رفتن به مطلب

[TRgroup] مدلسازی تانک مرکاوا Mk II از ابتدا تا مرحله رندر (مدلسازی بکمک Editable poly & Spline)


ارسال های توصیه شده

سلام

 

 

در این آموزش مدلسازی تانک مرکاوا Mk II بکمک ادیت پلی (Editable Poly)از ابتدا تا مرحله رندر را می آموزید.

 

تصویر نهائی

 

bsypa0z5d7s0o6igvwo2.jpg

 

 

 

این آموزش چند قسمتی است ... :ws31:

 

 

منبع : وب پرس

 

:w75:کپی برداری با ذکر منبع مجاز میباشد:w75:

 

.

.

.

.

.

لینک به دیدگاه

ساخت یک محیط مدلسازی استاندارد

 

برای ساخت هر مدلی در محیط مکس .. بهتره ساخت مدل بر اساس حدس وگمان رو بزارید کنار .. برای ساخت مدل بهترین روش استفاده از 4 عکس در جهات چپ یا راست - بالا - روبرو و پشت از مدل هست.

 

در این آموزش ما از 4 عکس در همین جهات از مدل استفاده میکنیم تا میحطی استاندارد جهت کمترین خطا در مدلسازی بسازیم

 

به این عکسها اصطلاحا بلوپرینت یا Blueprint گفته میشه

 

ایتدا در فتوشاپ عکسها رو اندازه کنید .. به این ترتیب که :

 

عکسی که ارتفاع عکسی که از چپ یا راست هست با ارتفاع عکسی که از روبرو و پشت هست یکی باشن و همینطور طول عکسی که از چپ یا راست هست با طول عکسی که از بالا هست برابر باشه

بعد از اینکار و پس از اینکه عکستون رو با بهترین کیفیت (PNG ) سیو کردید .. در محیط مکس باکسهائی دقیقا با همین اندازه ها ایجاد کنید و مانند یک 4 دیواری ..کنار هم بچینید.

 

f3537orzirdfzf6x5pru.jpg

 

 

حال با باز کردن ویراستار ماده و انتخاب یک شیار خالی و کلیک روی دکمه کنار شیار رنگ Diffuse و انتخاب گزینه Bitmap از پنجره باز شده .. عکس خودتون رو انتخاب کرده

 

eg3tllx4z8oupfnozeab.jpg

 

 

 

و توسط دکمه p7cv2mftpj33bm3ic2rr.png به باکس نسبت بدید .. برای دیدن این نقش داخل درگاه دید میتونید روی دکمهt77zqilwwg6q2s34vcz5.png کلیک کنید.

 

توجه کنید : هر شیار ماده برای یک باکس

 

m90zb9zl9leakx6gbxj.jpg

 

 

mvh5k7lco04hh806o1s0.jpg

 

نتیجه کار باید چیزی مثل شکل زیر باشه ..........

 

tvc7yfdfot68pdqenaxb.jpg

 

کار خودتونو سیو کنید تا بعد ....

لینک به دیدگاه

ساخت چرخ ها

 

در این مرحله بکمک شی Tube و Line چرخهای حمال تانک رو میسازیم

 

روی یکی از چرخها در درگاه دید زوم کنید و یک Tube دقیقا به اندازه قسمت بیرونی چرخ روی اون ایجاد کنید

 

60htcms0rkoluupewdy.jpg

 

روی اون راست کلیک کرده و گزینه Convert to editable poly رو انتخاب کنید

 

niiby6l2p1szlg4gpng.jpg

 

موئلفه فرعی Edge رو فعال کرده و یکی از وجوه خارجی رو انتخاب کنید

 

kttouq1u62vwvuf094.jpg

 

 

دکمه Loop رو بزنید تا وجوه دیگه هم انتخاب بشن ..

 

16jyqnuhnijdkz2nff3.jpg

 

دکمه کوچک کنار دکمه Chamfer رو کلیک کنید و با دستکاری تنظیمات کمی لبه خارجی Tube رو نرم کنید

 

kc0g0rioplbh4jubppny.jpg

 

حالا از Tube یک کپی گرفته و اون رو با ابزار Scale بزرگ کنید جوری که از قبلی بزرگتر باشه ولی از اون فاصله نگیره .. یک استوانه هم بسازی با قطری بسیار کم

 

iof2ltt2k8vpola4901c.jpg

 

برای جاگذاری این اجسام جدید دقیقا در مرکز جسم قبلی .. میتونید از ابزار align کمک بگیرید (کلید فوری Alt + A)

 

axwo17pmj9w3qjrtkep2.jpg

 

حالا در نمای کناری این اجسام با ابزار Line شکلی مانند زیر ترسیم کنید سپس تغئیر دهنده lathe را از پانل مدیفایر بر آن اجرا کنید تا جسم حول محور خود ساخته شود

 

dvyvm5rt140l6tx70eb.jpg

vv0pakmpcjzaatps1gp.jpg

jianh7dqhyuvxcayma.jpg

 

این جسم را دقیقا به اندازه استوانه پشتی تغئیر اندازه دهید

 

oy1o9f3uq1wjqxenjfsg.jpg

xxohht1qtokbzp35umn.jpg

 

جسم دیگردی در مرکز این اجسام ترسیم نمائی .. درست مانند قسمت قبل

 

y5ujx8hgjldvw10zbshy.jpg

hryxxq59o6co7j1kj7v.jpg

 

حالا وقت اون رسیده تا مهره ای چرخ رو بسازیم ..

 

یک استوانه با 6 وجه بسازید Editable poly رو بر اون اجرا کنید و سطح بیرونی رو با ابزار Chamfer نرم کنید

 

pdvk32iazs81qahv04h.jpg

 

یک استوانه دیگه در مرکز همین استوانه ایجاد کنید - به روش قبل

 

fwu1l7l5t9ktjlfqxyyl.jpg

 

سپس با ابزار Attach این دو جسم رو با هم ترکیب کنید

 

yuf8x4axdsfvsqh5y9fy.jpg

 

حال به پانل hierarchy رفته و نقطه اتکار این جسم رو در مرکز استوانه اولی قرار بدید

 

n75jeomv149d00b4593z.jpg

189nsutvyclz29d83fi1.jpg

 

حالا با ابزار Array و تنظیم 10 عد مهره .. مهره های دیگه رو هم میسازیم

 

dl0emx1pz2xo4yc0secs.jpg

evxpb3e67no2q47zdjgq.jpg

 

تمام جسمی رو که ساختید منهای 2 جسمی که با ابزار Line ساختید و مهره ها رو انتخاب کرده و کپی کنید و با کمی فاصله از جسم اولی قرار بدید.

 

تمام اجسام رو انتخاب کرده و تحت نام چرخ گروهبندی کنید

 

0mhziiiwuf020g7wwqyp.jpg

 

به تعداد چرخهای یک سمت تانک از اون کپی بگیرید

 

c91guzlnktgrjdq3llb2.jpg

 

کار رو ذخیره کنید....

 

 

لینک به دیدگاه

ساخت چرخ دنده جلوئی

 

خب در این مرحله بکمک اشکال دو بعدی چرخ دنده اصلی تانک رو میسازیم

 

روی چرخ دنده جلوئی زوم کنید - در قسمت اشکال دو بعدی روی Star کلیک کنید و بکشید - تنظیمات رو انجام بدید تا ستاره 16 پر شما ساخته بشه

 

1ft2d0eyg1w8hajlp2sl.jpg

 

روی ستاره راست کلیک کرده و Convert to editable spline رو انتخاب کنید

 

71dq6nem3hz2zkwrcxc9.jpg

 

موئلفه فرعی Vertex رو فعال کرده و تمام ورتکس ها رو انتخاب کنید - توسط ابزار chamfer ستاره رو به شکل زیر دربیارید

 

wsu1jh1czeij6zlqyi7.jpg

 

دوباره با استفاده از ابزارهای دو بعدی مانند شکل یک Circle بسازید درست در مرکز ستاره - ستاره رو انتخاب کنید - دکمه Attach رو فعال کنید و دایره رو انتخاب.

 

cion8u7o9ljro11cufv.jpg

 

جسم رو انتخاب کرده و از پانل مدیفایر تغئیر دهنده extrude رو بر اون اجرا کنید و مقدار Amount رو روی 0.75 قرار بدید .

 

jbfvxllgqg55otbkpeca.jpg

 

حال روی این شکل راست کلیک کرده و Convert to editable poly رو انتخاب کنید . Edge های لبه های بیرونی رو انتخاب کرده و با ابزار Chamfer کمی لبه رو نرم کنید

 

5la891onvvv7jcln0r.jpg

 

حالا در نمای کناری شکل زیر رو با استفاده از ابزار Line ترسیم کنید و با استفاده از تغئیردهنده lathe حول محور خودش بچرخونیدش.

 

vypdnciihjkryzsq3xga.jpg

 

مرحله بعد جاگذاری و ساخت پیچ برای قیمت بیرونی و داخلی شکل هست که در پست قبل آموزش دادم .

 

kein9m2otdz84xngc3rx.jpg

y8hzeo2nxxotse2a178w.jpg

 

کار رو ذخیره کنید....

 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

ساخت چرخ دنده انتهائی

با استفاده از شی Tube چرخ انتهائی را با مشخصات زیر رسم کنید

 

 

f1mlzux47wnlue659ln.jpg

قسمت میانی چرخ را با تکنیک هائی که از قسمت های پیشین آموختید بسازید

 

bvsw1koqgo4vza60p56.jpg

 

 

همچنین پره چرخ را با استفاده از اشیا

دو بعدی و شی Line بسازید و سپس با استفاده از تغییردهنده Extrude به آن حجم دهید

 

g31rcr087wfol9cpe1u.jpg

lt87qa5ndgi2jywylfhw.jpg

 

 

با استفاده از ابزار Array که در قسمت های قبلی آموختید به تعداد نیاز از پره کپی بگیرید

 

 

4lur5o4shkfxf8g3aa5n.jpg

 

چرخی که درحال ساخت آن هستیم دارای دوقسمت می باشد .. یکی قسمت جلوئی و دیگری قسمت پشتی .. قسمت جلوئی را در مراحل قبل ساختیم .. حال قسمت پشتی را بکمک اشکال دو بعدی میسازیمابتدا 3 عدد دایره (circle) در 3 اندازه بسازید

 

 

2v4919lmymve18qz8x.jpg

 

سپس با شی Line یک مستطیل کشیده و با ابزار Array آنرا کپی کنید

 

 

3bdueste88y5unuebseq.jpg

 

دایره بزرگتر را انتخاب کرده و تغییردهنده Editable spline را بر آن اجرا کنید – سپس با استفاده از ایزار Attach تمام اشکال را با هم یکی کنیدحال موئلفه فرعی Spline را فعال کرده – دکمه subtraction در کنار دکمه Boolean را کلیک کنید – دایره دوم را انتخاب کنید – دکمه Boolean را فعال کرده و پره ها را انتخاب کنید .. با این کار قسمتهای مشترک پره ها و دایره با هم یکی شده و مابقی حذف میشوند.. همین کار را دوباره در حالی که دایره متوسط (که حالا با پره ها یکی شده ) در حالت انتخاب است با دایره کوچکتر هم تکرار کنید

 

 

ksj0rkwyb0qtcd1alcym.jpg

 

تا نهایتا شکل شما چیزی مانند تصویر زیر شود

 

 

g83hi5ibzyacn1tlcj1i.jpg

 

حال با فعال کردن موئلفه فرعی Vertex و انتخای ورتکس های میانی و اعمال Fillet برا آنها لبه ها را نرم کنید .

 

 

3yv30yiz7ck0cqrjck0p.jpg

 

پس از اجرای تغییردهنده Extrude بر این شی نتیجه کار مانند تصویر زیر میشود

 

 

x7pt5eqel61vktuog7p0.jpg

 

ساخت چرخ حمال جلوئی

برای ساخت این چرخ از یکی از چرخ های اصلی کپی گرفته و جاگذاری نمایید سپس در نمای روبرو یک دایره درست به اندازه Tubeای که در چرخ استفاده کردید بکشید – دایره هائی نیز در اطراف پیچ ها ایجاد کنید و درست مانند کار با اشکال دوبعدی که در بالا اشاره شد این شکل را نیز بسازید تا نتیجه کار چیزی مانند تصویر زیر شود

 

[/url]

crkw2qmapc0drdir5wbt.jpg

 

qm3czolczvow0ppds6eh.jpg

6ejeadzdwarevtrzgq7c.jpg

ben23w1a7z7puvlu3rqr.jpg

کار را ذخیره کنید

لینک به دیدگاه

ساخت شنی تانک

 

 

در این مرحله به ساخت شنی تانک می پردازیم . به علت نمایان نبودن شنی در فایل Blue print ناچاریم کمی از خود خلاقیت بخرج داده یا با دیدن عکس شنی واقعی اقدام به طراحی کنیم .در نمای کناری روی یکی از چرخ ها زوم کنید – طرحی را که مشاهده می کنید با ابزار Line از سری ابزارهای طراحی 2 بعدی بکشید

 

[/url]

rehvhebppfw5yyncjn.jpg

 

با کمک تغییر دهنده Extrude به این شکل 2 بعدی حجم دهید – یک Box با اندازه های مشخص شده دقیقا روی این شکل ایجاد کنید

 

o8fj968qn7gwv4kw5f.jpg

 

تغییر دهنده Editable Poly را بر این مکعب جدید اجرا کنید و با فعال کردن موئلفه فرعی Vertex و با کمک ابزار جابجائی Vertexهای بالائی را به هم نزدیک کنید

 

t2vmoy63ubp5zf36yno.jpg

 

حال با کمک ابزار Chemfer کمی لبه های شکل را نرم کنید

 

ykxklfgfl3sux1s3fcwp.jpg

 

در نمای بالا شکل زیر را به کمک Line ترسیم کنید و با کمک Extrude به آن حجم دهیدو جاگذاری کنید

 

h7z1si0tstvw4ij30dix.jpg

 

در نمای بالا شکل زیر را ترسیم کرده و بعد دهید .. این شکل نقش قفل بین اجزای شنی تانک را بازی میکند

 

2wu25n8rirs0xrwbd8ou.jpg

 

روی این شکل تغییر دهندهEditable Poly را اجرا کرده – موئلفه فرعی Polygon را فعال کرده – قسمت بالائی شکل را انتخاب کنید و توسط ابزار Inset یک حاشیه به طرف داخل در آن ایجاد کنید

 

4wzepf45mt8eupoavds9.jpg

 

حال توسط ابزار Extrude کمی قسمت منتخب را به پائین هل دهید

 

if5nmfnqk55xsxwmb1pb.jpg

 

با کپی کردن این شکل و جاگذاری مناسب کار ساخت یکی از اجزای شنی تانک به پایان می رسد .

 

v5n19axiygld8u7gtno.jpg

 

حال در نمای کناری شروع به کپی کردن این شکل کنید تا به نتیجه زیر برسید

 

3n9ztt602kp6v556marz.jpg

 

کار خود را ذخیره کنید …

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

ساخت شاسی تانک

 

 

 

 

در این مرحله بکمک اشکال دوبعدی شاسی تانک را میسازیم .

 

 

 

در نمای کناری و با استفاده از Line یک شکل حدودا جائی که شاسی قرار دارد بکشید . این شکل در مراحل بعد اصلاح می شود

 

c4l1p28fbr2hvhao46re.jpg

 

 

با تغییر دهنده Extrude به آن حجم داده و تعداد سگمنت ها را روی 4 تنظیم کنید .

 

 

p7j64gmitqpdy74upndz.jpg

 

روی شکل راست کلیک کرده و Peroperties را انتخاب کنید . تیک گزینه see trough را بزنید تا بتوانید از پس شکل بلوپرینت را ببینید .

 

s6hxscoy6lc5ra20u8.jpg

 

تغییردهنده Editable poly را بر شکل اجرا کنید .. موئلفه فرعی Vertex را فعال کرده و با جابجایی ورتکس ها شکل را به طرح نزدیک کنید .

