رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]تاریخ

[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

موضوع مقاله

[/TD]

[TD=width: 31%, align: right]

نویسنده

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]89/05/27

[/TD]

[TD=width: 59%] textback.gifن

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] مسعود یوسفی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]88/08/09

[/TD]

[TD=width: 59%] textback.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] امير صديق زاده بنام - ساسان يزداني[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]88/07/24 [/TD]

[TD=width: 59%]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] امير صديق زاده بنام - ساسان يزداني[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]88/01/18 [/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] مهدی الزمانی [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]87/12/21[/TD]

[TD=width: 59%, align: right] textback.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] مترجم: یونس اصغری بیاتی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]87/2/20[/TD]

[TD=width: 59%, align: right] textback.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] امير صديق زاده بنام - ساسان يزداني[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]86/10/26[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] صادق مستعلی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]86/9/17[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] امین بهرامی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]86/7/14[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] فاطمه رضانژاد و سمیه کاویان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]86/4/6[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] دکتر عابدی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]86/1/21[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] محمود طاهری شهرآئینی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]85/4/30[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center] شهریار شرفی،رسول طالب زاده[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]85/3/17[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center]

مولفان

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]85/2/7[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center]

سيد یاسر مرتضوی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]85/1/31[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center]

سيد یاسر مرتضوی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]85/1/23[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=width: 31%, align: center]

سيد یاسر مرتضوی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]85/1/15[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: center]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]84/12/28[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] بازبینی ترجمه: علیرضا سنجری[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] استاد راهنما: آقای دکتر عابدی

تهیه کنندکان :ابوطالب عسگری و محسن قناتی(شهید رجایی)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] مترجم:ساسان تمیزی فر

بازبینی و ویرایش:رسول صالحی

زیر نظر:دکترعابدی(شهیدرجایی)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] امير حسيني كلورزي

شركت فولاد خوزستان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] ترجمه:محمود طاهری شهرآئینی

دانشجوی کارشناسی دانشگاه شهید رجایی برگرفته از سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] عليرضا سنجري

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] ستاد راهنما: آقای دکتر عابدی

تهیه کنندکان: سید احمد هاشمی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] احمدرضا دورانديش(دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات)

دكتر سيروس آقانجفي و...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] امير حسيني كلورزي

كارشناس ارشد بازرسي فني- مجتمع فولاد خوزستان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 8%, align: center]-[/TD]

[TD=width: 59%, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD=width: 31%, align: right] امير حسيني كلورزي 1، عبدالحسين سياحي 2

و...[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 96
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

مقاله ای در مورد مهندسی ارزش که نوشته یکی از دانشجویان ارشد ساخت وتولید دانشگاه نجف آباد

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::a030:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

بررسي نرم افزاري و تجربي تاثير طول منطقه موازي در بهينه سازي قالب اكستروژن پلاستيك

Extrusion.PNG

نویسندگان :

امير رضايي شهرضا ، محمد بخشي ، امير حسين بهروش

چكيده :

در اين مقاله، تاثير طول مناطق موازي قالب اكستروژن پلاستيك به عنوان يكي از مهمترين پارامترهاي طراحي،بر روي يك نمونه پروفيل با سطح مقطع پيچيده مورد بررسي قرار گرفته است. بدين منظور شبيه سازي هايي براي تحليل حركت پليمر مذاب به عنوان يك سيال غير نيوتني در مدل هايي از قالب با طول مناطق موازي متغير صورت گرفته است. صحت نتايج حاصل از شبيه سازي با انجام آزمايشات تجربي مورد بررسي واقع شده و با اتخاذ يك الگوريتم بهينه سازي برپايه اطلاعات حاصل از شبيه سازي هاي رايانه اي، ابعاد قالب اكستروژن بهينه بدست آمده است. در نهايت با اعمال اين ابعاد به قالب به صورت عملي، به واسطه جريان يكنواخت خروجي قالب، محصول ايده ال حاصل شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
مقاله ای در مورد مهندسی ارزش که نوشته یکی از دانشجویان ارشد ساخت وتولید دانشگاه نجف آباد :icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::a030:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با تشکر از شما لازم به ذکره که این مقاله ی یکی از دانشجویان ارشد ساخت تولید نجف اباد رو همه میشناسن ... بله این مقاله ی منه که البته با اسم خودم ارائه شده امیدوارم بدرد دوستان عزیز بخوره
  • Like 4
لینک به دیدگاه
با تشکر از شما لازم به ذکره که این مقاله ی یکی از دانشجویان ارشد ساخت تولید نجف اباد رو همه میشناسن ... بله این مقاله ی منه که البته با اسم خودم ارائه شده امیدوارم بدرد دوستان عزیز بخوره

