged in the following activities:

 

 

  • Conceptual design
  • Analysis
  • Presentations and report writing
  • Multidisciplinary teamwork
  • Concurrent engineering
  • Benchmarking the competition
  • Project management
  • Prototyping
  • Testing
  • Measurements
  • Data Interpretation
  • Developmental design
  • Research
  • Work with suppliers
  • Sales
  • Consulting
  • Customer service

 

Skills that help Mechanical Engineers to be successful in their careers:

 

 

  • Problem solving (The essence of engineering!)
  • Creativity
  • Hands-on understanding
  • Networking
  • Leadership/conflict resolution
  • Knowledge management

 

Mechanical Engineering careers can have the following stages:

 

 

  • Early years - technical work most important
  • Middle years - project management and product expert knowledge (still technical) become more important.
  • Senior years - corporate, market, and global understanding become important.
  • Communication and team skills remain important throughout.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

What Makes Our Undergraduate Program Unique?

 

The Undergraduate Program is
nationally ranked
as 25th (top 16%) and
2nd in Michigan
among 148 doctoral-granting mechanical engineering departments in the U.S. in the 2005
U.S. News & World Report: America's Best Colleges
.

Michigan Tech's engineering programs have been ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) accredited since accreditation began.

Michigan Tech has a laboratory oriented curriculum. All the department courses are taught by faculty; graduate students serve as lab instructors.

Two special features are the Senior Design Program and the Enterprise Program, two options that students may choose to perform a major design and research project to participate with and help an industrial partner.

Senior Design

 

112-IMG_1643.jpg

Senior design team with their industrial partner--- They designed, tested, and built a dual action system for a Liftgate / Swing gate that will be integrated on the next generation Hummer H2 Sport Utility Truck.

139-IMG_1792.jpg

Senior Design Teams present their project for feedback and evaluation on Senior Design Day which coincides with the University Undergraduate Research Expo.

The
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Program is a crucial part of the curriculum. Students work in teams, on real projects which are submitted by Industrial Partners. The Industrial Partner works with the team during the year. Problems are open-ended, and are very similar to problems that graduates will be solving in industry. Communication and teamwork skills are emphasized.

Enterprise

 

minibaja2006-00a.jpg

The Mini Baja Enterprise team has the objective to design and build a mini baja off-road recreational vehicle for competition with a focus on frame, chassis and suspension improvements. Competition is based on acceleration, hill climb, maneuverability, endurance, ride/handling, manufacturability, cost, and ergonomics

medium2.jpg

The Aerospace Enterprise provides a hands-on educational experience to Michigan Technological University undergraduate students within the aerospace field. Students have a chance to contribute to this student led, self-sustaining venture while acquiring practical experience in a company atmosphere. Each semester a member of this program will have the opportunity to participate in design projects ranging from an autonomous glider to a nanosatellite to weight-less testing. The Aerospace Enterprise will continue to investigate new opportunities in both research and project design areas.

Michigan Tech's
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
involves teams of students that operates like a company to solve real-world problems.

Enterprise provides a learning atmosphere in a program that emphasizes sustainability, ethics, safety, innovation, creativity, teamwork, and communication.

Enterprise teams perform testing and analysis, make recommendations, manufacture parts, develop products and processes, provide services, meet budgets and schedules, and manage multiple projects. Faculty members act as coaches and mentors. Industry sponsors advise and guide.

Students develop the critical skills needed to succeed in today’s fast-paced, ever-changing work environment. And industry sponsors gain a fresh look at important problems—and potential solutions—through the eyes of an unbiased team.

Order of the Engineer

 

And as a special crowning feature, the Michigan Tech Mechanical Engineering graduating senior will be inducted into the Order of the Engineer at the annual
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
held prior to graduation.

IMG_1916.jpg

 

IMG_8259.jpg

~~~~~~~~~~~

Earn an engineering degree from a university that industry prefers

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

View the

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
and
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
that students may choose from.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...