رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

teror-tatlis.jpg

 

ابراهيم تاتليسس خواننده مشهور تركيه اي در محله شيشلي استانبول از ناحيه سر هدف گلوله قرار گرفت و ترور شد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و به نقل از سي ان ان ترك حال عمومي اين خواننده مشهور تركيه اي بسيار وخيم گزارش شده و پزشكان 24 ساعت آينده را براي زنده ماندن وي پس از اين ترور حياتي اعلام كرده اند .

 

 

بنا به اعلام پزشكان، گلوله از پشت وارد جمجمه ابراهيم تاتليسس شده و از قسمت جلوي سر او خارج شده است . پزشكان اعلام كرده اند كه اولويت نخست آنها جلوگيري از خونريزي است.

 

پس از يك عمل جراحي 5 ساعته پزشكان اعلام كرده اند كه ممكن است حتي اگر تاتليسس از اين ترور جان سالم به در برد ، احتمال دارد باقي عمر خود را فلج باشد.

 

تاتليسس شب گذشته و هنگامي كه پس از ضبط برنامه تلويزيوني مشهور خود " ايبو شو " از كانال تلويزيوني " بياض تي وي " خارج مي شد هدف اين حمله قرار گرفت.

 

هنوز خبري درباره هويت ضارب و يا انگيزه او از اين ترور منتشر نشده است ، اما پليس اعلام كرده است كه ضارب از يك خودروي مشكي رنگ اقدام به شليك چند گلوله كرده و به سرعت متواري شده است . پليس تركيه افزوده است كه تحقيقات خود را براي شناسايي ضارب و دستگيري او آغاز كرده است.

 

جزئيات جديد

 

در همين حال فرماندار استانبول اعلام كرد كه ضاربان دو نفر بودند كه خودروي آنها نيز شناسايي شده است. آنها 11 گلوله به سمت تاتليسس شليك كردند كه 2 تير به وي اصابت كرده است.

پزشكان تا كنون سه بار او را عمل جراحي كرده اند ولي هنوز وضعيت نهايي اش مشخص نيست. دستيار تاتليسس نيز كه همراه او بوده ،‌تير خورده ولي اوضاع عمومي حال او نسبتاً‌ مساعدتر است.

 

 

ناراحتي اردوغان و گل

همچنين بنا به اعلام خانواده تاتليسس ، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه كه از وضعيت سلامتي تاتليسس به شدت نگران است ،از شب گذشته تا كنون 4 بار با مقامات بيمارستان تماس تلفني گرفته و جوياي احوال اين خواننده معروف تركيه شده است. اردوغان در گفتگو با پزشكان و مقامات بيمارستان به آنها توصيه كرده كه هر كاري كه براي نجات جان تاتليسس ضروري است ، انجام دهند.

 

از سوي ديگر عبدالله گل رييس جمهوري تركيه نيز با اعلام اينكه حادثه ترور ابراهيم بسيار ناراحت كننده است ، افزوده است كه از نزديك وضعيت سلامتي وي را تعقيب مي كند.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

عبدالله اوچماک دخالت در ترور ابراهیم تاتلیسس را در حالی انکار کرده که تصاویر ضبط شده وی را کنار ضارب نشان می دهد.

 

سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
متعلق به خبرگزاری آی اچ ای با انتشار تصویری که در مرکز خرید آتلانتیس در استانبول گرفته شده، عبدالله اوچماک مظنون (متهم به رابطه با پ.ک.ک) به طراحی ترور را کنار ارسین آلتون (ضارب) و یونس آیک (راننده اتومبیلی که ابراهیم بوسیله آن ترور شد) دو هفته قبل از ترور نشان می دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در این رابطه نوشت: بازپرسان با انجام تحقیقات شبانه روزی تا کنون ۷ نفر متهم که از اعضای حزب پ.ک.ک هستند و سه نفر از اعضای حزب صلح و دموکراسی (BDP) را بازداشت کرده اند.

مظنون اصلی در رابطه با ترور ابراهیم تاتلیس عبد الله اوچماک است. وی ۱۵ سال پیش بنا به گفته خودش بعد از مشاجره با ابراهیم تاتلیس مورد هدف قرار گرفته و زخمی می شود. بازپرسان می گویند دشمنی ایجاد شده میان این دو انگیزه قابل قبولی برای ترور تاتلیس بوده است، تروری که ممکن است منجر به فلج شدن و از کار افتادن قسمت چپ بدن ابراهیم تاتلیسس برای همیشه شود!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نوشته سایت زمان غیر از اوچماک، حزب پ.ک.ک نیز درگیر این ترور بوده است. کلاشینکف کشف شده (سلاح مورد علاقه پ.ک.ک) موید این مطلب است. گزارشات نشان می دهد ابراهیم تاتلیسس اخیرا تصمیم گرفته بود بعنوان کاندید حزب توسعه و عدالت(AK Party) در انتخابات ۱۲ ژوئن شرکت کند و بدلیل اینکه ابراهیم کرد تبار و از اهالی اورفا (شهر کرد نشین در جنوب غرب ترکیه) است، حزب پ.ک.ک از این موضوع بشدت عصبانی بوده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حزب توسعه و عدالت را دولت ترکیه جهت پایان دادن به جدایی طلبی کردها در ترکیه راه اندازی کرد و به همین خاطر پ.ک.ک آنرا مخالف منافع خود تلقی کرده ایت. پ.ک.ک اخیرا سیوان پرور خواننده کرد، اورهان میراوغلو،محسن کیزیل کایا و مهمت متینر؛ نویسندگان کرد را بدلیل حمایت این افراد از حزب توسعه و عدالت تهدید به قتل کرده بود.