 

:ws28: علیرضا یدونه ای به مولا

 

تاثير پارامترهاي هندسي و ابعادي ابزار بر روي خصوصيات مکانيکي و ريزساختاري در جوشکاري اصطکاکي اغتشاشي

FSW2.gif

نویسندگان :

کامبيز رشاد صيقلاني ، محمد کاظم بشارتي گيوي ، علي محمد نصيري

چکيده :

پارامترهاي مهم فرايند جوشکاري اصطکاکي اغتشاشي (FSW) سرعت دوراني، سرعت پيشروي و نيروي محوري و پارامترهاي هندسي و شکل ابزار مي باشد. که در اين بين پارامترهاي هندسي و ابعادي ابزار مهمترين نقش را ايفا مي کنند. در اين تحقيق انواع پروفيل هاي ابزار بکارگرفته شده در فرايند جوشکاري اصطکاکي اغتشاشي و کاربردهاي آنها و تاثير پارامترهاي هندسي و ابعادي ابزار بر روي خصوصيات مکانيکي و ريزساختاري مواد مورد بررسي قرار مي گيرد. نسبتهاي ابعادي نظير نسبت قطر شانه ابزار (shoulder) به قطر پين ابزار(pin) ( ) و شکل ابزار به صورتهای استوانه اي بدون رزوه ، رزوه دار ، مخروط استوانه اي رزوه دار يا بدون رزوه و نيز تعداد شيارهاي موجود در پين ابزار و سطح کف شانه ابزار تاثير مستقيمي بر دستيابي به يک جوش سالم و عاري از هر گونه عيب ايفا مي نمايند. در اين مقاله اثر روش ساخت ابزار جوشکاري اصطکاکي اغتشاشي مورد مطالعه قرار گرفته است. در نهايت به عنوان راهکاري جهت کاهش هزينه هاي توليد ابزار و افزايش عمر ابزار ، ساخت پين ابزار به صورت اينسرت در داخل شانه ابزار توصيه شده است. با گزينه پيشنهادي قطعات داراي استحکام بالا نظير فولاد و تيتانيم و آلياژهاي آن ، با هزينه اي به مراتب کمتر نسبت به ابزارهاي يکپارچه به يکديگر جوش داد مي شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

دانلود یک مرجع بسیار عالی وکامل درزمینه کارگاه مکانیک وماشین افزار

 

اشنایی با ابزارهای مورد استفاده درکارگاههای عمومی مکانیک ومهندسی وعملیات ماشین کاری ، اشنایی با انواع ماشین های تراش وفرز وکاربرد هرکدام از انها

کتاب کارگاه عمومی را ازدست ندهید!

 

فهرست مطالب

فصل اول

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آشنايي با ابزارهاي عمومي در كارگاه

مقدمه

آشنايي با ابزارهاي عمومي

گيره ها

چكش ها

آچارها

انبردست ها

آچارهاي پيچ گوشتي

آشنايي با ابزارهاي اندازه گيري

كوليس ها

روش خواندن كوليس

ميكرومترها

اندازه گيري با ميكرومتر

خط كشي كردن

سنبه نشان

سوهان كاري

نكات ايمني در سوهانكاري

فصل دوم: سوراخكاري

تعريف سوراخكاري

مته مارپيچي

ماشين هاي مته

تيز كردن مته ها

خزين هكاري

پنج

برقوكاري

انواع برقوها

قلاويزكاري

حديده كاري

فصل سوم: اره كاري

مشخصات تيغه اره

انواع اره هاي دستي

روش اره كاري

اره كاري ماشيني

انواع ماشين هاي اره

ماشين اره رفت و برگشتي

ماشين اره نواري

ماشين اره ديسكي

نكات ايمني در اره كاري

فصل چهارم:تراشكاري

تعريف تراشكاري

انواع ماشين هاي تراش

ساختمان ماشين تراش مرغك دار

ابزارهاي تراشكاري

عمليات تراشكاري

روتراشي

پيشاني تراشي

سوراخكاري و داخل تراشي

آج زني

مخروط تراشي

پيچ تراشي

سيالات برشي

نكات ايمني در تراشكاري

فصل پنجم: فرزكاري

تعريف فرزكاري

ماشين هاي فرز

ماشين فرز افقي

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فرز عمودي

ماشين فرز انيورسال

ماشين فرز كپي تراش

ماشين فرز دروازه اي

شش

تيغه فرزها

لوازم بستن تيغه فرزها

لوازم بستن قطعه كار

سرعت برشي

تكنيكهاي براده برداري در فرزكاري

انواع روش هاي فرزكاري

دستگاه تقسيم

تقسيم مستقيم

تقسيم غيرمستقيم

ايمني در فرزكاري

فصل ششم: صفحه تراشي

صفحه تراشي

دستگاه صفحه تراش

ماشين صفحه تراش معمولي

ماشين صفحه تراش دروازه اي

ماشين صفحه تراش عمودي

مكانيزم حركت اصلي ماشين صفحه تراش

عمليات صفحه تراشي

فصل هفتم: سنگ زني

سنگ زني

انواع ماشين هاي سنگ زني

ماشين سنگ زني دستي

ماشين سنگ زني كف ساب

ماشين سنگ زني گردساب

ماشين سنگ زني بدون مرغك

چرخ سمباده

چسب هاي سنگ سمباده

مكانيزم عمل براده برداري

بالانس كردن سنگ سمباده

ايمني در سنگ زني

کتاب کارگاه عمومی را میتوانید از لینک زیر دانلود نمایید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

یاتاقانها:

 

یاتاقانها تكیگاه اصلی اجزائ چرخنده پمپ بوده ومعیوب شدن آنها ممكن است موقعیت اجزاء چرخشی پمپ را تغییر دهد كه در این صورت باعث برخورد قطعات ثابت ومتحرك پمپ می شود معیوب شدن كلی یاتاقانها ممكن است موجب خم شدن محور پمپ شود و در نهایت موجب شكستگی محور شود و در سایر موارد باعث داغ شدن موضعی قطعات پمپ شود .

یاتاقانهای لغزشی :

این یاتاقانها برای تكیه نمودن وحفظ كردن اجزاء چرخشی در هر دو جهت شعاعی و محوری بكار می روند محافظ شعاعی معمولا شامل پوستهای سیلندر شكل از مواد و ابعاد مناسب می باشد كه در محفظه صلب نصب وثابت شده اند.محافظ محوری معمولا ریگهای صلبی است كه در محفظه یاتاقان نسب شده اند و بوشهای متحریكی را بصورت سفت ومحكم به اجزاءچرخشی سوار شده ، تحمل می كند گاهی اوقات این بوشها را بصورت كروییا مخروطی می سازند تا محافظت محوری و شعاعی را مهیا سازند .

یاتاقانهای غلتشی :

یاتاقانهای غلتشی در واقعه شامل دو عدد ریگ یا حلقه و یك سری ساچمه هستند كه بصورت مماس و به اندازهبین حلقه ها قرار گرفته اند ساچمه ها توسط قفسی كه از صفحات موازی برنجی پلاستیكی یا هر ماده مناسب دیگر ساخته شده اند جدا از هم نگه داشته می شوند .

 

مزایای یاتافانهای لغزشی نسبت به غلتشی :

1. زمانی كه محور تحت بارهای مداوم و ثابت قرار می گیرد قسمتهای تحت بار یاتاقان تحت تنش ثابت قرار می گیرند كه موجب كاهش خطر معیوب شدن در اثر خستگی می شوند

2. چناچه یاتاقانهای لغزشی از مواد مناسب ساخته شده باشند قادر خواهند بود در داخل مایع مورد پمپاژ كار نموده و روانكاری و خنك كاری شوند .

3. توسط روانكاری و روغنكاری مناسب در سرعت های بالا یاتاقانهای لغزشی نسبت به یاتاقانهای غلتشی می توانند بارهای بیشتری را تحمل كنند .

بررسی معایب یاتاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی :

1. ضریب اصطكاك انها 10 تا 15 برابر یاتاقانهای غلتشی است و این امر موجب اتلاف پر هزینه می شود

2. غالب ضریب اصطكاك بیشتر دمای روانسازی را تا حدی افزایش می دهد كه نسب سیستمهای دقیق وپرهزینه خنك كاری را اجتناب ناپذیر می سازد.

بررسی علل خرابی یاتاقانهای لغزشی :

1

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روغنكاری نامناسب :این پدیده شامل كیفیت روانساز مورد استفاده و همچنین دفعات تعویض روغن میباشد .

2. خنك كاری نا مناسب روانساز :این پدیده در اثر اشكال در سیستم خنكاری یا قصور اپراتور در باز كردن شیر مستقیم مایع خنك كننده قبل از راه اندازی پمپ بوجود می اید .

3. عدم هم محوری چناچه پمپ جهت تعمییر یا نگهداری پیاده شود این اشكال بعد از سوار نمودن آشكار می شود عدم هم محوری می تواند در اثر ماندن آلودگی بین پایه یاتاقان و محفظه پمپ ویا با توجه به ناهمواریها در اثر ضربه یا سفت نمودن غیر یكسان مهره ها حاصل شود همچنین ممكن است در اثر بار های اضافی وارده بر یاتاقانها ،خم شدن محور یا برخورد فلزی بین قطعات ثابتوچرخیدن كه غالبا منجر به سایش زیاد و گیر پاژ می شود حاصل گردد. عدم هم محوری، از بیرون خود را توسط حرارت زیاد و محفظه یاتاقان آشكار می سازد.

4. پیچهای شل: منبع دیگر مشكلات كه توسط یاتاقان بوجود می آید زمانی است كه پیچهای نگهدارنده پایه یاتاقان بطور یكسان و كافی سفت نشده اند و یا در حین كار پمپ شل شده اند در این موارد ممكن است یاتاقان انقدر از محور خود جابجا شود كه تمام بار ها برروی رینگهای پروانه یا آب بند وارد شود.

یاتاقانها:

یاتاقانها تكیگاه اصلی اجزائ چرخنده پمپ بوده ومعیوب شدن آنها ممكن است موقعیت اجزاء چرخشی پمپ را تغییر دهد كه در این صورت باعث برخورد قطعات ثابت ومتحرك پمپ می شود معیوب شدن كلی یاتاقانها ممكن است موجب خم شدن محور پمپ شود و در نهایت موجب شكستگی محور شود و در سایر موارد باعث داغ شدن موضعی قطعات پمپ شود .

