رفتن به مطلب

پروژه درس طراحی اجزا


ارسال های توصیه شده

سلام .:ws21::ws21::ws21::ws21: تو رو خدا یکی کنو یاری کنه

من یه پروژه طراحی اجزا دارم .منتها من حتی سوالش رو هم نمی تونم بفهمم چه برسه به اینکه طراحی کنم.کسی پیدا می شه کمکم کنه.تا26 دی هم بیشتر وقت ندارم

سوال:

 

A cable drum for a crane is to rotate between 160 and 166 rpm. Design a gear drive for 18.64 kW in which the input pinion rotates at 925 rpm and the output rotates with the drum. The crane is expected to operate with a 50% duty cycle for 120 hours per week for at least 10 years

هر کدام از این موارد شامل یک جعبه دنده است که باید بطور کامل طراحی شود. منظور طراحی شفت ها طراحی یاتاقان ها و طراحی چرخ دنده ها می باشد. در هر مورد توان ورودی و سرعت های ورودی و خروجی جعبه دنده داده شده است. طراحی باید بر اساس مطالب بیان شده در کلاس توسط روابط ارائه شده در کتاب شیگلی باشد.

 

یکی کمک کنه از کجا شروع کنم.!؟:ws44::ws44:

در ضمن این هم بگم که باید شفت چرخدنده و یاتاقان طراحی بشه

اولین سوالم:

ایا طراحی اینها مستقل از هم هست؟

 

یعنی میشه یکی مون یاتاقان رو طراحی کنیم و یکی دیگه مون(دو نفریم) شفت رو یا چرخدنده رو؟ یا نه!بای اول یکی ش طراحی شه بعد بعدیش؟

لینک به دیدگاه

نه مستقل نمی تونه باشه .اگر قرار هستش که نیروی را از مکانی به مکان دیگه انتقال بدی همه به هم ربط پیدا میکنند .از بالا باید شروع کنی و همین طور بیای پائین .البته مدت زیادی هست طراحی نکردم اما به زودی جواب مفصل تری بهت میگم.

طراحی شفت از همش به نظر من مهمتر هستش .

لینک به دیدگاه

اگر شکل مدل را هم می ذاشتی خوب بود .اول از پینیون باید شروع کنی .بعضی از داده ها رو نداری برای همین باید اونا را فرض کنی مثل قطرش و ضریب اطمینان را هم 2 در نظر بگیر .البته بگم این نظرات من هستش ممکنه اشتباه بگم :ws51:

خوب با استفاده از سرعت دورانی و توانی که داری و فرض قطر گشتاور را حساب میکنی و بعدش نیرو را محاسبه میکنی با استفاده از گشتاور .برای طراحی شفت به این نیرو نیاز داری .حالا برای طراحی چرخ دنده از این قطر و نیرو استفاده میکنی و همین طور میری جلو ............................

امیدوارم دوستان دیگه هم در این باره نظر بدن .

لینک به دیدگاه

خوب سرعت چرخش یک قرقره استوانه را داده که باید متوسطشو در نظر بگیری (163) .این قرقره قرار هستش برای یک جرثقیل استفاده بشه .بعدش گفته باید براش چرخ دنده طراحی کنی که البته ورودی سرعتشو داده .و انتظاری که از این سیستم میره اینه 120 ساعت در هفته و برای کمتر از 10 سال کار کنه :ws51:

حالا با توجه به متن فارسی مهمترین کار شما طراحی شافت هستش که با توجه به نیروها و جهت انها باید طراحی بشه .

لینک به دیدگاه

مهندس من برات پیغام دادم در این زمینه .اینجا بحث های علمی صورت می گیره برای صحبت کردن با من از پیغام خصوصی استفاده کن .متشکرم .

لینک به دیدگاه

:icon_pf (34)::ws44:

واب بدبخت شدم .چه کنم.

از ساعت 3 تا الان نشستم پای طراحی تا الان چرخدنده ها رو .و یاتاقان ها رو طراحی کردم.اما به مشکل خوردم.ما اول باید شفت رور طراحی مس کردیم یا یا یاتاقان؟

اگه اول یاتاقان رو طراحی کنیم .اون موقع هر یاتاقان یه bore یا قطر داخلی داره درست؟ خوب این قطر داخلی یاتاقان همون قطر شفته درست؟

خوب پس چه نیازی به طراحی شفت داریم؟

قطر شفت رو می خواستیم که از همین bore یاتاقان ها بدست می اد

لینک به دیدگاه

خوب تو اول باید شفت را طراحی میکردی و با حداقل قطری که بدست می اوردی و همچنین نیروهای بدس امده نوع یاتاقان را از جدول مربوطه بدست می اوردی .درسته قطر داخلی یاتاقان همون قطر شفت میشه .تو باید شفتتو بهینه کنی :ws51:

خلاصه اینکه من هزار ساله که سربازم و بیشتر نرم افزار کار کردم اما حالا این کارو انجام بده ببین نتیجه میده یا نه .از بقیه دوستان هم می خوام در صورتی که دراین مورد نظری دارند حتما بیان کنند .

مرسی

لینک به دیدگاه

خواهش میکنم من که کاری نکردم :ws6: از اینکه انجامش دادی بسار بسیار خوشحالم :ws50: بعدا پروژه را در انجمن بذار البته نه همشو قسمتهایشو :ws2:

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...