رفتن به مطلب

نظرخود را در مورد عکس بیان کنید.


ارسال های توصیه شده

با یه نقاشی خوب نمای جانبی یه ساختمون، فضا رو خیلی پویا تر از حالتی نشون میده که یه نقاشی معمولی یا رنگ و نمای عادی باشه.

خوبه که از این الگوها تو شهرهامون بیشتر استفاده بشه.

لینک به دیدگاه

:icon_gol:

یکی از مهمترین ضوابطی که باید توی طراحی شهری رعایت بشه، نماسازیه تمامی نماهای قابل رؤیت بنا ست.

 

این طرحم یه سبک جدید از نماسازیه، علاوه بر اینکه سادگی بیش از حد نمای بنا رو پوشونده، با طرح جالبی که داره

 

هر چند مصنوع، انواعی از فعالیت ها و رفتارهای شهری رو به نمایش گذاشته...فکر می کنم خیلی خوب می تونه حس

 

هیجان و تکاپو رو به فضا منتقل کنه و زمینه رو برای بروز خیلی از فعالیت های شهری فراهم کنه. ضمن اینکه از مهم ترین

 

نکات مثبتش خلاقیت و نوآوری و رعایت اصل تنوع ...

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

به قول دوستان یک نمای پویا و فعال رو نشون میده بر خلاف نماهای سیمانی و خشک که همه ازش فرار می کنند این نما بیننده رو به خودش جذب می کنه و همونطوری که بنتلی تو کتابش میگه هم محرمیت و اشراف رعایت شده و هم از بیرون میشه فعالیت های درون رو در طبقه همکف مشاهده کرد.

لینک به دیدگاه
  • 10 ماه بعد...
  • 7 ماه بعد...

باسمه تعالی

سلام

اگه ایرانه ، که معماریش به ایرانی-اسلامی نمیخوره

ولی فکره جالبیه و البته در این طرح فوق العاده شلوغ

به نظر میرسه پشت به معبر اصلی هست و در واقع جهت بنا پشت به یک فضایی است که خواه نا خواه هدفش خلوت گزینیه، البته با توجه به نمای عکس گرفته شده عرض می کنم ، وبا این تفاسیر شاید اگه نقاشی خلوت تر میبود ،بهتر بود.

لینک به دیدگاه

در نقاشی های دیواری کم تر با چنین طرحی برخورد کردم ....جالبه ولی به نظرم جزییاتش برای نقاشی روی دیوار بیش از اندازه هست.ساده تر بود شاید جلوه ی بیشتری داشت

ولی در کل منم استفاده از این نقاشی هارو روی دیوارای شهر دوست دارم:ws37:

لینک به دیدگاه

شاید این مکان قبلا خیلی توش فعالیت انجام میشده ولی حالا به هرعلتی باعث شده که به یک آپارتمان تبدیل بشه و یجور زندگی ماشینی و هدف طراح این طرح هم برگردوندن همون سرزندگی قبلی به این مسیر به ظاهر مرده بوده..

منم یک همچین طرحی البته از نوع سنتیش رو توی یکی از خیابونهای شهرمون دیدم که تقریبا شلوغه ولی به نوعی باعث رفع خستگی چشم انسان و احساس زنده بودن میکنه..

این میتونه دلیل پویای طرح باشه

لینک به دیدگاه

خب راستش کیفیت عکس جوری نیس که بشه تشخصی داد این بنا قدیمیه یا بنای جدیده و با سبک قدیمی ساخته شده .

در هرصورت هیچ همخونی ای با اطرافش نداره ، اگر قدیمی هستش که خب نشون میده تو ساخت و سازهای بعدی کلا توجهی به ارزش های محیط و بناهای همجوار نشده، اگر هم جدید هست، ربطی به اطرافش نداره .

عاشق اون ساختمونی ام که عین هویج از پشت این بنا سر در آورده :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

(البته اگر هدف تصویر بالا نمای اون باشه ) کلا بد نیست معماران و مدیران شهری ما نگاهی به مفهوم Façadism داشته باشن ... انصافا به جایی بر نمیخوره

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

به نظر من بحث نما که تو ایران چند وقته که داره بیشتر بهش توجه میشه خیلی مهمه ولی متاسفانه یک واقعیت مهم هست اونم این که چه نمایی رو باید کجا اجرا کرد چون در حال حاضر تقریبا تو تمام شهرها یجور طراحی نما انجام میشه یعنی هیچ نگاهی به فرهنگ و اقلیم منطقه تو طراحی نما نمیشه مثلا ساختمانی که تو یزد یا تهران یا بندرعباس طراحی میشه هیچ تفاوتی با هم ندارن.و همشون ساختار یکسانی دارن

لینک به دیدگاه

این جور طراحی ها و نقاشی ها برای سازمان بصری شهر و دید ناظر به خیابان خوبه اما در ایران این نقاشی ها بدرستی فرهنگ سازی نشده (بخصوص در روز چهارشنبه سوری که میبینی اثر یه نارنجک گنده روی نقاشی افتاده)

این نقاشی ها در بدنه خیابان های اصلی و بزرگراه ها جای بسیار خوبی دارند.اما نظرم اینه که دید ناظر بخصوص راننده به نقاشی باعث حواس پرتی میشه و شاید باعث تصادف بشه.

اما در بعضی بدنه های بعضی ساختمانها که نمای زننده و زشتی دارند خیلی خوب ایده ای است. پس اگر در جای درست و مناسب بکار بره بسیار ایده عالی ای است.

:ws48:

:ws49:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

خوبه ولی با معماری ما گمنامه و اگر چنین طرحی در یکی از شهرهاد ایران ساخته شود بنایی ناشناخته و آزار دهنده جلوه میکنه :ws52: البته این نظر شخصی منه !!!!

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

سلاممممممممممم:icon_gol:

قوس پنجره ها، نرده های چوبی، شیشه های رنگی با رنگای سنتی .سنتی بودنو تداعی میکنه برام که خعععلی دوسش دارم

من فک میکنم ایووون خونه یه فضای باز خصوصی هستش و اینکه مشرف به خیابون اصلی باشه که پر رفت وامده جالب نیست چون ممکنه از اون ایوون پسفردا لباس و فرشم پهن بشه مثل همون فرشی که تو تصویر دیده میشه.و این موضوع به منظره خیابون اصلی که یک فضای عمومی هست صدمه وارد میکنه و عمومیتشو خدشه دار میکنه .اصولا در جبهه جلویی ساختمون که رو به فضای عمومی هست،ورودیها وعملکردهایی که واجد بیشترین نقش عمومی هستن قرار میگیرن.و فعالیتهایی که واجد بیشترین نقش محرمیت باشن در جبهه عقبی ساختمون قرار میگیرن. اینجوری کاربران فضای خصوصی هم ازادند تا هر گونه ریخت و پاشی را در عرصه خصوصی انجام بدن بدون اینکه عمومیت فضای همگانی خدشه داربشه.

یکیم این ساختمون با بناهای پیرامونش نمیخونه اصن.تک مونده.تقابل داره و چشمو شدیدا به خودش جذب میکنه . ینی ساختمونا اصلن هم پیوندی ندارن با همدیگه .شاید به نوبه خودش یه اثر معماری قشنگه ولی ارتباطش با مجموعش خیلی ضعیفه و یه کل ناهماهنگو شکل داده.

چون شهرسازی به ارتباطه یه فضا با فضاهای مجاورش میپردازه و توجه به فضای مجاور خیلی براش مهمه، از دید من این نقدا میتونه بهش وارد شه مگرنه به لحاظ معماری خععععععلی میدوستمش

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...
  • 9 ماه بعد...

به نظر من همونجوری که فرانسیس تیبالدز میگه طراحی نمای ساختمان باید از همون ابتدا تو روند کارمون قرار بگیره,نه اینکه خب ما حالا ساختمونو ساختیم یه نقشی بزنیم رو جدارش کار تموم شه...ولی خب با توجه به وضعیتی که هست این حداقل کاره ممکنه

لینک به دیدگاه

با سلام

با توجه به همه ی نکته ونظرات دوستان ، نقاشی های دیواری فضاهای سرزنده ودل چسبی را فراهم می کنند واز فضاهای بی روح وخشک جلوگیری می کند.ای کاش به این مقوله توجه و بهای بیشتری می دادند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...