یاتاقانهای لغزشی :

این یاتاقانها برای تكیه نمودن وحفظ كردن اجزاء چرخشی در هر دو جهت شعاعی و محوری بكار می روند محافظ شعاعی معمولا شامل پوستهای سیلندر شكل از مواد و ابعاد مناسب می باشد كه در محفظه صلب نصب وثابت شده اند.محافظ محوری معمولا ریگهای صلبی است كه در محفظه یاتاقان نسب شده اند و بوشهای متحریكی را بصورت سفت ومحكم به اجزاءچرخشی سوار شده ، تحمل می كند گاهی اوقات این بوشها را بصورت كروییا مخروطی می سازند تا محافظت محوری و شعاعی را مهیا سازند .

مزایای یاتافانهای لغزشی نسبت به غلتشی :

1. زمانی كه محور تحت بارهای مداوم و ثابت قرار می گیرد قسمتهای تحت بار یاتاقان تحت تنش ثابت قرار می گیرند كه موجب كاهش خطر معیوب شدن در اثر خستگی می شوند

2. چناچه یاتاقانهای لغزشی از مواد مناسب ساخته شده باشند قادر خواهند بود در داخل مایع مورد پمپاژ كار نموده و روانكاری و خنك كاری شوند .

3. توسط روانكاری و روغنكاری مناسب در سرعت های بالا یاتاقانهای لغزشی نسبت به یاتاقانهای غلتشی می توانند بارهای بیشتری را تحمل كنند .

بررسی معایب یاتاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی :

1. ضریب اصطكاك انها 10 تا 15 برابر یاتاقانهای غلتشی است و این امر موجب اتلاف پر هزینه می شود

2. غالب ضریب اصطكاك بیشتر دمای روانسازی را تا حدی افزایش می دهد كه نسب سیستمهای دقیق وپرهزینه خنك كاری را اجتناب ناپذیر می سازد.

بررسی علل خرابی یاتاقانهای لغزشی :

1. روغنكاری نامناسب :این پدیده شامل كیفیت روانساز مورد استفاده و همچنین دفعات تعویض روغن میباشد.

2. خنك كاری نا مناسب روانساز :این پدیده در اثر اشكال در سیستم خنكاری یا قصور اپراتور در باز كردن شیر مستقیم مایع خنك كننده قبل از راه اندازی پمپ بوجود می آاید.

3. عدم هم محوری چناچه پمپ جهت تعمییر یا نگهداری پیاده شود این اشكال بعد از سوار نمودن آشكار می شود عدم هم محوری می تواند در اثر ماندن آلودگی بین پایه یاتاقان و محفظه پمپ ویا با توجه به ناهمواریها در اثر ضربه یا سفت نمودن غیر یكسان مهره ها حاصل شود همچنین ممكن است در اثر بار های اضافی وارده بر یاتاقانها ،خم شدن محور یا برخورد فلزی بین قطعات ثابتوچرخیدن كه غالبا منجر به سایش زیاد و گیر پاژ می شود حاصل گردد. عدم هم محوری، از بیرون خود را توسط حرارت زیاد و محفظه یاتاقانآشكار می سازد.

4. پیچهای شل: منبع دیگر مشكلات كه توسط یاتاقان بوجود می آید زمانی است كه پیچهای نگهدارنده پایه یاتاقان بطور یكسان و كافی سفت نشده اند و یا در حین كار پمپ شل شده اند در این موارد ممكن است یاتاقان انقدر از محور خود جابجا شود كه تمام بار ها برروی رینگهای پروانه یا آب بند وارد شود.

مزایای عمده یاتاقانهای غلتشی :

1. هزینه اولیه كم می باشد .

2. آنها میتوانند بدون مراقبت با پریودهای طولانی كار كنند .

3. آنها معمولا نیبت به یاتاقانهای لغزشی با وظیفه مشابه محفظه های كوچكتر و كم هزینه ای لازم دارند.

4. بمنظور تعویض سریع می توان از منابع متنوعی استفاده كرد.

5. موجب صرفه جویی انرژی می شوند .تعویض روانساز بدلیل ضریب اصطكاك كم به دفعات بسیار كمتری نسبت به یاتاقانهای لغزشی انجام می شود و بیشتر یاتاقانهایغلتشی توسط روانكار داخلی با درپوش آببند تهیه شده كه برای عمر كاری انها كافی است .

معایب یاتاقانها غلتشی :

1. حلقه و تمام اجزائ چرخشی در معرض تنشهای متناوب و سریع می باشند كه باعث عیب ناشی از خستگی می شود .

2. بسیاری از یاتاقانهای لغزشی هنگام منتاژ و دمنتاژ نیازمند احتیاط زیاد و مراقبتهای ویژه ای هستند.

3. نیازمند مراقبتهای ویژهای از نظر میزان روانساز می باشند (نه كم نه زیاد ) .

روانكاری یاتاقانهای غلتشی:

روانكاری نا مناسب باعث می شود یاتاقانها خیلی سریع فرسوده شوند بطور مثال روانكاری بیش از حد می تواند باعث كوتاه شدن عمر یاتاقان گردد.روانكاری بیش از حد سبب داغ شدن یاتاقانها می گردد و در نتیجه میزان اكسید اسیون روانساز افزایش پیدا می كند و این پدیده موجب معیوب شدن زودرس یاتاقانها می شود .

میایب ناشی از روغنكاری نامناسب خود را به چند روش نشان میدهد :

1. نبود روانساز در محفظه یاتاقانها

2. وجود آب در روانسازو محفظه یاتاقانها

3. تغییر جلای حلقه ساچمه ها

4. پریدگی بر روی شیارها و ساچمه ها

5. خراشهای موئین بر روی حلقه ها

6. و حرارت ایجاد شده در اثر نبود روانساز

برای جلوگیری از این موارد بسیاری از كارخانه های سازنده روانكاری با گریس و روغن را توصیه می كنند.

مزایای گریس:

1. گریس میتواند بدون محفظه خاصی ابقاء شود حتی در محورهای عمودی

2. بعضی گریسها با پایه كلسیم می توانند عایقی برای رطوبت باشند.

3. بعضی گریسها با پایه لیتیم می تواند یاتاقان را از خوردگی شیمیای حفظ كنند

4. گریسهای سنگین، پوششی در برابر مواد آلوده كننده هستند

5. گریسها نسبت به روغنها به دفعات كمتری نیاز به تجدید گریسكاری دارند.

معایب گریس كاری:

1. خنك كاری موثر یاتاقانهای كه با گریس روانكاری می شوند مشكل است و این پدیده مانعی برای استفاده از گریس در دورهای بالا می باشد

2. انتخاب گرانروی گریس با توجه به استفاده ان در دماهای متغییر قابل توجه می باشد و در نتیجه گریسها را برای محیطهایی كه نوسانات دمایی زیادی دارند مناسب نمی باشد .

3. مشخص كردن میزان واقعی گریس برای یاتاقانها بسیار مشكل است و باعث روانكاری زیاد یا كم یاتاقانها می گردد.

مزایای عمده روانكاری با روغن:

1. سطح روغن را براحتی می توان كنترل نمود و ثابت نگه داشت.

2. روغن می تواند براحتی خنك شود و در واقه استفاده از روغن در دورهای بالا بسیار مفید است برای خنك كاری.

3. عمده روغنها دارای گرانروی بالای هستند و این امر باعث استفاده انها در رنجهای متغییر دمای می شود.

4. تعویض روغن به مراتب اسان تر از تعویض گریس است

5

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برخی روغنها ضریب اصطكاك كمتری نسبت به گریس دارند و این خاصیت باعث كاركرد مناسب انهادر سرعتها بالا می شود .

معایب روغن:

1. بسیار پر هزینه است چون نیاز به مكتنیكال سیل دارد

2. نیازمند تعویضهای بسیار بیشتر از گریس می باشد

3. برای محورهای عمودی نیازمند طراحی دقیق و پرهزینه محفظه یاتاقان می باشد

4. برای محیطهای مرطوب و خورنده نسبت به گریس از مرغوبیت كمتری برخودار است.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

hot machining processes

Hot machining is the process which is used for easy machining and to eliminate the problems of low cutting speeds, feeds and heavy loads on the machine bearings. This problem arises when machining process is being done on the new and tough materials. The basic principle behind this process is the surface of the work piece which is to be machined is to be pre heated to a temperature below the re-crystallization temperature. By this heating the shear forces gets reduces and machining process becomes easy.

 

Some of the advantages of hot machining process are

 

1) Easy formation of chip

2) Lessened shocks to the tools

3) Good surface finish of the work piece

On the other hand the main disadvantage of this process is the work piece’s micro structure may get disturbed due to heating.

 

Precautions to be taken are

 

1) Heat generated should be localized

2) Heating is to be done just before the machining

 

The heat requirements for this process should satisfy the following conditions

1) Heat input rate should be very high such that the work piece gets heated up in very short time

2) The heat generated should heat only the shear zone. if heat generated penetrates to higher depths then there may be a problem of thermal damage.

3) Constant temperatures over a wide range should be generated

4) The installation cost and operating cost should be less

5) It should be easy to set up and control.

Methods of heat generation

Heat generation is done in various methods

1) Flame hardening

2) D.C. arc welding

3) Plasma arc welding

4) Furnace heating

5) Resistance heating

6) Radio frequency resistance heating

7) Induction Heating

Flame heating

It is one of the easiest methods of heating. In this process oxyacetylene (or) propylene (or) town gas is employed. Multi-jet head is employed when high concentration of heat is required. The equipment required for this method is relatively inexpensive and is very effective in milling narrow jobs. But when it is employed for wider jobs problem of localization of heat arises. Another problem which may arise due to this process is oxidation. If this happens post machining is required

D.C. Arc heating

This method is employed for machining non magnetic (or) refractory materials. A carbon (or) tungsten electrode is used for making an electric arc. In this process the negative terminal of the arc is connected to work piece and positive terminal is connected to an electrode which keep moving the electric arc forward. Magnetic field may also be used for removing the problems of wandering. The main disadvantage in this process is maintenance of constant temperature is very difficult.

Plasma arc welding

Though the initial cost of the equipment is very high the method is very effective. In this method the plasma arc contains a restricted arc through which the gas selected is allowed to flow. In this process temperatures of very high range can be generated (20,000 K). low permeable materials are machined by this method as heat flow can be easily controlled. High speed and depth machining can be done if adequate power and gas supply is given proper safety measures are to be taken to avoid the radiations affecting us.

Furnace heating

In this process a furnace is employed for heating the work piece. The work piece material is placed in the furnace and is heated till the surface temperature gets equal to furnace temperature. Then the work piece is taken out and is machined. This process is economical when the required furnace is already there. The machine on which machining operation will be done should be placed near to the furnace such that the temperature loss of the work piece is very less. There are problems in this method

1) Heat cannot be regulated

2) The whole body gets heated

3) Damage of work piece

Resistance heating

In this method 50 cycle A.C current is passed through the work piece body to heat it. Much difficulty is required in maintaining a constant temperature. A proper cooling is required otherwise damage occurs. In this process arcing should be strictly restricted. This is an inexpensive process and is more suitable in milling process.

Radio frequency resistance heating

Radio frequency currents are employed in this process. These currents follow low impedance paths. So by this process the heating can be done to only the pre determined area as current doesn’t flow to other directions. The low impedance can be quite easily obtained by placing a current carrying conductor near to the work piece. This current carrying conductor generates reverse currents. The main advantage of this method is heat can be localized. This method is gaining importance now-a-days. Similar to resistance welding arcing should be restricted.