 

752e726vsx59xfzfdb.jpg

 

با فعال کردن موئلفه فرعی Edge و انتخاب زوایا و اجرای chamfer بر آنها میتوانید لبه ها را نرم کرده یا لبه های بیشتری بسازید.

 

 

ghi9cvgq5ugmjh48ksk.jpg

l7tsf1txn4qyo27hr8.jpg

 

موئلفه فرعی Vertex را انتخاب کرده .. دکمه cut را فعال کنید . در قسمتی که در عکس میبینید روی یک سگمنت کلیک کرده و سپس روی سگمنت آخر کلیک کنید تا 3 ورتکس دیگر بوجود آید .. اینکار همچنین باعث ساخته شدن 2 پاره خط جدید می شود . این پاره خطهای جدید در آینده مورد نیاز است .

 

7r2dv4uorbyp2icuwvgt.jpg

 

موئلفه فرعی Polygon را فعال کنید .. قسمتهایی را مطابق شکل انتخاب کرده و Delete کنید

 

zg7pg1as1s89my5ihv.jpg

 

حال با استفاده از آموزه های خود و استفاده از Box و cylinder 6 شکل مانند شکل زیر بسازید .. این اشکال از جزئیات این قسمت هستند

 

uvmfu16z21wmqt2kwfop.jpg

wy93khr69760iyck3ihv.jpg

 

کار خود را ذخیره کنید .

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ساخت پشت تانک

 

در این مرحله قسمت پشت تانک را با هم میسازیم .

 

در محدوده محلی که در قسمت قبل آموزش انتخاب و Delete کرده بودید با کمک شکل Line اشکال زیر را بکشید . این اشکال شامل 3 درب و پوشاننده قسمت انتهایی می باشد . سپس با استفاده از Extrude به آن حجم دهید – درب ها را کمی جلوتر از قسمت انتهایی قرار دهید

6w2bkystdjb01us57b9y.jpg

حال تغییر دهنده Editable poly را بر آنها اجرا کرده و توسط ابزار Chamfer لبه ها را کمی نرم کنید .

 

 

0qssbj3b548l4pf2i.jpg

 

 

حال توسط یک Chamfer cylinder و یک Chamfer box شکل زیر را ایجاد کنید . تغییر دهنده Editable poly را بر آن اجرا کرده . موئلفه فرعی Polygon را فعال کنید .. قسمتهایی را مطابق شکل انتخاب کرده و آنها را به سمت داخل (منفی) Extrude کنید . سپس دو شکل را به هم Attach کنید

 

 

j6al8wtvh7qf6b4ethn.jpg

 

 

3fpq09297tvew2xmfg4h.jpg

 

 

c7takgj4m26l3he8n79h.jpg

 

 

لولا ها را به تعداد نیاز کپی کرده و جاگذاری کنید

 

 

7m6z9sgj0cy74oj07mq.jpg

 

 

برای ساخت دستگیره اما راه ساده ای وجود دارد . مطابق شکل توسط Line و ابزار Fillet شکل زیر را ایجاد کنید .به پانل مدیفایر رفته و در قسمت اول تنظیمات با نام rendering تنظیمات را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید .از این شکل هم به تعداد نیاز کپی کنید و جاگذاری

 

 

kjmvcr33hfyi5ke5vswx.jpg

 

 

8i4syw55sw3v3tyn4rnh.jpg

 

 

6pc17e2ccetvj5me8.jpg

 

 

ساخت قفل درب نیز مانند مراحل قبل و توسط Line میسر میشود .

 

 

iqoeemc0tw63eru1mkt8.jpg

 

 

gl6vhbv6s63o549jf8b9.jpg

 

 

با استفاده از آموزه های خود قسمت میانی که عبارت است از دو عدد زواز و چند پیچ را بسازید

 

 

rhmijxkdc6zoj38c745c.jpg

 

 

خب قسمت انتهایی تقریبا ساخته شده در قسمت بعد آموزش این قسمت را تکمیل میکنیم

 

 

a5i6nbzq2g8b1he6mr5n.jpg

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ساخت گلگیر انتهایی

در این مرحله قسمت گلگیر انتهایی را مدلسازی میکنیم

 

در نمای پشت مانند شکل در محلی که قرار است گلگیر ایجاد شود توسط Box شکلی ایجاد کنید و از آن یک کپی نیز تهیه کنید.

 

 

در نمای کناری با Extrude کردن سگمنتهای لبه مکعب شکل زیر را بسازید .. با جاگذاری کپی باکس اول میتوانید آنرا ببندید.

 

 

yevgomc98pdfch2ztju0.jpg

 

حتما بخاطر دارید که در قسمت قبل یک درب به همراه پیچ و زوار مدل کردیم . با کپی کردن آن و جاکذاری درست پشت قسمت گلگیر میتوانید جلوه بیشتری به کار ببخشید .

 

 

uff3mcod9l0j5nvunz4s.jpg

برای ساخت قسمت بالایی گلگیر میتوانید از همان روش Box و Extrude کردن قسمت بالایی آن استفاده کنید

 

 

مطمئن هستم مراحل ساخت جزئیات این قسمت را با استفاده از آموزه های قبلی به راحتی و درستی انجام خواهید داد

در زیر این مراحل را بصورت تصویری مشاهده میکنید.

 

 

42idob5hpepnu4emt18h.jpg

umvcyex4f9erai3l6s.jpg

yzbni9xjsf0f79qi3h3.jpg

h62g1xh2hbx9es0g18t.jpg

 

9zr1n1wj5nrorbrip8hw.jpg

j3fz6monk3ltiu58h8kj.jpg

 

توجه کنید : در ساخت مدل اشیایی که نباید با هم تماس داشته باشند را از هم جدا کنید

 

 

wfzoplh659b79rmeegfq.jpg

 

در دنیای واقعی همیشه تعدادی از قسمتهای شنی یا جزئیات دیگر بعنوان قطعه یدکی به بدنه تانک وصل میباشد .. این قطعات را می توانید با کپی کردن از محلهای دیگر تهیه کرده و جاگذاری کنید.

 

 

yyep8hb2649i6pkaney.jpg

 

برای ساخت محل اتصال قلاب بکسل .. میتوانید از تلفیق Box و Editable poly و Spline استفاده کنید

 

 

ngh4pn0eihpk49v54p8.jpg

 

برای ساخت قلاب بکسل نیز میتوانید یکی دیگر از روشهای پرکاربرد مدلسازی .. یعنی استفاده از Plan را به کار ببندید به این طریق که :

در نمای روبرو یک پلان با 6 سگمنت بترتیب یکی چپ یکی راست یکی وسط دقیقا به اندازه محل اتصال رسم کنید .

 

 

49pfqtj2rnauk7n8j3.jpg

 

تغییر دهنده Editable poly را بر آن اجرا کرده موئلفه فرعی Edge را فعال کنید و Edge های مورد نظر را انتخاب کرده .. کلید Shift را نگه داشته و با کمک ابزار جابجایی آنرا به اندازه دلخواه بکشید .. با رها کردن مشاهده خواهید کرد که Edge های جدیدی ساخته میشوند. حال با فعال کردن Vertex ها و دستکاری آنها شکل را تکمیل کنید .

 

 

vs8s2v4rask9vna4prpg.jpg

 

pbhz527l8onm8b45tvbe.jpg

خب تمرین کنید .. در نمای کناری شکل زیر را بسازید .

 

 

k1qu6rhb3vvjyz6rxw5z.jpg

 

توجه کنید : نیازی نیست کل شکل را یکجا بسازید .. تنها ساخت یک طرف شکل کفایت می کند طرف دیگر را با استفاده از ابزار آینه کپی می کنید .

 

 

8qoiqy891i11zzkxy688.jpg

 

می توانید با انتخاب Edgeها و استفاده از ابزار Chamfer لبه ها را نرم کنید

 

 

4sdxz184m792l00rg9hj.jpg

 

در نهایت و پس از نرم کردن شکل زیر بدست می آید .

