رفتن به مطلب

کن دو


ارسال های توصیه شده

kendo در واقع يک هنر رزمي پيشرفته ژاپني است که مدرن ترين نوع دفاع را آموزش مي دهد. اين هنر، ريشه در سنت هاي شمشيربازي قديمي ژاپنيهاي جنگجو يا همان سامورايي ها دارد و علاوه بر تجهيز افراد به انواع فنون دفاع شخصي راههاي مناسبي را در جهت شناخت هر چه بهتر درون افراد عرضه مي نمايد. کلمه kendo (کندو) از لغت ken به معناي شمشير و do به معناي راه يا مسير مشتق شده است، معناي اين دو کلمه در کنار يکديگر، راه شمشير است.

اين عبارت توصيف کننده راه انسان در زندگي، نحوه شکل گيري شخصيت، انضباط شخصي، مهارت و احترام به ديگران مي باشد. ادامه اين فنون مدرن، افراد را به بالاترين سطح جسماني و ذهني رسانيده و نظم و انضباط شخصي را آموزش مي دهد. ريشه فنون کن دو به تاريخ سده هاي 1568-1336 و مدارس آموزش شمشير بازي سامورايي هاي عصر muromachi برمي گردد. در اين زمان، جنگ هاي داخلي در اين کشور رواج داشت و آموختن شمشيربازي براي مردم به منظور دفاع و مبارزه در برابر ارتش فئودال يک نياز به شمار مي رفت و در حقيقت به همين دليل بود که بسياري از مدارس ژاپني، اين روش را تا آغاز دوره حکومت tokugawa) 1863-1600) ادامه دادند و تاثير بسياري بر روي اين ورزش گذاشتند. البته تمرين و آموزش با شمشيرهاي واقعي يک خطر جدي براي علاقمندان اين هنر رزمي محسوب مي شد.

بنابراين با آغاز قرن هجدهم ميلادي، استادان اين رشته تصميم گرفتند تا با استفاده از ابزارها و تجهيزات بي خطر و ايمن، به آموزش و گسترش آن بپردازند و اين بار از يک ابزار مبارزه ژاپني به نام (shinai) استفاده کردند. بعد از جنگ جهاني دوم، اين هنر رزمي ممنوع اعلام گرديد زيرا اين طور به نظر مي آمد که کاربران اين هنر به طور تلويحي اعلام جنگ مي کنند اما با آغاز سال 1952 بار ديگر، ورزش kendo به مردم معرفي گرديد و اين بار تنها به عنوان يک رشته ورزشي صرف و نه يک هنر رزمي جنگجويانه و با يک پيام جهاني در همه دنيا گسترش پيدا کرد تا فرهنگ مردم ژاپن را به ديگران بشناساند. در حال حاضر، kendo علاوه بر دارا بودن همه قابليت هاي رزمي و ظرفيت هاي فرهنگي به راهنمايي مناسب براي آموزش نسل هاي جوان تبديل شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...