رفتن به مطلب

كلاغ ها پس از دعوا، با يكديگر روبوسي مي كنند!


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

خبرگزاري انتخاب (Entekhab.ir) :

دعوا و درگيري در ميان كلاغها امري عادي است، اما مطالعات جديد نشان مي دهد اين پرندگان كه برخي صفت بد يمني را به آنها نسبت مي دهند، پس از اينكه نزاعشان به پايان رسيد با يكديگر روبوسي كرده و پرهاي يكديگر را مرتب مي كنند.

 

به گزارش خبرگزاري انتخاب؛ دانشمندان دريافته اند پس از كشمكش و درگيري كه شامل تعقيب و گريز و نوك زدن به يكديگر است، اين پرنده ها متوقف شده و رفتار خود را به سرعت تغيير داده و با ابراز محبت از يكديگر دلجويي مي كنند.اين ابراز محبت شامل مرتب كردن پرها و زدن منقارها به يكديگر بوده و از اين رو قابل توجه است كه اين پرنده ها هرگز به استفاده از رفتارهاي محبت آميز شهرتي نداشته اند.

 

محققان دانشگاه وين با زير نظر گرفتن گروهي هفت تايي از كلاغها دريافتند در صورتي كه دو كلاغ طي 10 دقيقه گذشته با يكديگر درگير شده و نزاع داشته باشند پس از نزاع نسبت به هم رفتاري دوستانه تر نشان خواهند داد.

 

به گفته محققان، اين رفتار در ميان پستانداران كه از حس لامسه قوي تري برخوردارند و معمولاً پس از دعواها به راحتي با يكديگر آشتي مي كنند بسيار رايج تر است، اما پيش از اين هيچ پرنده اي شناسايي نشده بود كه چنين رفتاري از خود بروز دهد.

 

بر اساس گزارش نيوساينتيست، محققان مي گويند حيوانات زيادي وجود دارند كه از مكانيزمي براي حفظ روابط دوستانه طولاني مدت برخوردارند و حيوانات اجتماعي كه مي توانند ديگر حيوانات را شناسايي كرده و روابط طولاني مدتي را با آنها برقرار كنند از توانايي بيشتري براي آشتي كردن و در كنار هم ماندن برخوردارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...