رفتن به مطلب

روش جدید براي رشد مجدد بافت ها


ارسال های توصیه شده

دانشمندان دانشگاه ميشيگان براي اولين بار موفق به ساخت پليمرهاي ستاره‌يي شكل قابل تجزيه شده‌اند كه مي‌تواند خود را به صورت نانوالياف كروي توخالي شكل داده و با وجود تجزيه در زمان تزريق به داخل سلول‌هاي زخم، سلول‌هاي داخل آن زنده مانده و بافت جديدي را شكل مي‌دهند.

 

Multimedia_pics_1390_1_Science_3911303490034.jpeg

 

به گفته اين محققان، توليد اين نانوالياف كروي به عنوان حامل سلولي كه محيط رشد سلول را شبيه‌سازي مي‌كند، پيشرفتي قابل توجه در ترميم بافت محسوب مي‌شود.

 

 

 

ترميم بافت كار بسيار سختي بوده و موفقيت در آن به دليل كمبود بافت اهدايي بسيار محدود است. اين فرآيند براي افرادي كه دچار جراحات غضروفي كه هنوز براي آن درمان قطعي وجود ندارد بسيار اميدواركننده است.

 

 

 

اين امر همچنين مي‌تواند راهي ديگر براي روش ACI باشد كه در آن سلول‌هاي خود فرد مبتلا به جراحات غضروفي به وي تزريق مي‌شود.

 

 

 

كيفيت ترميم بافتي در روش ACI زياد خوب نيست چراكه سلول‌ها به صورت بي‌قاعده تزريق شده و با حاملي كه محيط طبيعي سلولها را شبيه‌سازي مي‌كند، پشتيباني نمي‌شود.

 

 

 

براي ترميم نقايص پيچيده يا شكل‌هاي عجيب بافت، يك حامل سلولي قابل تزريق براي دستيابي به شكل دقيق و براي به حداقل رساندن عمل جراحي، مطلوب به شمار مي‌رود.

 

 

 

در اين فرآيند، نانوالياف كروي توخالي با سلول‌ها تركيب شده و سپس به داخل جراحت تزريق مي‌شوند. هنگامي كه نانوالياف كروي كه كمي بزرگتر از سلول داخل آن است در محل زخم تحليل مي‌رود، سلول‌هاي درون آنها به دليل محيط آماده شده در اين كره‌هاي نانواليافي آغاز به رشد خوبي را سپري كرده‌اند.

 

 

 

اين محققان اظهار كردند كه در زمان آزمايش اين فرآيند، گروه ترميمي نانوالياف سه تا چهار برابر بافت بيشتر نسبت به روش‌هاي مرسوم ديگر پرورش دادند.

 

 

 

اين دانشمندان در گام بعدي خود قصد دارند تا عملكرد اين حامل سلولي را در حيوانات بزرگتر و حتي در انسان نيز براي ترميم غضروف و ساير گونه‌هاي بافتي امتحان كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...