Yekta.M 15459 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اردیبهشت، ۱۳۹۰ ***سلام به دوستان حقوقی انجمن*** این تاپیک رو ایجاد کردم که اگر اطلاعاتی راجع به نحوه و زمان برگزاری آزمونهای حقوقی دارید،از جمله سردفتری ، وکالت ، مشاوره حقوقی و .... و هر آزمون دیگه ای که ممکنه برای دوستای حقوقیتون مثمر ثمر باشه رو بذارید... همچنین میتونید منابع این آزمونها رو هم تو این تاپیک به اشتراک بذارید از همه دوستانی که همکاری میکنن صمیمانه تشکر میکنم:icon_gol: 3 لینک به دیدگاه
Yekta.M 15459 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اردیبهشت، ۱۳۹۰ قابل توجه داوطلبان شرکت در آزمون انتخاب سردفتری ازدواج بدین وسیله به اطلاع می رساند فعلا" ثبت نام و آزمون سردفتری ازدواج تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد. بدیهی است به محض فراهم گردیدن مقدمات امر ، مراتب ازطریق سایت اینترنتی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به نشانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و سایت اینترنتی سازمان معین ایران به نشانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اطلاع رسانی خواهدشد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 3 لینک به دیدگاه
Yekta.M 15459 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اردیبهشت، ۱۳۹۰ شرايط آزمون سردفتري اسناد رسمي نحوه انتخاب سردفتر اسناد رسمي: با توجه به نيازمنديهاي هر محل، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با توجه به شرايط مقرر در قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 1354 اقدام به پذيرش سردفتر اسناد رسمي مينمايد. نكات مهم آزمون سردفتري اسناد رسمي: علاوه بر شرايط عمومي كه در زمان اعلام آگهي ثبت نام از طرف ثبت اسناد و املاك كشور مشخص ميشود، طبق ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 25/4/1354 اشخاص زير را ميتوان به سردفتري دفترخانه اسناد رسمي تعيين نمود: 1) اشخاصي كه داراي ليسانس حقوق در رشته قضايي يا منقول از دانشكده الهيات باشند. 2) كساني كه داراي دو سال سابقه خدمت قضايي يا وكالت پايه يك دادگستري باشند. 3) ساير كارشناسيها به شرط داشتن سه سال سابقه دفترياري 4) اشخاصي كه از مراجع مسلم، داراي تصديق اجتهاد طبق آييننامهاي كه به تصويب وزارت دادگستري ميرسد باشند. 5) دفترياراني كه داراي گواهي قبولي امتحان مخصوص سردفتري و دفترياري موضوع شق سوم ماده 10 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 1316 باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفترياري 6) دفترياراني كه داراي ديپلم كامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفترياري اول. 7) دفترياران اول كه در تاريخ تصويب اين قانون شاغل بوده و 15 سال سابقه دفترياري اول اعم از تناوب و يا مستمر داشته باشند. 8) سن سردفتران اسناد رسمي در بدو اشتغال نبايد از 24 سال كمتر و از 50 سال بيشتر باشد. نكات مهم: 1- اداره كل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مرجع تشخيص و احراز شرايط مذكور ميباشد. 2- در مورد ضرايب، لازم به ذكر است كه تعيين ضرايب به عهده سازمان ثبت اسناد و املاك است ولي دروس حقوق ثبت، آييننامه و مقررات ثبتي، ادبيات فارسي و عربي تعيين كننده ميباشد. 3- آزمون سردفتري اسناد رسمي هر سال برگزار ميگردد و زمان آن اغلب زمستان ميباشد. 4- آزمون بصورت تستي و چهارگزينهاي ميباشد و پذيرفته شدگان آزمون پس از طي مراحل گزينش، كارآموزي و اختبار به موجب ابلاغ رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به مقام سردفتري اسناد رسمي منصوب ميگردند. 5- كلاسهاي حضوري آمادگي آزمون سردفتري جهاددانشگاهي دانشگاه تهران با همكاري اساتيد مجرب در دو ترم بهار و تابستان هر سال برگزار ميگردد كه طول مدت هر دوره 5/2 ماه ميباشد ضمناً جهاددانشگاهي فقط دروس تخصصي را آموزش ميدهد. 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده