رفتن به مطلب

لعاب صنعتی با استفاده از باطله کائولن شوئی تولید شد


ارسال های توصیه شده

با تلاش محقق دانشگاه علم و صنعت ایران لعاب صنعتی با استفاده از باطله کائولن شوئی تولید شد

 

پژوهشگر دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به تولید لعاب صنعتی از باطله کائولن‌شویی شد.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از ایسنا، مهدی حیات بخش- مجری این طرح - خاطرنشان کرد: کائولن یک سری مواد معدنی است که از یک معدن در مرند در پروسه شستن کائولن تولید می‌شود.

 

وی گفت: این ماده‌ها، ماده‌های دورریزی هستند که به مقدار زیاد تولید می‌شوند و به دلیل ناخالصی و ریزدانگی زیادی که دارند در صنعت از آن‌ها استفاده نمی‌شود و با انبار کردن موجب آلودگی زیست محیطی نیز می‌شوند.

 

این پژوهشگر تصریح کرد: کائولن همچنین منجر به ایجاد آلودگی تنفسی می‌شود و از آنجایی که بی ارزش و دور ریز است سعی کردیم به گونه مطلوب از آن استفاده کنیم که در نهایت به تولید لعاب کاشی کف انجامید.

 

حیات بخش خاطرنشان کرد: با استفاده از این ماده در تولید لعاب کاشی کف توانستیم مقاومت شیمیایی و استحکام را بالا ببریم که کاشی تولید شده استفاده های متعددی دارد.

وی اظهار داشت: از این محصول در صنعت ساختمان سازی، کارخانه‌های تولید لعاب و تولید کاشی که بازار خوبی دارد استفاده می‌شود به شرطی که به مرحله صنعتی برسد.

این محصول در نمونه آزمایشگاهی تولید شده و تقریبا یک نمونه تولید نیمه صنعتی را طی کرده اما هنوز به مرحله تجاری شدن نرسیده است.

 

 

منبع : ایسنا

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...