رفتن به مطلب

آیا زانو درد دارید؟


ارسال های توصیه شده

530b9772dc01.jpg گاهی درد زانو ناشی از بیماری آرتروز است که در این حالت، درد زانو با فعالیت، بد‌تر می‌شود

 

زانودرد را جدی بگیرید

فوق متخصص روماتولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: مراجعه دیرهنگام مبتلایان به زانو درد به پزشک منجر به تخریب غضروف مفاصل می شود و آسیب های جبران ناپذیری را به زانو وارد می سازد.

«محمدمهدی امام» افزود: درد زانو می تواند ناشی از پاره شدن منیسک زانو باشد که در این بیماری، درد و تورم زانو پس از مدتی ممکن است فروکش کند اما سیر روند بیماری ادامه دارد.

وی ادامه داد: پاره شدن رباط زانو نیز با علایمی مانند قفل شدن و خالی شدن زانو همراه است که بیمار گاهی این علایم را تحمل کرده و از مراجعه به پزشک خودداری می کند.

این استاد دانشگاه گفت: بیماران به مرور برای اجتناب از فشار آمدن به زانو نمی توانند فعالیت های فیزیکی گذشته را داشته باشند.

امام افزود: هنگام قفل شدن زانو، زانوی فرد هنگام حرکت گیر می کند و با ایجاد یک صدای تق مانند دوباره آزاد شده و درد بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: هنگام خالی شدن زانو نیز فرد هنگام راه رفتن، احساس می کند شخص از پشت زانو، او را هل می دهد و زمین می خورد.

این پزشک فوق تخصص روماتولوژی تاکید کرد: اینگونه بیماران باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: گاهی درد زانو ناشی از بیماری آرتروز است که در این حالت، درد زانو با فعالیت، بد تر می شود و با استراحت بهبود می یابد که این بیماران معمولا از صدای خرت و خرت مانند در زانوی خود شکایت دارند.

وی افزود: درد زانوی بیمارانی نیز که دچار مشکلات رماتیسمی هستند، هنگام اوایل صبح و به دنبال بی حرکتی شدت می یابد.

عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران یادآور شد: اگر درد زانو ناشی از تومورهای مفصلی باشد، بیماران معمولا از درد شبانه زانو شکایت دارند که در سایر بیماری های مفصلی زانو، کمتر مشاهده می شود.

امام تاکید کرد: ممکن است علایمی مانند تورم و درد زانو تسکین یابد اما مبتلایان به این علایم حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا از آسیب های جبران ناپذیر به زانو جلوگیری شود.

لینک به دیدگاه

گاهی، بیماری های مفاصل دلیلی مربوط به اعصاب و روان دارد. کسانی که خیلی حرص میخورند، کسانی که خیلی اندیشه های منفی دارند، کسانی که حس ترس - نفرت - خصومت و کینه توزی دارند، دچار درد مفاصل میشوند. اینطور بگم با داشتن اندیشه های اسیدی، خون ما اسید تولید میکند که روی مفاصل اثرات منفی خواهد داشت.

 

به صورت کلی میتوان علت 99% بیماری ها را در اعصاب جست و جو کرد.

 

سپاس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...