بعد از ترور ابراهیم تاتلیسس، ۱۶ نفر بازداشت شدند. که یکی از آنها اوچماک بود. داستانهای ضد و نقیضی درباره وی و اظهاراتش در اداره پلیس به گوش رسیده است. وی ظاهرا پذیرفته که اتومبیلی که از ان در ترور تاتلیسس استفاده شده است را وی کرایه کرده بود اما نقش خود را در ترور رد کرده و کلا تکذیب کرده که ضارب و راننده اتومبیل را می شناسد و اینک با انتشار تصویر هر سه نفر کنار هم، وی (اوچماک) تحت فشار قرار گرفته تا اعتراف نماید. وی در اظهارات اولیه گفته ساعت ۹:۴۵ شب ترور در خانه خود بوده است. وی گفته یکی از مشتریان دائمی موسسه کرایه اتومبیل کردکوی بوده است. وی گفته اتومبیل را کرایه کرده اما به هیچ احدی آنرا نداده است.

بازپرسان از روی رایانه خانگی اوچماک نیز ایمیلی پیدا کردند که متعلق به وکیلی است که با حزب پ.ک.ک ارتباط مستقیم دارد. در این ایمیل اشاره به انجام کار ناتمامی شده که باید انجام شود که بازپرسان حدس می زنند ممکن است منظور ترور ابراهیم تاتلیسس باشد.

ابراهیم تاتلیسس روز ۱۴ مارس هنگام خروج از استودیو تلویزیونی ترور شد. چهار گلوله به تایید پزشکان بر بدن وی اصابت کرده که یکی از آنها به سر وی خورده است. ابراهیم تاتلیسس هنوز در بیمارستان استانبول به سر می برد و علی رغم اینکه به هوش آمده پزشکان معتقدند وی دچار آسیب دائمی از ناحیه مغز شده و ممکن است قسمت چپ بدن وی برای همیشه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بماند.

لینک به دیدگاه

حداقل اونجا رییس جمهور ونخست وزیرشون یه برخورد درست وحسابی با هنرمندانشون انجام میدن اون ازبرخورداردوغان اینم ازبرخورد با امثال شجریان وجعفرپناهی

حالش که خوب شده قوای حرکتیشم به دست اورده

لینک به دیدگاه

اولین مصاحبه ابراهیم تاتلیسس بعد از ترور

 

 

ibrahim-tatlises-03.jpg

ابراهیم تاتلیسس خواننده‌ی مشهور ترکیه‌ای بعد از ترور، برای نخستین بار با هوادارانش از طریق رسانه‌ها صحبت کرد.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی ابراهیم تاتلیسس بعد از ترور ۱۴ مارس و عمل جراحی روی مغزش جلوی دوربین رسانه ها قرار گرفت و به‌مدت کوتاهی صحبت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعت چگونه است گفت: «من بسیار، بسیار خوب و سر حال هستم.»

«ورلد بولتین» گزارش داد: این خواننده‌ی پرآوازه از هزاران طرفدارش که روزها در پشت در بیمارستان منتظر شنیدن خبر سلامتی وی بوده‌اند، قدردانی کرد و از آن‌ها خواست که هم‌چنان برایش دعا کنند.

ابراهیم تاتلیسس در این صحبت کوتاه اشاره کرد که صدها هزار ایمیل از تمام نقاط دنیا دریافت کرده و تنها به همین خاطر جهت تشکر از طرفدارانش، به رسانه‌ها درخواست مصاحبه داده تا هواداران خود را خوشحال کند.

در این مصاحبه تعداد اندکی سوال در حضور پزشکان از «ایبو» پرسیده شد.

ibo.jpg

گفتنی است پزشکان بیمارستان «آجه بادیم مسلک» در استانبول نیز طی مصاحبه‌ای وضعیت عمومی بیمار خود را رو به بهبود گزارش کردند اما اعلام کردند هم‌چنان در مورد قسمت چپ بدن ابراهیم تاتلیسس که ممکن است حرکت نکند، نگرانند.

براساس این گزارش رییس تیم جراحان بیمارستان، یک دکتر عصب شناس و متخصصین فیزیوتراپی، شبانه‌روز تلاش دارند تا سلامت کامل را به ابراهیم بازگردانند.

به نظر می‌رسد آقای تاتلیسس قادر به بلند شدن نیست و با کمک پرستار می‌تواند این کار را انجام دهد، اما معالجات فیزیو تراپی آغاز شده و سرعت بهبودی نیز گسترش یافته است.

تیم پزشکی اعلام کرد که ابراهیم برای بهبودی بیشتر نیاز به آرامش و استراحت دارد و از همین رو، هیچ‌گونه مصاحبه و گفت‌وگوی دیگری تا پایان دوران بهبودی وی برگزار نخواهد شد و اخبار مربوط به روند بهبودی‌اش نیز تنها از طریق تیم پزشکی به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی این هنرمند در ۱۴ مارس ۲۰۱۱ هنگامی‌که با دستیار خود پس از پایان برنامه‌ی تلویزیونی معروفش «ایبو شو» به خانه بازمی‌گشت توسط سه فرد ناشناس که در اتومبیلی سیاه‌رنگ بودند مورد حمله‌ی مسلحانه قرار گرفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...