Induction heating

This method uses an alternating current of 3000C/s to 1.2 MC/s for the generation of heat. Transformer action is used for inducing the current. Localization of heat is not so difficult. Temperature control, depth of heat zone can be repeated without any undue problems. The equipment can also be used for various other engineering works but it is very costly.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

به دست آوردن پاسخی صریح برای چروکیدگی لبه صفحات گرد به کمک ورق گیر در طی فرآیند کشش عمیق با استفاده از تئوری تغییر شکل کوچک

 

در این مطالعه بر اساس مدل دو بعدی تنش صفحه ای و فانکشنال دو شاخه ای بر مبنای تئوری عمومی یکتایی هیل در مختصات قطبی، شرایط بحرانی چروکیدگی پلاستیک ورق گرد (تعداد موج های تشکیل شده و همچنین محدوده چروکیدگی لبه ورق) به کمک ورق گیر، طی فرآیند کشش عمیق به طور تحلیلی و به منظور بهبود نتایج قبلی که اغلب به طور عددی یا عددی-تحلیلی بوده اند، به دست آورده شده است. برای این منظور از روش های تحلیلی الاستوپلاستیک و انرژی استفاده شده است. در این تحلیل جهت به دست آوردن پاسخ صریح برای محدوده چروکیدگی، از تئوری تغییر شکل کوچک و همچنین تئوری تغییر شکل در پلاستیسیته استفاده شده است. به همین منظور ماده پلاستیک کامل در نظر گرفته شده و معیار تسلیم ترسکا در نظر گرفته شده است. در این تحقیق اثر ورق گیر نیز روی محدوده چروکیدگی ورق های آلومینیومی و فولادی با هم مقایسه شده است. نتایج تحلیلی به دست آمده با در نظر گرفتن اثر ورق گیر روی محدوده چروکیدگی به طور صریح می باشند و با این روش، محدوده دقیق تری برای شکل دهی ورق تعیین می شود.

متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت نمایید:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 5 ماه بعد...

طراحی مسیرهای بهینه بارگذاری در فرایند هیدروفرمینگ T شكل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

pass: mechanicspa.mihanblog.com

  • Like 2
لینک به دیدگاه

سازوكار بهبود پرشدگی گوشه قالب در فرایند هیدروفرمینگ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

pass : mechanicspa.mihanblog.com

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

[h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h] [h=6]
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h] [h=6]
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=6]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h]

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

طراحي وساخت سيستم هوشمند توقف اضطراري دستگاه تراش وفرز

چكيده

هدف اصلي در اين پروژه بالا بردن ضريب ايمني دستگاه هاي تراش وفرز مي باشد. در اين طرح با ساخت سيستم هوشمندي مناسب كه متشكل از تعداد معيني سنسورهاي نوري(مادون قرمز) مي باشد اهذاف زير را دنبال نموده بدون آنكه براي اپراتور در هنگام كار مزاحمتي ايجادكندو در سايرپارامترهاي ماشينكاري تأثيري منفي داشته باشدو نيزاز هزينه اجراي كمي در برابر عملكرد مفيدش برخوردار مي باشد و براحتي(ويا با تغييراتي جزئي) برروي تمام دستگاه هاي تراش وفرز و.... قابل نصب مي باشد .

 

1 توقف دستگاه تراش در صورت وجود مانع (دست اپراتور و....) درمحدوده كار سه نظام(جهار نظام).

2 توقف دستگاه تراش در صورت نزديك شدن بيش از حد سوپرت يا ابزارنصب شده برروي آن به سه نظام(جهار نظام).

3 جلوگيري ازحركت اسپيندل(سه نظام جهار نظام)دستگاه تراش درصورت وجودآچار برروي آن(درموقع فراموش كردن برداشتن آن).

4 توقف دستگاه فرزدر صورت وجود مانع (دست اپراتور و....)درمحدوده كار اسپيندل(تيغچه فرز).

5 توقف دستگاه فرزدرصورت نزديك شدن بيش ازحد ميزدستگاه به اسپيندل( تيغچه فرز).

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...