رفتن به مطلب

نه شگرد براي بالا بردن اعتماد به نفس


ارسال های توصیه شده

نه شگرد براي بالا بردن اعتماد به نفس... :w139:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اعتماد به نفس، ذاتي نيست. قدري عزت نفس، تجربه و دل و جرات سبب مي‌شود تا آسان‌تر خود را تأييد كنيد.

 

براي آنكه موفق شويد با ديگران روبه‌رو شويد توصيه‌هايي را در اختيارتان قرار مي‌دهيم.

در آرزوي آن هستيد تا اعتماد به نفس‌تان را افزايش دهيد و در نهايت با دنيا روبه‌رو شويد؟ توصيه‌هاي زير مي‌توانند به شما كمك كنند.

1- از نگاه‌ها فرار نكنيد.

به محض آنكه فردي بدون واهمه به شما نگاه مي‌كند، به زمين چشم مي‌دوزيد و سرتان را

بر مي‌گردانيد. دست از اين كار برداريد و از نگاه ديگران فرار نكنيد! ارتباط صرفا از طريق گفت‌وگو انجام نمي‌گيرد! قيافه و حالت‌هاي شما و مخاطب‌تان مهم هستند. البته در اين زمينه زياده روي نكنيد و يك ريز به طرف مقابل‌تان خيره نشويد.

2- ترس‌تان را مهار كنيد.

در رويارويي با شرايط جديد دچار ترس و يا حتي وحشت مي‌شويد. همه انرژي و افكارتان را صرف مخفي كردن عصبي بودن‌تان نكنيد. در عوض سعي كنيد حالت عصبي‌تان را به شكل عمل در آوريد يعني با طرف مقابل صحبت كنيد، و يا به سمتش برويد.

3- ارتباط برقرار كنيد.

مطمئنا آغاز گفت‌وگو با يك غريبه و يا حتي با يكي از همسايگان ساختمان به‌نظرتان مشكل مي‌آيد. به‌خودتان بگوييد همه افراد زماني‌كه بايد سر صحبت را با فرد ديگري باز كنند عصبي هستند. به جاي آنكه مدام به‌دنبال دوري از افراد باشيد، خودتان را مجبور كنيد تا با آنان ارتباط برقرار كنيد. اين عمل به شما اطمينان خاطر مي‌بخشد و اين امكان را فراهم مي‌سازد تا بهترين روش‌ها را براي برقراري ارتباط پيدا كنيد.

4- دل به دريا بزنيد.

دل به دريا بزنيد! در كشف محيط‌هاي جديد و كسب تجربيات جديد درنگ نكنيد. رفته رفته قادر خواهيد بود خودتان را به سرعت با موقعيت‌هاي جديد وفق دهيد.

5- تقليد نكنيد!

مطمئنا گاهي اوقات تقليد كردن از فردي كه همواره از خودش مطمئن است، مفيد است. با اين‌حال، اين تقليد حد و حدودي دارد. هر فرد بنا به شخصيت و استيل خاص خودش اعتماد به نفس‌اش را نشان مي‌دهد. از اين‌رو شما نمي‌توانيد از روي رفتار ديگران تقليد كنيد. به سبك خودتان عمل كنيد.

6- خودتان را تأييد كنيد!

محكم صحبت كردن الزاما نشانه اعتماد به نفس نيست، اما اين عمل به شما كمك مي‌كند تا خودتان را تأييد كنيد و مطمئنا مؤثرتر از آن است كه دست‌تان را جلوي دهانتان بگيريد و چيزي را زمزمه كنيد. همچنين هنگام صحبت كردن به چشمان مخاطب‌تان نگاه كنيد و مستقيما طرف مقابل‌تان را مخاطب قرار دهيد.

7- اهداف غيرواقعي را انتخاب نكنيد.

آيا عدم‌اعتماد به نفس شما ناشي از آن است كه مدام احساس مي‌كنيد كه شكست مي‌خوريد؟ دست از تعيين اهداف دست نيافتني برداريد! يكي از كليدهاي اعتماد به نفس واقع بيني است. شما بايد قابليت‌ها و به‌خصوص محدوديت‌هايتان را بشناسيد! هدف‌تان را به مراحل كوچك مياني تقسيم كنيد. پشت سر گذاشتن اين مراحل كوچك به شما كمك خواهد كرد به اهداف‌تان جامه عمل بپوشانيد، به شرط آنكه محدوديت‌ها را رعايت كنيد.

8- پيشرفت كنيد!

همواره براي دوري از شكست‌ها بايد خطاها و اشتباها‌ت‌تان را بشناسيد. و به‌گونه‌اي دقيق اشتبا‌هات گذشته را در زمينه كاري و يا در زندگي شخصي ارزيابي كنيد. و با اجتناب از تكرار خطاهاي گذشته، در جهت اصلاح و بهبود پيشرفت مي‌كنيد.

9- ورزش كنيد!

يك كلوب ورزشي نزديك منزل‌تان انتخاب كنيد. و بنا به سطحي كه هستيد (مبتدي، پيشرفته و ...)ثبت نام كنيد و سعي كنيد با افرادي كه با شما در يك سطح قرار دارند روبه‌رو شويد. خواهيد ديد پيروزي‌هايي كه كسب مي‌كنيد به‌طور قطعي در مورد قابليت‌هايتان به شما اطمينان خاطر مي‌بخشند. با توجه به اينكه در مدت كوتاهي، خودتان از پيشرفت‌هايي كه داشته‌ايد متعجب خواهيد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...