Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۹۰ جريان فكري پست مدرن در ميان? قرن بيستم ميلادي جوانه زد و تا به امروز از رشد، تحول و زايايي برخوردار بوده است. در مورد خاستگاه، تبار و ديرين? پست مدرنيسم شك و ترديد بيشماري موجود است، زيرا گروهي از نظريهپردازان ميراث آن را به مدرنيسم يا حتي ضدمدرنيسم ربط ميدهند و عدهاي نيز آن را نحل? فكري، فلسفي مستقل، يگانه و خودجوش برمي شمرند. با وجود اين، بدون ترديد بايستي پستمدرنيسم را به عنوان گفتمان مسلط در انديشه و هنر دنياي امروز پذيرفت. آنچه لازم است مورد توجه بيشتري قرارگيرد، جستوجوي تأثيرات پستمدرنيسم در زيست اجتماع كنوني ماست كه به واسط? رسانههاي ارتباطي نوين به شكل دهكدهاي كوچك اما جهاني در آمده است. پست مدرنيسم مكتب فلسفي و هنري چندوجهي است كه بايد آن را چهارراه تداخل و تماس عناصر متفاوت و متضاد فرهنگها ناميد. پستمدرنيسم موج نويي است كه از تفسير و تأويل دستاوردهاي پيشين و تركيب آن با تأملات كنوني پديدار گشته است و به همين دليل تأثير مطالعاتي اين پژوهش به بازشناسي پستمدرنيسم در تفـكر معاصـر و سپس چگونگـي نفوذ آن بر جريان تئاتر پيشرو مي پردازد و با تكيه بر بازخواني انديشههاي آنتونن آرتو، هنرمند نظريهپرداز فرانسوي تئاتر آييني، به پيشگامي او براي ايجاد تئاتر پستمدرن اشاره دارد. کلیدواژهها : مدرنيسم ، پستمدرنيسم ، آنتونن آرتو ، تئاتر آييني ، Modernism ، Postmodernism ، Antonin Artaud ، Ritual ، Aristotelian ، Textual Theatre نویسنده: دكتر سيد مصطفي مختاباد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده