nazfar 8746 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اردیبهشت، ۱۳۹۰ فرآیند پیاده سازی كانبان و سنكرون در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو امروزه سازمانهای صنعتی می كوشند تا با افزایش بهره وری، حذف هرگونه اتلاف، افزایش كیفیت محصولات تولیدی، كاهش قیمت تمام شده و تحویل به موقع تقاضای مشتریان، ضمن ادامه بقای خود و نفوذ در بازار جهانی، به برتری اقتصادی دست یابند. و این مهم تنها از طریق حركت به سمت تولید ناب (Lean Manufacturing) میسر می گردد. این مقاله توضیحاتی در خصوص تولید ناب، مراحل اجرا و دستاوردهای آن در گروه صنعتی ایران خودرو را مورد بررسی قرار می دهد. تولید ناب (Lean Manufacturing)، از این رو ناب نامیده می شود كه در مقایسه با تولید انبوه، هر چیز را به میزان كمتر مورد استفاده قرار می دهد. این شیوه تولید نیروی انسانی موجود در كارخانه، فضای لازم برای تولید، سرمایه ای كه صرف ابزار آلات می شود، نیروی مهندسی لازم برای به وجود آوردن محصول جدید و زمان مورد نیاز برای ساخت محصول جدید را به نصف تقلیل می دهد. و همچنین در تولید ناب، موجودی (Inventory) مورد نیاز به كمتر از نصف رسیده و عیب ها بسیار كمتر می شود و محصولات با تنوع فزاینده تولید می شوند. گردآوری: سید عبدالرضا عظیمی ، شركت ساپكو، امور لجستیك سازندگان، واحد مهندسی لجستیك منبع: betsa.ir برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده