رفتن به مطلب

آغاز هم‌كد كردن شهرستان‌هاي استان تهران از روز 21 ارديبهشت‌ماه


ارسال های توصیه شده

به گفته مدير روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران از روز 21 ارديبهشت‌ماه هم‌كد كردن شهرستان‌هاي استان تهران با تهران آغاز مي‌شود.

محمد خجسته‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين مطلب اظهار كرد: هم‌كد كردن شهرستان‌هاي استان تهران با تهران از روز 21 ارديبهشت‌ماه آغاز شده و تا روز 22 ارديبهشت‌ماه به اتمام مي‌رسد و در واقع شهرها و بخش‌هاي مختلف استان تهران با شهر تهران هم‌كد مي‌شوند.

وي در پاسخ به اين سوال كه خسارت ناشي از اين موضوع كه متوجه مخابرات مي‌شود به چه صورتي خواهد بود؟ گفت: قرار شد كه موضوع درآمد و تاثير هم‌كد شدن در درآمد مخابرات در محاسبات مابين شركت مخابرات ايران و سازمان تنظيم مقررات بررسي و محاسبه شود و در حساب‌هاي في مابين منظور شود.

به گزارش ايسنا موضوع هم‌كد كردن شهرستان‌هاي استان تهران با تهران توسط يكي از نمايندگان مجلس مطرح شده و از وزارت ارتباطات خواسته شده بود تا زمينه اين هم كدي را فراهم كند و عنوان شده بود با وجودي كه اين وزارتخانه زيرساخت‌هاي فني و مخابراتي هم كد شدن شهرستان‌هاي استان تهران با شهر تهران را فراهم كرده است ولي شهرستان‌ها و حتي بخش‌هاي شهرستان‌هاي استان تهران هم‌چنان كدهاي متفاوتي دارند.

همچنين پيش از اين عنوان شده بود كه اين وضعيت، تماس‌گيري را دچار مشكل كرده و شهروندان استان براي مكالمه براي كدهاي مستقل مجبور به پرداخت هزينه مستقل هستند.

در اين رابطه صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - گفته بود: اگر مجلس مي‌خواهد در اين زمينه وارد شود، مي‌تواند با توجه به اختياراتي كه دارد در اين بخش با عادلانه كردن نرخ تعرفه‌ها اين تبعيض چند ساله را اصلاح كند و تعرفه شهري و بين شهري را يكسان كند.

وي اظهار كرده بود: عادلانه كردن تعرفه‌ها اين است كه كدها را طوري تغيير دهيم كه با افزايش تعرفه داخل شهري و حذف كد بين شهري در داخل استان همه تعرفه‌ها عادلانه شود.

مدير عامل شركت مخابرات ايران در ادامه با اشاره به ماده 90 قانون اصل 44 گفته بود: ‌در اين ماده مجلس تصويب كرده كه اگر به هر دليلي بخش خصوصي با كاهش درآمد مواجه شود، بايد اين كاهش جبران شود.

اما چندي پيش رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات - درباره حذف كدهاي بين‌شهري و با بيان اينكه موضوع حذف كدهاي بين‌شهري به دليل هزينه‌دار بودن بحث مفصلي است، گفته بود: به دليل هزينه‌دار بودن حذف كدهاي بين‌شهري، اگر اين اقدام موجب ضرر و كاهش درآمد اپراتورها شود،‌ بايد براساس قانون اصل 44 اين ضرر را دولت تامين كند.

وي افزود: اين طرح هم اكنون در حال بررسي است تا مشخص شود از چه راه‌هايي مي‌توان اين ضرر را جبران كرد و بايد گفت حذف كدهاي بين‌شهري قطعاً در برنامه‌هاي آتي ما قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...