رفتن به مطلب

afa

ارسال های توصیه شده

كباب برگ

 

before.gifمواد لازم :

گوشت راسته با فيله گوساله

1 كيلو

روغن زيتون

3/1 پيمانه

پياز

2 عدد

نمک و فلفل

به ميزان لازم

 

طريقه آماده كردن كباب برگ اين كباب را مي توان از راسته گوسفند يا گوساله انتخاب كرد . راسته را پيش از بريدن بايد پاك كرد. يعني 3 الي 4 اسنتي متر از سر كلفت آن را كه محل اتصال به استخوان است بايد بريد ورگ و ريشه روي راسته را بايد برداشت . راسته پاك كرده را از طول به چند قسمت 10 سانتي متري تقسيم كنيد . هر قسمت را روي تخته بخوابانيد و با برش طولي به شكل چند ورقه به كلفتي حدود يك سانتي متر ببريد . يك ورقه از راسته ها را روي تخته بگذاريدو با پشت يك كارد سنگين يا ساطور يا بيفتك كوب روي گوشت بكوبيد آب پياز رنده شده , روغن زيتون, ماست (در صورت دلخواه) و زعفران را مخلوط كنيد . راسته ها را در اين مايه بخوابانيد و بگذاريد حداقل يك شب بماند, سپس به سيخ بكشيد . توجه داشته باشيد نمك گوشت هاي قرمز مخصوصاً كباب ها را بايد در وسط پخت زد . اگر اين كار را از قبل از پخت انجام دهيد, گوشت آب انداخته و كباب خشك و سفت مي شود

 

طرز تهيه :

گوشتها را به پهنايي در حدود 7 سانتيمتر برش داده, آنها را به قطر نيم سانتيمتر ورقه ورقه مي كنيم , سپس پياز را با رنده ريز رنده كرده تا كاملاً له شود . آب آن را گرفته و با روغن زيتون و فلفل مخلوط مي كنيم . گوشتها را بمدت 24 اسعت در مخلوط آب پياز و روغن زيتون خوابانده و در يخچال قرار مي دهيم . سپس 2 الي 3 بار با بيفتك كوب روي گوشتها مي زنيم . تكه هاي گوشت را كه به سيخ مي كشيم آنها را روي كباب پز كباب مي كنيم و گاهي سيخهاي كباب را بر مي گردانيم تا هر دو طرف كاملاً پخته وشد. اما دقت مي كنيم كه كباب زياد خشك نشود , نمك را نيز در اواخر پخت به گوشت اضافه مي كنيم . پس از پخت كبابها را در ديس مي كشيم .

لینک به دیدگاه

«« کباب بلدرچین »»

 

مواد لازم :

بلدرچين

8 عدد

خامه

2/1 پيمانه

زعفران آب شده

1قاشق سوپخوري

كره آب شده

50 گرم

روغن زيتون

4/1 پيمانه

آبليمو

2/1 پيمانه

نمک و فلفل

به ميزان لازم

 

طرز تهيه : بلدرچينها را خوب مي شوييم و مي گذارييم كاملاً خشك شود, سپس آنها را از بالا به پايين دو تكه برش داده , خامه را با چنگال خوب به هم مي زنيم تا صاف و يكدست شود . روغن زيتون , آبليمو, زعفران, نمك و فلفل را به آن اضافه كرده, قطعه هاي بلدرچين را در سس مي خوابانيم و به مدت 4 الي 5 ساعت در يخچال مي گذاريم , سپس بلدرچينها را از سس خارج كرده و به سيخ مي كشيم و روي آتش كباب مي كنيم در حين پخت مرتب بلدرچينها را با برس به كره آغشته مي كنيم . بايد دقت كنيم كه گوشت بلدرچين زود پخته مي شودو نبايد بگذاريم كه خشك شود.

لینک به دیدگاه

«« کباب چوبی با سس مخصوص »»

 

مواد لازم :

سينه مرغ (پوست كنده بدون استخوان)

4عدد

ورقه هاي ليمو(براي تزئين )

چند عد برگهاي كاهوپيچ (براي سرو) به مقدار لازم پيازچه (براي سرو) به مقدار لازم

before.gifمواد لازم سس مخصوص

كره بادام زميني 115گرم پيازچه خرد شده 2عدد سير 2حبه

روغن زيتون

4 قاشق سوپخوري

سس سويا

1 قاشق سوپخوري

آبليمو

1 قاشق سوپخوري

پودر چيلي

4/1 پيمانه

 

 

طرز تهيه : همه مواد سس مورد نظر را در مخلوط كن ريخته مخلوط نمائيد تا سس يكدستي به دست آيد . سپس باقاشق در يك ظرف بزرگ بريزيد . سينه هاي مرغ را به قطعات مكعبي 5/2 سانتيمتري ببريد و به سس مخصوص اضافه كنيد و هم بزنيد تا سينه هاي مرغ به سس كاملاً آغشته شود . مرغ را بايد حداقل 4 ساعت و حداكثر يك شب در سس بخوابانيد. گريل را از قبل روشن كرده , تكه هاي مرغ را داخل سيخ زده به مدت 10 دقيق در زير گريل يا روي كباب پز قرار دهيد تا بپزد . در مدت زمان پخت با يك قلم مو از باقيمانده سس روي مرغ ها بماليد . سيخ ها را روي يك لايه از كاهو پيچ به همراه پيازچه قرار دهيد و با حلقه هاي ليمو تزئين كنيد .

لینک به دیدگاه

«« کباب کنجه هندی »»

 

05.jpg

before.gifطرز تهيه :

راسته را مطابق دستور چنجه در بخش نكات آماده كنيد. آب پياز رنده شده را گرفته در كاسه اي ريخته, پودر ميخك , زنجبيل و گشنيز را اضافه نموده و مخلوط كنيد . چنجه ها را در اين سس 3 الي 4 ساعت بخوابانيد, اب ليمو را اضافه نموده و سپس به سيخ بكشيد . كره آب كرده را با قلم مو روي چنجه ها بماليد و روي كباب پز بپزيد. (نمك را در اواسط پخت اضافه كنيد. )

before.gifمواد لازم :

فيله يا راسته گوشفند يا گوساله

نيم كيلو پياز رنده شده

1 عدد

آب ليموي تازه

1 قاشق سوپخوري

پودر ميخك

1 قاشق چايخوري

زنجبيل

1 قاشق چايخوري

گشنيز

1 قاشق سوپخوري

كره آب كرده

مقداري

نمک و فلفل

به ميزان لازم

 

لینک به دیدگاه

«« کباب لقمه ای »»

 

مواد لازم :

گوشت چرخ كرده 500 گرم نمك و فلفل به ميزان لازم ترخون خرد شده 2 الي 3قاشق سوپخوري برگ بو تعدادي فلفل دلمه اي قرمز 1 عدد

پياز ريز

تعدادي

 

 

 

طرز تهيه : گوشت چرخ كرده بهتر است از قلوه گاه گوسنفد با مخلوطي از گوشت گوساله باشد . دوبار چرخ كنيد . نمك , فلفل و ترخون خرد شده را اضافه كرده و خوب ورز دهيد تا چسبندگي پيدا كند. به اندازه يك گردو از مايه گوشتي برداشته آن را در دست به فرم لوله اي داده , توري كباب را از قبل چرب كني . كبابها را روي آن چيده روي آتش قرار دهيد تا هر دو طرف آن بپزد . كبابها را مطابق تصوير مي توانيد به سيخ بكشيد و ما بين هر كباب يك عدد برگ بو و برشي از فلفل دلمه اي قرمز قرار داده و در اول و انتهاي هر كباب پياز ريز گذاشته و روي آتش كباب كنيد .

لینک به دیدگاه

جوجه كباب دورنگ

 

مواد لازم : فيله گوساله

750 گرم فيله مرغ 200 گرم آب پياز 1عدد روغن زيتون 2/1 پيمانه آبليمو 2 قاشق سوپخوري نمك و فلفل به ميزان لازم پياز 1عدد گوجه فرنگي 2عدد قارچ 4 عدد فلفل سبز دلمه اي 1عدد

 

طرز تهيه : ابتدا فيله گوساله را شسته و آن را به صورت ورقه هاي مستطيل شكل در مي آوريم و با بيفتك كوب مي كوبيم . فيله مرغ را شسته و به قطعاتي مستطيل شكل بريده و روي آن را نيز بابيفتك كوب مي كوبيم . توجه داشته باشيد قطعات مرغ بايد از تكه هاي گوشت كوچكتر باشد تا بتوانيد آن را داخل گوشت بپيچيد. قطعات گوشت را در آب پياز و نيمي از روغن زيتون از شب قبل خوابانده , قطعات فيله مرغ را نيز در آبليمو, مابقي روغن زيتون , نمك و فلفل به مدت 2 الي 3 ساعت بخوابانيد . پياز را شسته و بهصورت خلالهاي ريز و باريك در مي آوريم . گوجه فرنگي و قارچ و فلفل سبز دلمه اي را نيز شسته و به خلالهاي باريك خرد مي كنيم . فيله گوساله را روي سطح صافي قرار مي دهيم . فيله مرغ را وسط آن قرار داده و از مواد فوق الذكر مقدار كمي روي آن مي ريزيم . فيله گوساله را خيلي با دقت و به آرامي مي پيچيم كه مواد بيرون نريزيد . و از قسمت اتصال , گوشت را به سيخ كشيده و روي آتش كباب مي كنيم , در نيمه پخت به آن نمك مي زنيم . تزئين كبابها با قارچ كه روي آن لوزي هاي فلفل دلمه اي يا تربچه قرار گرفته است , سفره را رنگين تر مي كند.

لینک به دیدگاه

واییییییییی...دهنم آب افتاد:eyepopping::eyepopping:

نمیگی سر ظهره و ملت گرسنه اند و غیر از غذای بدمزه سلف چیزی ندارن بخورن (که اونم امروز نیست برا من!!!!!!!!):ws54:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

کباب

 

مواد لازم جهت 6 تا 7 نفر:

گوشت گوسفند 1 کیلو

پیاز نقلی، پوست گرفته، دو نیم کرده 10 تا 15 عدد

پیاز ساطوری 1عدد

سیر کوبیده 1 حبه

ماست 1پیمانه

زنجبیل نصف قاشق چایخوری

کره 150 گرم

زردچوبه 1قاشق مرباخوری

نمک، فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهيه :

گوشت و پیاز را یک در میان به سیخ چوبی بکشید و نمک و فلفل بپاشید . کره را در قابلمه روی شعله ی ملایم داغ کنید و پیاز خرد کرده را در آن تفت بدهید تا طلایی شود . زردچوبه ، فلفل سیر و زنجبیل را اضافه کنید و یک چرخ بدهید .

سیخ های کباب را در قابلمه کنار هم بگذارید و چند دور در کره بغلتانید تا سرخ شود . ماست را بزنید و روی کباب بریزید . در قابلمه را ببندید و 1-2 ساعت به آرامی بپزید تا گوشت نرم شود . سر بزنید ، هرگاه لازم باشد کمی آب جوش اضافه کنید . در پایان پخت کباب باید به روغن بنشیند .

کباب را با سیخ در دیس بچینید و با نان و چلو ساده یا کته بر سر سفره ی سحرتان بگذارید .

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

[h=3]کباب (کره ای)[/h]

مواد لازم (جهت 8تا10 نفر):

ابتدا مواد لازم برای کباب:

گوشت کنجه نیم کیلو

سینه و ران مرغ کنجه نیم کیلو

پیاز کوچک دونیم کرده 3-4 عدد

بامجان با پوست حلقه حلقه 1عدد

کدوسبز با پوست حلقه حلقه 1عدد

قارچ دونیم کرده 100 گرم

مواد لازم جهت خواباندن گوشتها:

سس سویا نیم پیمانه

پیاز چه ساطوری یک بته

سیر کوبیده 3-4حبه

فلفل قرمز ساییده 1-2 قاشق چایخوری

زنجبیل ساییده 1-2قاشق چایخوری

شکر 1قاشق چایخوری

ارده 4-5 قاشق غذاخوری

روغن 1-2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهيه :

اجزای مایه را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید . گوشت و مرغ را روی مایه بریزید و زیر و رو کنید .

 

3-4 ساعت روی میز آشپزخانه یا یک شب در یخچال بخوابانید .

 

گوشت و تره بار و مرغ را یک در میان به سیخ بکشید و روی آتش کباب کنید . با کته یا نان و

 

سالاد سر سفره بگذارید .

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

109682.jpg

جوجه کباب استانبولی

 

مواد لازم جهت 5 تا 6 نفر:

سینه و ران مرغ پوست و استخوان گرفته 1کیلو

سیر کوبیده 3 تا 4 حبه

پیاز کوچک پوست گرفته 10-12 عدد

گوجه فرنگی کوچک 8-10 عدد

فلفل دلمه ای خورد کرده 1-2 عدد

نعنای خشک 1قاشق مرباخوری

آبلیموی تازه 2-3 قاشق غذاخوری

روغن زیتون نصف پیمانه

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

 

 

طرز تهیه :

 

روغن زیتون ، آب لیمو ، نعنا ، فلفل سیاه و سیر را در ظرف در داری بریزید و مخلوط کنید ، سپس مرغ را در این مایه بغلتانید ، در ظرف را بیندید ، و 12 ساعت یا بیشتر در یخچال بخوابانید . چند با زیر و رو کنید .

 

تکه های مرغ را لوله کنید و با گوجه فرنگی و پیاز و فلفل دلمه ای یک در میان ( مرغ- گوجه فرنگی – مرغ- پیاز – مرغ- فلفل – مرغ) به سیخ بکشید.

 

سیخ ها را روی آتش زغال یا در کباب پز روی شعله گاز آتش بدهید و نمک بپاشید . دقت کنید کباب خشک نشود

لینک به دیدگاه

111162.jpg

كباب قشقایی

مواد لازم (جهت 5-4 نفر ) :

 

گوشت گوسفند یک کیلو

پیازچهار قاچ یک عدد

نان لواش دوتا سه عدد

روغن، نمک، فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

گوشت را با پیاز و 5-6 پیمانه آب در دیگ روی آتش به جوش بیاورید. كف گوشت را بگیرید، اندكی نمك و فلفل اضافه كنید، شعله را كم كنید، در دیگ را ببندید و 2 ساعت یا كمی بیشتر بپزید تا گوشت نرم شود، ولی له نشود. در پایان پخت باید آب گوشت تمام شود، و گرنه در دیگ را بردارید و شعله را كمی زیاد كنید؛ سپس بردارید و كنار بگذارید.

 

یك پیمانه روغن در تابه بزرگی روی شعله ی ملایم داغ كنید. نان را به اندازه ای كه در تابه جا بگیرد ببرید و در روغن سرخ كنید (خشك نشود)، سپس با كفگیر بردارید و در سینی بگذارید.گوشت پخته را در روغن داغ بگذارید و بچرخانید تا سرخ شود. با كفگیر بردارید و روی نان سرخ كرده بگذارید. داغ سر سفره ببرید.

این كباب را با نان یا چلو ساده یا باقلا پلو و مانند آن می توان خورد.

لینک به دیدگاه

[h=3]کباب چوبی مدیترانه ای[/h]

122570.jpg

در یک کاسه کوچک روغن زیتون ، آب لیموی تازه ، سیر و ریحان را مخلوط کرده و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم . کدو و بادنجان را به صورت طولی به قطر ۵ میلی متر ورقه ورقه کنید...

 

مواد لازم :

روغن زیتون : ۶ قاشق سوپخوری

▪ آب لیموی تازه : ۴ قاشق سوپخوری

▪ ریحان تازه خرد شده : ۲ قاشق سوپخوری

▪ بادنجان قلمی بلند: ۱عدد

▪ سینه مرغ (پوست کنده بدون استخوان ): ۳۰۰گرم

▪ فلفل دلمه ای سبز یا قرمز: ۱عدد

▪ سیر خرد شده : ۱حبه

▪ کدوی کوچک : ۲عدد

▪ پیاز ترشی کوچک : ۱۲ تا ۱۶عدد

▪ نمک و فلفل سیاه : مقداری

طرز تهیه:

در یک کاسه کوچک روغن زیتون ، آب لیموی تازه ، سیر و ریحان را مخلوط کرده و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم . کدو و بادنجان را به صورت طولی به قطر ۵ میلی متر ورقه ورقه کنید. سینه های مرغ را در قطعات مکعبی ۵ سانتی متری خرد کنید. نصف سینه های مرغ را داخل ورقه های بادنجان و نصف دیگر را داخل ورقه های کدوبپیچید.داخل سیخ های کباب ، به ترتیب یک تکه مرغ، پیاز ترشی ، فلفل دلمه ای قرار دهید. سیخ ها را داخل یک بشقاب گذاشته ، سسی را که در ابتدا تهیه درست کردنش را شرح دادیم ، به وسیله قلم مو روی سیخ ها بمالید تا تمام آنها مزه دار شود، بعد بگذارید نیم ساعت بماند. در آخر هر چه سس در بشقاب سس بود، در مدت زمان پخت با قلم مو روی کبابها بمالید. کبابها را زیر گریل یا روی کباب پز قرار دهید تا زمانی که نرم شوند. سیخ ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. این کباب را گرم سرو کنید. :ws37:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...