رفتن به مطلب

بهترین زن و کار گزار خدا


afa

ارسال های توصیه شده

برای اینکه از کارگزاران خدا باشید به توصیه های این مقاله عمل کنید:

 

با کلام شیرین استقبال و بدرقه کردن

 

اولین قدم این است وقتی شوهرتان سر کار می رود باکلمات نیرو بخش بدرقه کنید، موقع باز گشت به خانه، با چهره ای باز و کلمات محبت آمیز، خستگی روز او را از چهره اش بزدایید، و مهم تر از همه آن که خدا به شما اجر شهید خواهد داد.

مردى به محضر پیغمبر (ص) آمد و گفت: یا رسول اللَّه! همسرى دارم كه چون به خانه میروم به پیشبازم مى‏آید و وقتى بیرون می روم بدرقه‏ام مى‏نماید، و اگر مرا غصه‏دار بیند؛ مى‏گوید: غم مخور، كه اگر غم روزى مى‏خورى؛ خداوند آن را به عهده گرفته است. و اگر براى آخرت غم دارى و فكر می كنى خداوند بر فكر و غم تو بیفزاید، پیغمبر (ص)، فرمود: او را بشارت بهشت ده، و به وى بگو كه خداوند عٌمالى دارد كه این زن یكى از آنهاست، و نصف اجر شهیدى را دارد ( وسائل‏الشیعة ج : 20 ص : 33)

 

خانم مارابل مورگان برای اسقبال از شوهر این گونه می گوید: فعالیت های روزانه خود را طوری ترتیب دهید که هنگامی که شوهرتان در آستانه در خانه ظاهر می شود، کاملاً آماده استقبال از او باشید. یک روان شناس به من می‌گفت «اگر زنها از شوهرانشان هنگام ورود به خانه استقبال گرمی بکنند، شمار زیادی از مردان خود را گرفتار مشغله زیاد با سایر زنها نخواهند کرد (زن کامل،ص 119).

دکتر دیوید گی پاورز مشاور ومتخصص آموزش فن فروشندگی خطاب به زنها می گوید اگر می خواهید شوهرانتان در آمدی سر شار داشته باشند و سخنگوی و فروشنده های زبردست از آب در آیند، هر روز صبح قبل از آن که از خانه خارج شود آنها را با کلماتی نشاط انگیز تهییج وتشویق کنید هر کدام از شما باید به شوهرش وانمود کند که همان مرد لایقی است که می خواهید باشد. مثلاً به او بگویید : «چقدر امروز چهره ات نشان دهنده ی متانت است، به نظر من امروز جذابتر شده ای! چه سلیقه ی خوبی در پوشیدن لباس به کار برده ای. در موقع خارج شدن شوهرتان از خانه حق ندارید خطایی را که شب گذشته در فلان مهمانی مرتکب شده به رخش بکشید وموضوع را به او یاد آوری کنید، شما در این موقع باید خوبی های اورا در نظرش تقویت نمایید (آیین همسرداری ، دوروتی کارنگی ،ص61).

هر انسانی خطا واشتباه می کند ، اگر طرف مقابل که نسبت به او اشتباه کرده است ، عذر را بپذیرد ، این فرد در مقابل او احساس شرمندگی کرده و محبتش نسبت به او در قلبش بیشتر می شود

 

 

تشکر وسپاس گزاری از شوهر

 

قدم دوم جذب شوهرتان آن است که در مقابل خدمات او، تشکر کنید. امام صادق (ع)، سپاسگزاری از خدمات شوهر را صفت بهترین زنان می داند

وَ عَنِ الصَّادِقِ (ع): أَنَّهُ قَالَ خَیْرُ نِسَائِكُمْ الَّتِی إِنْ أُعْطِیَتْ شَكَرَتْ وَ إِنْ مُنِعَتْ رَضِیَت

امام صادق (ع) فرمودند : بهترین زنان شما زنی است که وقتی به او عطا می شود، تشکر می کند، زمانی که از او منع می شود به این حالت راضی می باشد ( مستدرك‏الوسائل ج 14 ص ،161)

قالَ رسولُ الله (ص) : لا یَنظُرُ اللهُ إِلی امرَأََةِلا تَشکُرُلِزَوجَها وَهِیَ لاتَستَغنِیَ عَنهُ

خدا به زنی که از شوهرش تشکر نمی کند در حالی که از او بی نیاز نیست، نگاه رحمت ندارد(احادیث زناشویی،ص68).

