CodePlus 15426 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 اردیبهشت، ۱۳۹۰ سلام در این آموزش شبیه سازی حرکت خطی خودرو توسط شی Toy car رآکتور را می آموزید برای آشنایی اولیه با رآکتور به تاپیک آشنایی با رآکتور مراجعه کنید 1> مکس را باز کرده و با نامی مناسب فایل خود را ذخیره کنید 2> برای این آموزش به یک سطح - یک بدنه و 4 چرخ احتیاج داریم .. آنها را مطابق سلیقه خود توسط اشکال سه بعدی استاندارد یا دو بعدی ایجاد کنید 3> از مسیر Animation - > reactor - > rigid body یک جسم ماده سخت ساخته و در پانل مدیفایر تمام اجسام موجود در صحنه را زیر مجموعه این شی قرار دهید 4> از مسیر Animation - > reactor - > Toy car جسم خودرو را انتخاب و در صحنه کلیک کنید تا ساخته شود 5> در پانل مدیفایر روی دکمه Chassis کلیک کرده و بدنه خودرو را انتخاب کنید - روی دکمه Add کلیک کنید و 4 چرخ را انتخاب کنید .. به این شکل رآکتور ارتباط بین چرخها و بدنه را برقرار میکند 6> تنظیمات قدرت موتور و سیستم تعلیق را به دلخواه و بسته به شرایط حرکت و سختی مسیر انجام دهید توجه کنید : پس از تنظیم قدرت موتور و سرعت .. یک فلش کوچک به آیکون Toy car افزوده میشود که خوردرو تنها در جهت این فلش حرکت میکند 7> از مسیر Animation - > reactor - > open propertty editor پنجره مخصوص تنظیمات وزن - اصطکاک - الاستیکی و تعیین نوع تماس اشیا با هم را باز کرده و تنظیمات را انجام دهید برای چرخ ها برای بدنه برای سطح ( سطح احتیاجی به وزن ندارد ) 8> پس از طی کردن مراحل بالا از مسیر Animation - > reactor - > Preview animation می توانید پیش نمایش انیمیشن خود را دیده و اشکالات را پیدا کنید 9> پس از طی کردن مراحل بالا و نهایی شدن کار .. وقت خروجی گرفتن از رآکتور فرا رسیده .. ابتدا به پانل Utilities رفته و دکمه Reactor را کلیک کنید و در برگه Preview & animation زمان پایان انیمیشن را تنظیم کنید ( زمان را زیاد در نظر بگیرید .. در موقع رندر میتوانید تعیین کنید که تا چه فریمی رندر شود ) 10> سپس زمان Timeline را با توجه به آموزه های تاپیک اصول متحرک سازی در مکس همانند زمان پایان انیمیشن در پنجره رآکتور تنظیم کنید 11> از مسیر Animation - > reactor - > Create animation کلیدهای متحرک سازی را بسازید این پیام را تایید کنید توجه کنید : در موقع پیش نمایش یا ساخت کلیدها .. ممکن است اخطارهایی دریافت کنید که منبع این اخطارها تماس اجسام با هم یا تنظیمات مقایر با قوانین فیزیک می باشد . توجه کنید : آموزش چگونگی رندر در مکس را میتوانید در تاپیک اصول رندر صحنه مشاهده نمایید توجه کنید : در ساخت مسیر خلاقیت بخرج دهید .. مسیرهای پر از موانع جذابترند . . موفق باشید 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده