spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اسفند، ۱۳۸۹ نگاهي تحليلي به شاخصه هاي معماري منظر مدرن و الگوهاي آموزشي آن طراحي محيط و خلق مناظر جديد به فرايندي علمي و خلاق نيازمند است. بر اين اساس تواناييهاي طراحان محيط و منظر، ايشان را قادر به رسيدن به نتايج مناسبتري نسبت به معماران، هنرمندان، طراحان شهري، زيست شناسان، بوم شناسان و سايرين در حل مسايل مربوط به محيط مي سازد. براي رسيدن به اين مهم، آموزش دهندگان طراحي محيط، بايد تعادلي بين راهکارهاي ارايه شده توسط برنامه ريزي محيط و منظر و خلاقيتهاي موجود در فرايند آفرينش اثر معماري ايجاد کنند تا در ضمن آنکه فراگيران در محيطي خلاق به آفرينش اثر هنري خود ادامه مي دهند، ملزومات اجرايي طراحي محيط را نيز مدنظر قرار داده و طراحي آن ها مطابق با واقعيات موجود باشد. بر اين اساس است که مقاله حاضر، ضمن بيان تعاريف طراحي محيط و منظر و نگاهي به الگوهاي گذشته در فرايند طراحي محيط، به بيان ضرورت آموزش معماري منظر بر مبناي عوامل ذکر شده مي پردازد. در اين راستا با سرمشق هايي از «روش چند لايه اي» مک هاگ در يافتن پتانسيلهاي محيطي و کاربست دياگرامهاي وابسته در پروژه هايي اجرايي، به بيان پيشنهاداتي در زمينه آموزش طراحي محيط و منظر پرداخته خواهد شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده