رفتن به مطلب

معرفی ورزش باسابال


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

باسابال

 

این ورزش ، کمی شبیه به والیبال ، کمی شبیه به فوتبال و مملو از حرکات به ترامپولین است . باساپال که جدیدترین نوع ورزش می باشد ، در بلژیک بوجود آمده هدف از بوجود آمدن این ورزش ، تمرین با استفاده از ورزشهای مختلف بود که تماماً بر روی ترامپولین انجام می شود .

با سایال ورزشی نیست که فقط شما را به حرکت وادارد بگونه ای که حتی عضلات با سن شما را هم به حرکت درمی آورد . این ورزش معمولاً به همراه موسیقی محلی آمریکای لاتین انسجام می شود . باسابال احتمالاً یکی از ایمن ترین ورزشهایی است که بر روی یک زمین نرم انجام می شود .

باسابال : والیبال بر روی صفحات بادی و ترامپولین است و مهمترین ویژگی این ورزش آن است که یک بازی محسوب می شود به طوری که بر روی زمین آن می توانید مثل یک صفحه متحرک بازی کنید .

باسابال یک بازی با توپ است که بین دو تیم انجام می شود این بازی ترکیبی از والیبال ، فوتبال ، زیمناستیک و کاپوریا است .

زمین بازی ترکیبی از صفحات بادی و ترامپولین است که توسط یک تور به دو قسمت تقسیم می شود . آماده کردن زمین برای شروع بازی فقط حدود کمتر از 45 دقیقه طول می کشد .

آشنایی با یک ورزش جدید همیشه لذت بخش است زیرا همیشه فرصتهای جدید برای بازی ، تجربیات جدید و لذت جدیدی را بدست می آورید .

از آنجائی که این ورزش جدید است زیاد نباید آنرا جدی بگیرید . برای این ورزش هنوز جام جهانی و تیم ملی بوجود نیامده است .

تنها علتی که برای شرکت در این ورزش وجود دارد این است که واقعاً از انسجام این ورزش واقعاً لذت می برید . واقعیت امر این است که کاملاً شبیه به والیبال است . به استثنای ترامپولینهای که بازی را شبیه به بسکتبال و حرکات ترامپولین می کنند ، این ورزش کاملاً شبیه به والیبال است .

زمین این بازی ، منظره ای از پیکرهای در حال جهش است که با حالتی پرهیجان با انجام حرکات آکروبات به بالا و پایین می پرند ؛ یک بازی پر از جست و خیز که بازیکنان آن همراه با یک موسیقی ریتم پر از افت و خیز بر روی ترامپولین و صفحات بازی بالا و پائین می پرند .

به نظر می رسد باسابال ورزش مفرحی باشد .

باسابال ورزشی است در بلژیک ابداع شد اما در دیگر کشورهای جهان همچون برزیل ، هلند ، اسپانیا و اکوادور هم بازی می شود . این ورزش شبیه به والیبال است اما قوانین فوتبال ، ژیمناستیک و کاپوریا هم در آن دخالت دارند . در هر طرف زمین بازی یک ترامبولین و تعدادی مانع ادی وجود دارد که با استفاده از آنها بازیکنان می توانند برای ضربه زدن به توپ به اندازه کافی بپرند .

 

نحوه بازی کردن :

هر تیم متشکل از سه تا پنج بازیکن می باشد . بازیکن مهاجم بر روی ترامبولین قرار می گیرد و دیگر بازیکنان هم بر روی موانع بازی در اطراف او قرار می گیرند . بازیکن تیمی که سرویس می زند ، توپ را به هوا پرتاب می کند و سعی می کند به آن ضربه ای وارد کند تا از روی تور زمین بازی عبور کند و به داخل زمین تیم حریف اصابت کند . تیم حریف برای برگرداندن توپ به زمین تیم مهاجم فقط می تواند تا هشت تماس با توپ داشته باشد .

این تماسها می تواند با هر نقطه از بدها انسجام شود ( حداکثر تعداد برخورد با پا یا سر 2 برخورد ، حداکثر برخورد با دستها ، 1 برخورد ) .

در طول یک سابقه توپ دائماً در حال چرخش است زیرا هر کدام از بازیکنان مهاجم دائماً برای ضربه زدن به توپ در حال جهش بر روی ترامبولین هستند . حمله هنگامی شروع می شود که یکی از بازیکنان مدافع توپ را به سمت مسیری نشانه رود که مهاجم بتواند به آن ضربه بزند و توپ را از روی تور زمین به سمت دیگر بازگرداند .

تیمی مهاجم تیمی است که توپ را در دست دارد و سعی می کند که حمله را شروع کند . تیم مدافع سعی می کند که جلوی ضربه مهاجم را بگیرد ، بازیکنان کنار تور زمین بالا می برند و به بالاترین نقطه ای که می توانند می رسند تا مانع از زدن ضربه توسط بازیکن مهاجم شوند . اگر توپ از بالا یا کنار وارد زمین شود بازیکنان مدافع برای دفع توپ با استفاده از ضربه ساعد و یا ضربه پا ، دفاع می کنند . پس از یک دفع موفقیت آمیز تیم برای حمله آماده می شود .

بازی به همین ترتیب ادامه می یابد تا اینکه توپ به داخل محدوده امتیاز اصابت کند .

 

امتیاز بندی :

هنگامی که توپ به سطح میدان اصابت می کند (کف ترامبولین یا موانع بادی) و از تمام مدافعان عبور می کند ، تیم مقابل تور صاحب یک امتیاز می شود تیم مهاجم) اصابت ضربه به ترامبولین سه امتیاز دارد . اصابت ضربه به موانع بادی یک امتیاز دارد به استثنای حالتی که توپ با دیواره باسابال برخورد کند (حلقه بادی دور ترامبولین) . هنگامی که توپ با دیواره باسابال برخورد کند ، بازی ادامه می یابد .

تیمی که امتیاز می گیرد ، سرویس می زند . اگر تیمی که امتیاز گرفته ، به نقطه قبلی سرویس بزند ، همان بازیکن قبلی باید این کار را انجام دهد . اگر به نقطه پیشین سرویس نزند ، بازیکنان تیم ، در جهت حرکت عقربه های ساعت ، جای خود را تغییر می دهند . هر تیمی که درست اول 25 امتیاز را کسب کند بازی را ادامه می دهد و تیمی که دو امتیاز جلوتر با شما . در یک بازی سه ست انجام می شود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...