رفتن به مطلب

تصویر آینه یکی از قدرتمندترین تلسکوپهای جهان


ارسال های توصیه شده

تصویر آینه یکی از قدرتمندترین تلسکوپهای جهان/ انتقال آینه‌ها به پایگاه‌فضایی دیدن آن سوی جهان هستی نیازمند دو آینه بی نظیر است که با همکاری با هم به عمق فضا و زمان نفوذ کرده و چهره ای جدید از جهان هستی را به نمایش بگذارند، آینه هایی که مهندسان مرکز فضایی گودارد به تازگی یکی از هر نوع از آنها را دریافت کرده اند. به گزارش خبرگزاری مهر، آینه های نوع اول و دوم تلسکوپ جیمز وب به تازگی وارد این پایگاه فضایی شده تحت آزمایشهای پی در پی قرار گرفته اند و زمانی که این دو آینه در کنار یکدیگر در تلسکوپ جیمزوب آرام بگیرند، می توانند چشم اخترشناسان را به فراسوی آنچه تا کنون از جهان دیده شده است، بگشایند.

به گفته مهندسان در مرکز فضایی گودارد آینه نوع اول سال آینده به منظور کنترل تنظیمات نوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در ادامه هر دو نوع آینه بر روی تلسکوپ مسیریابی نصب می شوند تا ترکیب نهایی تلسکوپی که قرار است به فضا پرتاب شود، مورد آزمایش دقیق قرار گیرد.

 

 

638188_orig.jpg

بخشی از آینه نوع اول تلسکوپ جیمز وب

آینه نوع اول از 18 آینه 6 ضلعی تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر چیده شده و آینه بزرگ و یکپارچه 6 ضلعی را به وجود می آورند، این آینه بر روی لایه محافظ خورشیدی تلسکوپ جیمز وب نصب خواهد شد. این آینه 6.5 متری ابزاری است که از آن برای محاسبه نور تابیده شده از کهکشانهای دورافتاده استفاده خواهد شد. هر یک از آینه ها از بریلیوم، نوعی فلز سبک وزن و قدرتمند ساخته شده اند و وزن کلی هر یک از آنها 20 کیلوگرم است.

638187_orig.jpg

سکوی قرار گیری آینه نوع دوم در انتظار ورود آینه

دلیل 6 ضلعی بودن این آینه ها بالا رفتن قابلیت کنار هم قرار گرفتن آینه ها است، برای مثال زمانی که آینه نوع اول وب بر روی ستارهای دورافتاده متمرکز می شود، تصویر آن بر روی 18 قطعه آینه ای تابیده می شود و در نهایت چرخش جداگانه هریک از این آینه ها به سوی موضوع تصویری واحد با وضوح تصویری بالا را ارائه خواهد کرد.

آینه نوع دوم نور تابیده شده از آینه نوع اول را به ابزارهای پردازشی تلسکوپ وب هدایت خواهد کرد. این آینه به بازوهایی متصل است که آینه را در برابر 18 قطعه آینه نوع اول قرار می دهد. این آینه نیز پس از طی کردن مراحل پاکسازی و روکش کردن، برای نصب در تلسکوپ آماده خواهد شد. این آینه ها پس از نصب بر روی تلسکوپ تحت آزمایش ارتعاش و صوت قرار خواهند گرفت.

638186_orig.jpg

طرحی از تلسکوپ جیمز وب پس از تکمیل شدن

بر اساس گزارش ناسا، تلسکوپ فضایی جیمز وب، جانشین تلسکوپ مشهور هابل و از نوع تلسکوپهای نسل جدید در جهان است، می توان این تلسکوپ را به عنوان یکی از قدرتمند ترین تلسکوپهای فضایی که تا به حال ساخته شده معرفی کرد که قادر است دورافتاده ترین اجرام را در جهان هستی رصد کرده و تصاویری از اولین کهکشانهایی که در جهان متولد شده اند را به ثبت برساند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...