رفتن به مطلب

استفاده از تلفن همراه مغز را فعال میکند!!!


ارسال های توصیه شده

افزايش قابل توجه استفاده از تلفنهاي همراه در سرتاسر جهان نگراني هايي را در رابطه با تاثيرات مخرب احتمالي اين ابزار بر روي مغز انسان برانگيخته است. با وجود اينکه سال گذشته اعلام شد هيچ مدرک قابل قبولي مبني بر مضر بودن امواج تلفنهاي همراه وجود ندارد اما اين نگراني همچنان بر جاي خود باقي است.

 

بسياري از بررسي‌ها به اين موضوع تاكيد دارند كه استفاده از تلفن همراه مي‌تواند باعث بروز تومورهاي مغزي شود برخلاف اين موضوع تحقيقي جديد نشان داده است چسباندن گوشي تلفن به گوش به فعال شدن مغز كمك مي‌كند. طبق بررسي‌هاي محققان آمريكايي كه مشروح آن در مجله Journal of the American Medical Association منتشر شده است امواج الكترومغناطيسي بر متابوليسم ناحيه‌اي در مغز تاثير گذارند بدون اينكه خطري براي كاربر داشته باشند. محققان عكس‌العمل مغز 47 فرد را حين حرف‌زدن با تلفن همراه به مدت 5 دقيقه ثبت كردند و بعد ميزان متابوليسم قند در مغز آنها را اندازه‌گيري كردند. نتايج نشان داد استفاده از تلفن سبب افزايش متابوليسم قند در ناحيه‌اي نزديك گوش مي‌شود به طوري كه متابوليسم قند در اين ناحيه 7 درصد بيش از ساير نقاط مغز است.

 

 

 

topsante

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...