 

 

6m55bqlwr6kmdm02x7s9.jpg

 

خب .. قسمت انتهایی تمام شد

 

 

1mig1j4df73a6pc1qpo.jpg

 

کار خود را ذخیره کنید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

ساخت گلگیر کناری

 

در نمای کناری روی گلگیر زوم کنید با استفاده از اشکال دوبعدی (Line) شکل زیر را ترسیم کنید

 

awtbwudt2t9zirfeohou.jpg

 

گوشه ها را میتوانید با استفاده از Fillet از سری ابزارهای Editable spline گرد کنید

 

تمام اشکال را جدا جدا بسازید سپس با استفاده از Extrude به آنها حجم دهید

 

5rbd5jqzrqtzxhhaxb.jpg

 

روی هر کدام راست کلیک کرده و تغییردهنده Editable poly را بر آنها اجرا کنید و با فعال کردن موئلفه فرعی Edge و انتخاب لبه ها و با استفاده از ابزار Chamfer لبه ها را نرم کنید

 

7nbe1jon1tpziqftd1a.jpg

 

ao8i7pb6wtexzxzwfm.jpg

 

گلگیر را در محل خود جاگذاری کنید

 

2u7rm442q9dwlogcrsv.jpg

 

با استفاده از آموزه های خود محل اتصال گلگیر به بدنه را بسازید ... به تعداد کپی کرده و جاگذاری کنید

 

14bdpeqbr3gndzw1vu66.jpg

 

zt9u9g8wi6f5vx4a5snw.jpg

 

e48ygq56dzkgit3574d2.jpg

 

0wjwc1xc7joqq5ndltu.jpg

 

ساخته حفاظ شنی

 

با استفاده از یه Box در نمای بالایی شکل زیر را رسم کنید

 

b9hczb6fr9k09ghunihy.jpg

 

تغییردهنده editable poly را بر آن اجرا کرده .... در نمای کناری موئلفه فرعی Edge را فعال کنید سپس دکمه slice plane را فعال کنید .. پلان را چرخانده و با کلیک روی دکمه Slice پاره خطهای جدیدی ایجاد کنید

 

397ssnxatalz3prkbc1.jpg

 

موئلفه فرعی Vertex را فعال کنید و با جابحایی نقاط شکل را شبیه محافط شنی بلوپرینت کنید

 

lkqo19bj1trbvu2jta5b.jpg

 

اینم شکلی که ساختیم

 

ftu0vlq0zn86q1as26so.jpg

 

حال با استفاده از ابزار cut از سری ابزارهای Editable poly پاره خطهای جدیدی روی محافظ ایجاد کنید

 

gn5tvxn2fr2qh42ubzgz.jpg

 

dc0k00h5p3bzdkgfq7t.jpg

 

با استفاده از Chamfer پاره خطها را دوبل کنید

 

0g865e72423l5kc6no4l.jpg

 

aq01nuzqpykalrii7vu.jpg

 

سپس با فعال کردن موئلفه فرعی Polygon و انتخاب فاصله میان دو پاره خط ایجاد شده و اعمال Extrude منفی .. آنها را گود کنید (Local normal را برگزینید)

 

ot2j14l015elaeicdz4z.jpg

 

حال مطابق بلوپرینت و توسط مولفه های فرعی موجود .. در این شکل اختلاف سطح ایجاد کنید

 

k09zwsxrg7d4b6vq052h.jpg

 

cn3wmy5gzph4guy8i6e0.jpg

 

9gu6k26aj7jzrowc5u.jpg

r32w5o7zmyas9sbgz1ey.jpg

با استفاده از آموزه های خود و دقت در توضیحات عکس ها جزئیات این قسمت را بسازید

 

n6y9ssjstoo13r7cjd.jpg

 

ytx2g0trvqkcfqoo5k0y.jpg

 

x0be9xlfvmoo1ksxiwmb.jpg

 

9stf7h1ia6in9pgnfsu4.jpg

 

qzhbvgzdm0dwnuywkouu.jpg

 

3t0q0a7d7qvsoifhllof.jpg

کار خود را ذخیره کنید

 

 

لینک به دیدگاه
  • 9 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...