رفتن به مطلب
MOJTABA 77

تمرینات ورزشی منظم

پست های پیشنهاد شده

انجام تمرینات ورزشی منظم و مداوم

 

انجام تمرینات ورزشی منظم و مداوم در مدت 3 الی 6 ماه می‌تواند استقامت و انعطاف‌پذیری را در بدن افزایش داده و قدرت جذب اکسیژن مورد نیاز را 10 تا 30 درصد افزایش دهد.

با تحرک جسمانی کافی و ورزش، می‌توان سلامت خود را حفظ و ارتقا داد اما باید توجه کنیم که هر تحرکی، ورزش نیست. لذا فعالیت‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد تنفس و جذب بیشتر اکسیژن می شود تحرک محسوب می‌شود که علاوه بر حفظ سلامتی جسمانی، روانی و اجتماعی موجب پیشگیری از بیماریهای قلبی ـ عروقی، دیابت، چاقی، پوکی استخوان و کمردرد می‌شود.

همچنین با انجام تمرینات ورزشی، ماهیچه‌های قلب با قدرت زیاد منقبض شده و در نتیجه خون بیشتری به اندام‌های بدن فرستاده می‌شود و از رسوب چربی در رگ‌ها جلوگیری می‌شود. لذا با انجام تمرینات ورزشی (حداقل نیم ساعت در روز) می‌توان از کاهش استقامت و انعطاف پذیری عضلات و مفاصل که منجر به افزایش وزن و کمردرد می‌گردد جلوگیری نمود.

تحرک بدنی به فعالیتهایی گفته می‌شود که در نتیجه تحرک عضلات بدن، باعث افزایش ضربان قلب، تعداد تنفس و جذب اکسیژن در فرد می‌شود اما ورزش مطلوب با مدت زمان حداقل نیم ساعت و با حداقل شدت برای آمادگی 70 درصد حداکثر ضربان قلب و 55 درصد حداکثر مصرف اکسیژن در فرد است.

یادآور می‌شود که برای حداقل نیم ساعت، مدت زمان فعالیت بدنی روزانه، صبحها زودتر از خواب بیدار شده و برنامه پیاده‌روی یا نرمش صبحگاهی یا حرکات سبک را قبل از صبحانه و شب‌ها قبل از شام انجام دهید.

شدت و مدت تمرینات نباید زیاد و طولانی باشد بنابراین با ایجاد دردهای عضلانی در نواحی مختلف بدن در ابتدای تمرینات، فعالیت خود را کاهش ندهید و بدانید که این حالت با مرور زمان و بعد از گذشت 3 الی 4 روز رفع می‌شود لذا در طول تمرینات ورزشی به آهستگی و عمیق نفس بکشید که این روش، بهترین راه تامین اکسیژن مورد نیاز بدن است و به منظور ایجاد انگیزه و علاقه در نوجوانان به ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی، سعی شود جلسات تمرینات ورزشی را به صورت گروهی برگزار کنید.

همچنین، از انجام تمرینات ورزشی سنگین بعد از صرف غذا جلوگیری کنید زیرا انجام تمرینات باعث می‌شود که هضم غذا به تاخیر افتاده و در فرد ایجاد اختلالات گوارشی نماید لذا توصیه می‌شود بعد از صرف غذا به ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی یا اسب سواری مبادرت کنید. با انجام تمرینات ورزشی از تجمع چربی در نقاط بدن که در نتیجه سبب بد شکلی آن نواحی می‌شود جلوگیری کرده و به حفظ ترکیب و زیبایی اندام می‌انجامد و ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و بدنسازی در صورتی که به صورت مستمر و به مدت 30 الی 45 دقیقه 3 بار در هفته انجام شود، می‌تواند فعالیت مناسب و پیشگیری کننده از پوکی استخوان باشد.

ورزش از غیرطبیعی یا کوچک و بد فرم شدن ماهیچه‌ها و عضلات، انحنای غیرطبیعی ناحیه پشت، ساییدگی و فرسایش مفاصل ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...