رفتن به مطلب

انواع شکر


محمــد

ارسال های توصیه شده

انواع شکر

شكر تصفيه شده REFINED SUGAR: اين نوع شكر، شكري است كه از مراحل سانتريفوژ و تصفيه مي‌گذرد و در حقيقت همان شكر خالص و سفيد متبلور معمولي است كه مورد تقاضاي عموم مي‌باشد. از نظر اندازه دانه‌هاي آن به شكر درشت، خيلي درشت، معمولي و نرم و خيلي نرم تقسيم‌بندي مي‌گردد.

 

شكر دوبار تصفيه شده DOUBLE REFINED SUGAR: اين نوع شكر، شكري است كه در اثر گذشتن از مراحل تصفيه اضافي، كاملاً خالص مي‌گردد. اين محصول را اكثراً براي مصارف محدود و دارويي توليد مي‌كنند.

شكر خام RAW SUGAR: اين نوع شكر، شكري است كه هنوز قابل مصرف نشده و قشري از ملاس و رطوبت دانه‌هاي اين نوع شكر را پوشانده است به عبارت ديگر قبل از تصفيه و سفيد شدن شكر، اصطلاح شكر خام براي آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد و كشورهاي صادر كننده اكثراً شكر را بصورت خام صادر مي‌كنند.

 

شكر متبلور تصفيه نشده UNREFINED CRYSTAL SUGAR:اين نوع شكر، به شكري اطلاق مي‌گردد كه بصورت خام از دستگاه‌هاي گريز از مركز يا سانتريفوژ گذشته و مقداري از مواد مايع آن جدا گشته، بطوري كه مواد اضافي آن حدود 20 درصد باشد. شكر زرد و شكر سرخ از اين رديف شكرها مي‌باشند.

شكر سانتريفوژ شده CENTRIFUGAL SUGAR:اين نوع شكر در واقع همان شكر متبلور يا كريستاليزه شده مي‌باشد كه مي‌تواند خام يا تصفيه شده (سفيد) باشد كه از دستگاه سانتريفوژ گذشته باشد.

شربت سانتريفوژ نشده NON CENTRIFUGAL: به مجموع شربت، شكر و ملاس قبل از مرحله كريستاليزه شدن، شكر غيره سانتريفوژ مي‌گويند. اين نوع شكر در بعضي از مناطق عقب افتاده نيشكر خيز هنوز توليد و به مصرف مي‌رسد.

شكر مايع LIQUID SUGAR: شكر مايع، محلول شكري است كه غلظت آن نزديك به هشتاد درصد باشد. قندهاي اين مايع را معمولاً قندهاي 6 كربنه (اينورت) كه قابليت كريستاليزه شدن را ندارند نظير گلوكز، فروكتوز و غيره تشكيل مي‌‌دهند. اين محصول بيشتر در صنايع غذايي و نوشابه‌سازي به مصرف مي‌رسد.

قند (LUMP SUGAR): قند شكر فشرده است كه به صورت حبه يا كلوخه (كله) بوسيله كارخانه‌هاي قند يا شكر مستقيماً توليد مي‌شود و يا شكر توليدي را بعداً بصورت قند درمي‌آورند.

 

ملاس MOLASSES: محصولي است كه پس از گرفتن كريستال شكر از عصاره نيشكر و چغندر بصورت شيره غليظ قهوه‌‌اي رنگ باقي مي‌‌ماند. ملاس حاوي 50 درصد شكر مي‌‌باشد و لذا كارخانه‌هايي كه داراي دستگاه‌هاي قندگيري از ملاس مي‌باشند، توان استخراج حداقل 35 درصد از اين شكر را دارا مي‌باشند. لازم به ذكر است كه شكر موجود در ملاس با روش‌هاي متعارف استخراج شكر از نيشكر يا چغندر، قابل استخراج نمي‌‌باشد.

 

شكر كارامليزه CARAMELISED SUGAR: شكر در حرارت بالا (حدود 220 درجه) و در غياب رطوبت، كارامله مي‌گردد. بنابراين در صنعت شكلات سازي، تركيب شكر سفيد و شكر كارامل شده و اسانس را كه داراي مصارف خاص در صنعت شكلات سازي و غيره مي‌باشد، شكر كارامليزه مي‌نامند.

 

شكر پودري Powder Suga: شكر پودري در حقيقت همان شكر معمولي است كه به منظور كاهش اندازه دانه‌بندي آن با استفاده از آسياب به شكل پودر مبدل مي‌گردد. مورد استفاده شكر پودري در محصولات غذايي مانند بيسكويت‌ها، كيكها، شيريني‌جات و غيره مي‌باشد كه بدين ترتيب ازحس شدن دانه‌هاي شكر زير دندان جلوگيري بعمل مي‌‌آيد.

 

شركت بازرگاني توسعه نيشكر و صنايع جانبيhttp://www.iran-sugar.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...