رفتن به مطلب

تصویری از صخره های جنوبی آسمان


ارسال های توصیه شده

گزارش علمی تصویری / تصویری از صخره های جنوبی آسمان/ چهره واقعی سحابی مرداب را ببینید تصور بیشتر انسانها از فضای خارج از زمین محیطی لایتناهی و تهی است اما در صورتی که در زمان مناسب نقطه ای مناسب را نگاه کنید می توانید ابرهای باشکوه و درخشانی را مشابه ابرهای صخره مانند سحابی مرداب در فضا مشاهده کنید. به گزارش خبرگزاری مهر، سحابی مرداب در صورت فلکی کماندار که به M8 نیز شهرت دارد یکی از این نقاط با شکوه آسمان است. این منطقه در فاصله پنج هزار سال نوری از زمین قرار داشته و با نام صخره جنوبی نیز شناخته می شود زیرا در میان ابرهای درخشان و متراکم گاز و غبار می توان توده هایی صخره مانند را مشاهده کرد.

این تصویر که با استفاده از تلسکوپ جمینی در شیلی ثبت شده زوایایی از این سحابی را منتشر کرده است که چشم انسان در حالت عادی قادر به دیدن آنها نیست. در صورتی که با استفاده از یک تلسکوپ نسبتا خوب غیر حرفه ای به این نقطه از آسمان نگاه کنید تنها توده ای درخشان به رنگ صورتی خواهید دید.

 

 

643954_orig.jpg

اما این تصویر با استفاده از *****های نوری متعدد به ثبت رسیده که به پرتوهای هیدروژن، سولفور و فروسرخ که به ترتیب رنگهای قرمز، سبز و آبی را در تصویر به وجود آورده اند، حساس هستند.

بر اساس گزارش ان بی سی، اخترشناسان با هدف بررسی ارتباط تکاملی میان ستاره های نوزاد و امواج انفجاری و اجرام هربیگ-هارو، مناطق شبه سحابی که در هنگام فوران گازها از برخورد میان ستاره های جوان و ابرهای گازی و غباری خلق می شوند، اطلاعات مربوط به این سحابی را جمع آوری کردند. در حدود ده ها نمونه از این اجرام در ابعاد مختلف در این تصویر دیده می شوند، اما برای تحسین زیبایی و شکوه این صحنه زیبا حتما نیازی به دانستن رویدادهای تکاملی داخلی و خارجی ستاره ای ندارید!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...