ممکن است شوهر شما هم در لاک خود فرورفته باشد. او نیاز دارد که شما خوبی های او را پیدا کنید، او را تشویق کنید؛ به او بگویید «تو قادر هستی بهترین کار ممکن را انجام دهی، من مطمئن هستم که از عهده آن بر می خواهی آمد» و خواهید دید که شوهرتان آن کار را با موفقیت انجام خواهد داد(مارابل مورگان، زن کامل ،ص136).

علی (ع): مَن تَلِن حاشِیَتَهُ یَستَدَمَّ مِن فوقَهُ المَحبَّةَ

هر كه با اطرافیان خوش‏خوئى و نرمى كند محبّت از بالاى سرش (از جانب خدا) بر وى دائما می بارد.

 

عذر خواهی کردن و قبول عذر

 

هر انسانی خطا و اشتباه می کند ، اگر طرف مقابل که نسبت به او اشتباه کرده است، عذر او را بپذیرد، این فرد در مقابل او احساس شرمندگی کرده و محبتش نسبت به او در قلبش بیشتر می شود. از این رو پیامبر (ص) از صفات زنان بهشتی عذر پذیر بودن نسبت به همسر خودشان می داند. پیامبر (ص) فرمودند : مى‏خواهید شما را از زنانى كه اهل بهشتند خبر دهم؟ زن وفادارى كه فرزند زیاد آورد و زود آشتى كند و همین كه بدى كرد گوید این دست من در دست توست چشم بر هم نمى‏گذارم تا از من راضى شوى( شیروانی ،1386،ص75 ح460) . وایشان صفت زنان بد را عذر پذیر نبودن می داند .

741756812157397411127249155295427226.jpg

پیامبر(ص) فرمودند: آیا شما را از بدترین زنان خبر ندهم؟ اصحاب گفتند: بفرمایید، پیامبر (ص) فرمودند: ...... آن زنی که عذر نمی پذیرد و اشتباه شوهرش را نمی بخشد ( مستدرك‏الوسائل ج 14، ص 167).

فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا حَوْلَاءُ أَكْثَرُ النَّارِ مِنْ حَطَبِ سَعِیرِ النِّسَاءِ فَقَالَتِ الْحَوْلَاءُ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ كَیْفَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهَا إِذَا غَضِبَتْ عَلَى زَوْجِهَا سَاعَةً تَقُولُ مَا رَأَیْتُ مِنْكَ خَیْراً قَطُّ

پیامبر (ص) فرمودند: یا حَولا اکثر هیزم جهنم زنان هستند؛ حَولا پرسید یا رسول الله این چگونه می شود؟ (یک زن هیزم جهنم می شود) پیامبر (ص) فرموند: وقتی که یک زن بر شوهرش عصبانی می شود واز روی عصبانیت به اومی گوید: من از تو هیچ خیری ندیده ام ( مستدرك‏الوسائل ج 14، ص 167).

 

در خاتمه به سفارشات زیر عمل نمایید ،تا یک زندگی شاد داشته باشید

1ـ شنونده ی خوبی باشید .

2ـ او را نصیحت نکنید .

3ـ از شوهرتان خرده گیری نکنید و تحقیرش ننمایید.

4ـ چارچوب فکری وذهنی شوهر خود را بشناسید.

5ـ نسبت به حالات روحی شوهرتان حساس باشید

6 ـ به علایق اوعلاقه مند باشید .(زن کامل ،صص 137ـ131)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...