Hossein.B 3666 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 اسفند، ۱۳۸۹ دسته موتورها ازمهمترین جاذب ها می توان به دسته موتورها اشاره کرد شرايطی که طی آن ارتعاشاتی با فرکانس کم و دامنه ارتعاشی زياد به موتور اعمال می شود و معمولا شرايط جاده، شتابگيری سريع، ترمزهای ناگهانی و تعويض دنده از جمله عوامل ايجاد اين نوع می باشند : Low frequency & High amplitude conditions Frequency 0.3 mm ارتعاشات ثانويه ای که در حين روشن بودن ماشين همواره بر موتور اعمال می شوند، ارتعاشاتی با مقادير فرکانسی زياد و دامنه بسيار کم می باشند. ميزان خروج از مرکزی موتور مهمترين عامل ايجاد اين نوع می باشد : High frequency & Low amplitude conditions Frequency : 25-200 Hz & Amplitude محدوده فرکانسی های طبيعی در خودروی سواری وبدن انسان فرکانس های رزونانسی انسان وخودرو هرتز (Hz) فرکانس های افقی مغز انسان کمتراز 1.5 گوش داخلی انسان 0.5- 0.75 ديگر ارگانيزمهای بدن انسان 5-7 فرکانس های صلب بدنه 1-2 فرکانس های بدنه انعطاف پذير بالای 20 فرکانس های اکسل های جلو وعفب تا 15 نگه دارنده قوای محرکه (موتور) نگه دارندههاي لاستيكي نگه دارندههاي هيدروليكي نگهدارنده های هيدروليکی با منفذ ساده نگهدارنده های هيدروليکی با شيار اينرسی نگهدارنده های هيدروليکی با شيار اينرسی و جدا کننده نگه دارندههاي شبه فعال (نيمه فعال) نگه دارندههاي فعال نگه دارندههاي لاستيكي n ابعاد مناسب, مقرون به صرفه و بدون نياز به نگهداري n مدل ساده فنر و ميرا کننده n افزايش سختی با افزايش فرکانس نگه دارندههاي هيدروليکی n سازگاری با فرکانس و دامنه n وجود منفذ يا شيار اينرسی: ايجاد ميرايی در فرکانس پايين n وجود جداکننده: رفتار مشابه نگهدارنده لاستيکی در دامنه های کم = فرکانسهای بالا 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده