رفتن به مطلب

اعلام آمار جديد آنفلوانزاي a در انتظار دستور وزير


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

اعلام آمار جديد آنفلوانزاي A در انتظار دستور وزير

ايرن : وزير بهداشت در حالي در نشست کميته آنفلوانزا که يک ماه قبل با حضور خبرنگاران برگزار شد وعده ارائه ماهانه آمار مربوط به آنفلوانزاي نوع A در کشور را به خبرنگاران داد که مديران اين وزارتخانه ارائه آمار قربانيان و مبتلايان به آنفلوانزا را منوط به اجازه شخص وزير کرده اند

به گزارش مهر، وزارت بهداشت با اين استدلال که موارد ابتلا به بيماري آنفلوانزاي نوع A در کشور رو به کاهش است نسبت به ارائه گزارش ماهانه از تعداد مبتلايان و فوت شدگان ناشي از اين بيماري که وزير وعده داده بود صورت بگيرد، طفره مي رود.

آخرين آمار رسمي که از سوي وزارت بهداشت اعلام شد، مربوط به 4/9/88 بود که طي آن تعداد مبتلايان 3762 نفر و تعداد فوتي ها 140 مورد بود.

 

اين در حالي است که مسئولان استاني از جمله معاونان بهداشتي دانشگاههاي علوم پزشکي استانها، مدام در حال اعلام آمار از تعداد مبتلايان و فوتي ها هستند.

دکتر محمود سروش مدير برنامه آنفلوانزا وزارت بهداشت در خصوص اينکه چرا آمار جديدي از موارد ابتلا به آنفلوانزاي A در کشور اعلام نمي شود گفت: "در اين خصوص بايد وزير بهداشت دستور بدهند و ما هم منتظر ابلاغ خانم دکتر هستيم."

در آخرين نشست خبري که وزير بهداشت به همراه مديران حوزه سلامت با خبرنگاران داشت، دکتر دستجردي وعده داده بود که آمار مربوط به آنفلوانزاي A هر ماه اعلام شود اما روابط عمومي و مديران اين وزارتخانه از اعلام آمار طفره مي روند.

بيش از 60 درصد کشورهاي درگير اين بيماري، ديگر آمارشان را به سازمان جهاني بهداشت ارائه نمي دهند

سروش با انتقاد از خبرنگار مهر مبني بر اينکه چرا پيگير آمار است، گفت: "آيا مشکل 75 ميليون نفر جمعيت اين کشور فقط نداشتن آمار آنفلوانزا است؟!"

مدير برنامه آنفلوانزا وزارت بهداشت با اين استدلال که موج دوم بيماري در کشور فروکش کرده و موارد ابتلا خيلي اندک است، ادامه داد: قبلا از هر 200 مورد مراجعه به مراکز درماني 180 نفر به اين بيماري مبتلا بودند که اين وضعيت در حال حاضر به 3 نفر از هر 200 مورد مشکوک به آنفلوانزاي A کاهش يافته است.

سروش گفت: بيش از 60 درصد کشورهاي درگير اين بيماري، ديگر آمارشان را به سازمان جهاني بهداشت ارائه نمي دهند.

اين مقام مسئول همچنين در خصوص اينکه چرا مسئولان استاني آمار مي دهند، افزود: آنها اجازه ندارند بدون هماهنگي با مرکز، آمار بدهند و قطعا با آنها برخورد مي شود.

 

 

کد خبر :1573 زمان مخابره: 12:31:0 - 9/10/1388

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...